اخبار خودرو

نحوه صحیح تمیز کردن لاستیک ماشین چگونه است؟

تمیز کردن لاستیک

نحوه صحیح تمیز کردن لاستیک ماشین چگونه است؟ ممکن است شما هم بعد از اینکه ماشین خود را از داخل و خارج تمیز کرده اید و از شر آن خرده های باقی مانده و لکه های آزار دهنده روی شیشه جلو خلاص شده اید، به یاد لاستیک های خودرو می افتید که در چه حالی هستند؟ این احتمال وجود دارد که تمام فرسودگی و پارگی لاستیک ‌های شما باعث شود تا آن ها نیاز به توجه بیشتری داشته باشند!

خوشبختانه، تمیز کردن لاستیک های وسیله نقلیه شما آسان است و در چهار مرحله آسان انجام می شود. در این مقاله قصد داریم که به نحوه تمیز کردن لاستیک های خودرو را در 4 مرحله آسان بپردازیم.

در این مقاله از رادیس کار به نحوه تمیز کردن لاستیک ماشین و براق کردن آن پرداختیم. رادیس کار به عنوان فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو امکان تهیه انواع محصولات با کیفیت برای تمیز کردن لاستیک ماشین و براق کردن آن را برای خریداران خود فراهم کرده است. به عنوان مثال یکی از این محصولات، اسپری محافظ و براق کننده تایر برند Wepp مدل 2094 است.

حین تمیز کردن لاستیک ها به وضعیت سلامتی آنها توجه کنید اگر علائم خرابی لاستیک، ساییدگی لاستیک، تاول زدن لاستیک، علائم پنچری لاستیک، دوپوست شدن لاستیک، نشانه های کم باد شدن لاستیک را مشاهده کردید، حتما برای برطرف کردن آن ها سریعا اقدام کنید. شاید زمان تعویض لاستیک فرا رسیده باشد.

چرا باید لاستیک های ماشین را به طور منظم تمیز کنید؟

لاستیک ‌ها معمولاً کثیف‌ ترین قسمت ‌های ماشین شما هستند، اما تمیز کردن منظم بخش مهمی از نگهداری پیشگیرانه است. هر گونه تجمع گرد و غبار ترمز، آلودگی جاده و سایر عناصری که به طور بالقوه می تواند به لاستیک ها آسیب برساند را از بین می برد.

اگر می‌خواهید ماشین‌تان بهترین ظاهر را داشته باشد، تمیز کردن لاستیک‌ها مهم است! از آنجایی که لاستیک‌ها تنها بخشی از وسیله نقلیه شما هستند که هنگام رانندگی با جاده تماس می‌گیرند، در تمیز نگه داشتن آن ها می‌توانند به TLC بیشتری نسبت به بقیه زمان شما نیاز داشته باشند.

جدا از اینکه چرخ ‌های کثیف از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیستند، تمیز کردن لاستیک ‌ها نیز یک راه عالی برای محدود کردن خوردگی یا آسیب‌ های مشابه است. ماندن طولانی مدت کثیفی می تواند باعث کنده شدن روکش چرخ شما شود و حتی می تواند رینگ ها را متخلخل تر کند که می تواند باعث نشتی فشار تایر شود.

تمیز کردن لاستیک ‌ها به‌صورت روتین و هر دو ماه یکبار می‌تواند به حذف نمک، گرد و غبار و روغن که بخش طبیعی رانندگی است کمک کند و خودروی شما را برای سال‌های آینده در بهترین حالت نگه دارد.

انتخاب محصول تمیزکننده شما به همان اندازه مهم است. مشکلی که معمولاً به عنوان «لاستیک قهوه‌ای» شناخته می‌شود، در صورتی رخ می‌دهد که از چربی‌زدای سوزاننده یا مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن چرخ‌ها استفاده کرده باشید و یا از تمیز کردن با محافظ تایر غافل باشید.

لاستیک ‌های خودرو دارای تهویه‌کننده ‌های لاستیکی، آنتی اوزون‌ها و جاذب ‌های UV هستند تا انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنند و از آن‌ها در برابر عوامل و فرسایش‌ های روزمره محافظت کنند. استفاده از پاک کننده نامناسب باعث می شود که این پاک کننده ها از بین بروند و باعث تغییر رنگ و ترک خوردن شما شوند. این به عنوان پوسیدگی خشک شناخته می شود.

هنگامی که به دنبال تمیز کردن لاستیک‌ های خودرو هستند، خرده ‌فروشان تمایل دارند به پاک‌کننده‌ های چرخ ‌های تجاری روی بیاورند. این ها تمایل به استفاده از مخلوطی از اسید ها، مواد شیمیایی مبتنی بر آمونیاک، حلال ها و آب دارند.

اسید ها ممکن است گرد و غبار ترمز و کثیفی جاده را حل کنند، اما می توانند پوشش های شفاف، پوشش های پودری و پوشش های رنگ شده را نیز حل کنند. علاوه بر این، این مواد شیمیایی می توانند باعث تحریک پوست و چشم شوند و در صورت استنشاق یا بلعیدن می توانند بسیار مضر باشند.

در طرف دیگر طیف pH، پاک کننده های چرخ قلیایی از فسفات ها و سایر مواد شیمیایی مضر استفاده می کنند که می توانند برای شما و تایرهایتان به همان اندازه خطرناک باشند.

پاک کننده سبز ساده رینگ تمام چرخ های لاستیک را با از بین بردن گرد و غبار ترمز، آلودگی جاده، باقی مانده قیر و موارد دیگر بدون آسیب تمیز می کند. همچنین زیست تخریب پذیر است (فرمول زیست تخریب پذیر: این فرمول به عناصر موجود در طبیعت در عرض شش ماه پس از دفع در یک سیستم فاضلاب بهداشتی معمولی یا سیستم سپتیک تجزیه می شود)، عاری از دود های خطرناک یا سوزاننده است و برای اسپری بیش از حد روی کروم، آلومینیوم و غیره بی خطر است. رادیس کار به عنوان فروشنده لوازم یدکی خودرو های لوکس امکان تهیه انواع محصولات با کیفیت برای تمیز کردن لاستیک ماشین و براق کردن آن را برای خریداران خود فراهم کرده است.

چرا باید لاستیک های خود را به طور منظم تمیز کنید؟

دستورالعمل تمیز کردن لاستیک

  1. قبل از استفاده، یک منطقه کوچک و پنهان را آزمایش کنید.
  2. لاستیک های خود را قبل از بقیه ماشین تمیز کنید. شستن آن ها در ابتدا از پاشیدن هر گونه تفاله روی یک ماشین تمیز جلوگیری می کند.
  3. پاک کننده را روی یک لاستیک بمالید. پاک کننده تمام چرخ و لاستیک ساده سبز را یکی یکی روی چرخ های خنک و خشک اسپری کنید. بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بماند.
  4. لاستیک ها را تمیز کنید. برای گرد و غبار سنگین یا گرد و غبار ترمز، پاک کننده را با یک برس چرخ (یا یک برس سفت) یا اسفنج هم بزنید. توجه ویژه ای به مهره های لنگ داشته باشید، جایی که گرد و غبار سرسخت ترمز تمایل به جمع شدن دارد.
  5. آبکشی کنید. با آب تمیز بشویید.
  6. این کار را برای هر 4 لاستیک تکرار کنید.
  7. ماشین خود از جمله لاستیک ها را خشک کنید.
  8. محافظ اعمال کنید. با استفاده از محافظ لاستیک با کیفیت بالا که انتخاب کرده اید، ظاهری شبیه به جدید را حفظ کنید. حتما دستورالعمل های درج شده در محصول را دنبال کنید.

نحوه تمیز کردن لاستیک خودرو در چهار مرحله

لاستیک های شما تنها بخشی از وسیله نقلیه شما هستند که با جاده در تماس هستند. یعنی معمولا اولین چیزی هستند که کثیف می شوند! در حالی که با کمی کثیفی آسیبی نمی‌بیند، چیزی که می‌تواند زیر کثیفی پنهان شود ممکن است میخ‌ها، ترک‌ های دیواره کناری و آج‌ های کم یا ناهموار باشد. این چهار مرحله ساده را دنبال کرده تا لاستیک‌ های خود را تمیز کنید و به شما کمک کند که تعیین کنید آیا زمان خرید لاستیک‌ های جدید فرا رسیده است یا خیر.

1. همه ابزار و مواد خود را آماده کنید

برای شروع فرآیند شستشوی لاستیک، به یک سطل، حوله های میکروفیبر، یک شلنگ و نازل اسپری و یک برس نرم نیاز دارید. برای تمیز کردن عمیق تر، از یک واشر فشار سبک، یک دستکش اپیلاسیون و یک برس چرخ دار استفاده کنید.

از مواد پاک کننده غیر ساینده مانند صابون ظرفشویی، آب گرم و موم چرخ استفاده کنید. اگر کنجکاو هستید که چگونه لاستیک های ماشین را به طور طبیعی تمیز کنید، سعی کنید از مخلوط 70/30 سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید.

2. همه چیز را خوب آبکشی کنید

بعد از اینکه ابزار و مواد خود را جمع کردید، تمام کثیفی های شل را با استفاده از نازل اسپری یا واشر با کمترین فشار تنظیم (در صورت داشتن) بشویید. سعی کنید آب را از زوایای مختلف یعنی بالا، پایین و هر دو طرف کار کنید تا بیشترین کثیفی را از داخل لبه خارج کنید.

3. لاستیک را کاملاً بشویید

بعد از اینکه لاستیک را آبکشی کردید، سطح آن را کاملاً بشویید. با لاستیک‌ ها شروع کنید و به سمت چرخ ‌ها حرکت کنید تا از ریختن لکه لاستیک روی صفحه تمیز چرخ جلوگیری کنید. با برس موی خود، لاستیک را با آب گرم و صابون ظرفشویی بشویید (حدود یک قاشق غذاخوری صابون در هر گالن آب). برای کثیفی چسبیده، بگذارید مخلوط صابون چند دقیقه روی لاستیک بماند تا به نرم شدن همه چیز کمک کند. سپس به اندازه نیاز، شستشو و شستشو را تکرار کنید.

هنگامی که لاستیک های شما برق می زند، می توانید شروع به شستشوی سطح چرخ کنید. صفحه چرخ را خیس کنید و از برس خود با آب گرم و صابون استفاده کنید تا همه چیز را بشویید. اگر می خواهید یک محلول تمیز کننده طبیعی روی چرخ های کرومی خود بمالید، مقدار مساوی سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری بریزید و روی چرخ ها بپاشید تا لکه ها ذوب شوند. از یک برس کوچکتر برای مقابله با نقاط سخت تر روی چرخ ها استفاده کنید، سپس لاستیک و چرخ را با یک حوله تمیز و میکروفایبر کاملاً خشک کنید.

4. برای درخشندگی بیشتر از موم استفاده کنید

در حالی که استفاده از واکس کاملاً ضروری نیست، این آخرین مرحله عالی برای به نمایش گذاشتن تایرهای شما است. برای حداکثر نتیجه، کرم یا موم خمیری را با دستکش اپیلاسیون بمالید و حتماً دستورالعمل های ارائه شده روی ظرف را دنبال کنید. پس از استفاده از موم، با یک پارچه میکروفیبر به آن پولیش نهایی بدهید و از آن درخشش شگفت انگیز شگفت زده شوید! تولیدکنندگان و نصاب ‌های تایر توصیه می‌کنند لاستیک ‌های خود را حداقل هر هفته تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن لاستیک خودرو

نکات اضافی برای تمیز کردن لاستیک خودرو

کارواش های تجاری از نظر قانونی ملزم به بازیافت آب خاکستری و دفع صحیح مواد شوینده هستند، بنابراین سعی کنید هر زمان که می توانید شستشوی خود را در آنجا انجام دهید.

قبل از استفاده از هر گونه مواد شوینده، بررسی کنید که تایرهای شما پس از رانندگی خنک شده باشند.

حوله های خاصی را برای تمیز کردن و خشک کردن لاستیک های خود تعیین کنید و از آن ها برای شستن سایر قسمت های وسیله نقلیه خود استفاده نکنید.

توجه به سلامت لاستیک‌ هایتان برای کمک به افزایش چرخه عمر آن‌ها و اجرای روان کارها در جاده ضروری است. اگر در حال تمیز کردن لاستیک ‌هایتان هستید و متوجه شدید که یکی از لاستیک ‌هایتان کچل شده است، به ‌طور ناهموار فرسوده شده است، در دیواره کناری ترک می‌خورد یا انسدادی دارد، وقت آن است که به یک مرکز تخصصی خودرو مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *