عیب یابی لوازم یدکی

با علائم دوپوست شدن لاستیک آشنا شوید

عیب یابی لاستیک

شاید به جرات بتوان گفت که لاستیک جزء سه ابزار مهم یک خودرو است. چرا که عدم وجود لاستیک یا سالم نبودن آن عملا خودرو را از کار می‌اندازد و رانندگی با خودروی فاقد لاستیک سالم بسیار خطرناک است. دو پوست شدن لاستیک یکی از دلایل کاهش کیفیت آن است. کارشناسان ما در شرکت رادیس‌کار آماده ارائه بهترین رهنمودها به شما در این زمینه هستند.

علائم دو پوست شدن لاستیک چیست چگونه متوجه بشویم که لاستیک خودروی ما دوپوست شده است؟ در واقع هیچ چیز بدتر از این نیست که در حین بیرون رفتن، با لاستیک دوپوست شده خودروی خود مواجه شوید. زیرا شما یا مجبور خواهید شد که هزینه بالایی برای تعویض لاستیک بپردازید، و یا اینکه ریسک رانندگی در شرایط خطرناک را بپذیرید. در ادامه مهم‌ترین علائم دوپوست شدن لاستیک که یکی از عیوب لاستیک به شمار می آید را توضیح می‌دهیم.

اگر فکر می کنید عمر لاستیک تان تمام شده و به لاستیک های جدید نیاز دارید، به فروشگاه آنلاین لوازم یدکی رادیس کار سر بزنید و برای خرید لاستیک بنز و خرید لاستیک بی ام و اقدام کنید.

مهم‌ترین علائم دوپوست شدن لاستیک

مهم‌ترین علائم دوپوست شدن لاستیک

  1. آج لاستیک فرسوده
  2. لرزش بیش از حد لاستیک
  3. فعال بودن چراغ هشدار فشار لاستیک
  4. لکه‌های برآمده روی لاستیک که شبیه تاول هستند
  5. افتادگی یا صافی قابل توجه روی لاستیک

همه افراد باید در صورت مشاهده این علائم نگران پنچر شدن لاستیک خود به خصوص در جاده باشند. اما اگر آماده باشید می‌توانید مانند یک حرفه‌ای با این مشکل کنار بیایید. برای کمک به شما در کسب این آمادگی، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا بدانید چگونه می‌توانید دوپوست شدن لاستیک خود و راه‌های مقابله با آن را تشخیص دهید. لاستیک‌های دوپوست معمولا نیاز تعویض دارند، به خصوص اگر میزان دوپوست شدن آن‌ها خیلی شدید باشد. بخش عمده‌ای از دوپوست شدن لاستیک‌ به دلیل شرایط ناهموار جاده یا اجسام خارجی در جاده ایجاد می‌شود.

آج فرسوده

همیشه باید از وضعیت آج لاستیک‌های خود آگاه باشید. اگر کمتر از 3/16 اینچ روی آج شما باقی مانده است، وقت آن رسیده است که لاستیک‌های جدیدی را تهیه کنید. سطح ناهموار لاستیک‌ها نیز خطرناک است و می‌تواند یکی از علائم دوپوست لاستیک باشد. لاستیک‌های خود را حداقل هر چند هفته یک بار چک کنید.

لرزش بیش از حد فرمان

اگر لرزش فرمان را حس کردید، این نشانه واضحی است که ممکن است مشکلی در لاستیک‌ها وجود داشته باشد. به جای ادامه رانندگی با ماشینی که در حال لرزش است، آن را برای سرویس به یک تعمیرگاه لاستیک ببرید.

لکه‌های برآمده روی لاستیک شبیه به تاول

لاستیک‌هایی که دارای تاول یا برآمدگی هستند یا به عبارت دیگر دوپوست شده‌اند، باید در اسرع وقت تعویض شوند. چرا که این وضعیت می‌تواند در هر لحظه منجر به ترکیدن لاستیک شود، که شما را در موقعیت خطرناکی قرار می‌دهد که در آن کنترل وسیله نقلیه را از دست داده و تصادف می‌کنید.

فشار کم

یکی دیگر از علائم دوپوست شدن لاستیک‌ها این است که به درستی باد نشده‌اند. تولیدکنندگان لاستیک‌ها همیشه سطح فشار مناسب برای آن‌ها را روی لاستیک درج می‌کنند، بنابراین عدد درج شده روی لاستیک خودروی خود را بدانید و همیشه فشار لاستیک را در محدوده مشخص شده نگه دارید. تغییرات دما اغلب باعث می‌شود فشار تایر به شدت تغییر کند. با مشاهده علائم هشداردهنده مربوط به دوپوست شدن لاستیک از خود و سرنشینان خودروی خود محافظت کنید.

هنگام مواجه شدن با این وضعیت چند کار وجود دارد که باید برای حفظ ایمنی انجام دهید. ابتدا چرخ را از نظر تکان‌ها و نوسانات شدید بررسی کنید. اگر علاوم دوپوست شدن لاستیک مربوط به یکی از لاستیک‌های جلو باشد، کنترل فرمان ممکن است دشوارتر باشد، اما مهم است که در این شرایط حرفه‌ای عمل کنید.

در صورت دوپوست شدن لاستیک چه کاری باید انجام داد؟

در صورت دوپوست شدن لاستیک چه کاری باید انجام داد؟

ابتدا شرایط لاستیک را ارزیابی کنید تا بتوانید در مورد اقدام مناسب بهترین تصمیم را بگیرید. به طور قطع بهترین تصمیم در این مواقع تعویض لاستیک با زاپاس پیش از رانندگی است. البته می‌توانید لاستیک خود را به یک متخصص بسپارید تا او لاستیک را ارزیابی کند و درباره اینکه شما همچنان می‌توانید از لاستیک دوپوست شده استفاده کنید یا نیاز به تعویض آن دارید، به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد. در عین حال اگر نیاز به تعویض لاستیک بود، حتما دقت کنید که لاستیک‌های جدید شما دارای ضمانت باشند.

دوپوست شدن لاستیک می‌تواند استرس‌زا باشد، اما با کمی آگاهی و یک برنامه عملی مشخص، باید بتوانید با اطمینان شرایط را مدیریت کنید و با خیال راحت رانندگی کنید.

چه چیزی باعث دوپوست شدن لاستیک‌های خودرو می‌شود؟

چه چیزی باعث دوپوست شدن لاستیک‌های خودرو می‌شود؟

عوامل اصلی دوپوست شدن لاستیک چیست، و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا از وقوع آن در آینده جلوگیری کنیم؟ این بخش از مطلب را دقیق‌تر بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد شش علت رایج دوپوست شدن لاستیک‌ها، و کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا احتمال وقوع آن برای شما به حداقل برسد، به دست آورید.

علل معمول دوپوست شدن لاستیک

دوپوست شدن لاستیک می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که ما در اینجا مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

شرایط بد جاده

هیچ راننده‌ای طرفدار چاله‌ها، جاده‌های ناهموار یا زباله‌های غیرمنتظره موجود در نیست، زیرا این موارد نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه می‌توانند باعث بروز مشکل در محورها، میل گاردان و چرخ‌های وسیله نقلیه شما شوند. به بیان ساده، هر چه وضعیت جاده بدتر باشد، احتمال دوپوست شدن و در نتیجه پنجر شدن لاستیک بیشتر است.

چگونه از آن اجتناب کنیم: مانند همیشه، رانندگی ایمن اولین اقدام پیشگیرانه‌ای است که می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدن لاستیک‌های خود در شرایط بد جاده انجام دهید. اگر مجبور به رانندگی در جاده‌ای هستید که در بهترین شرایط نیست، باید مطمئن شوید که سرعت رانندگی خود را کاهش داده‌اید و فاصله مناسب بین ماشین شما و خودروی جلویی وجود دارد. به این ترتیب، می‌توانید زمان بیشتری برای عکس‌العمل نشان دادن در صورت مشاهده چاله‌ها، دست اندازها و زباله در جاده داشته باشید، و با خیال راحت ماشین خود را کنترل کنید.

فرسودگی

همیشه یک دلیل قطعی و اصلی برای دوپوست شدن لاستیک وجود ندارد. گاهی اوقات، فرسودگی معمولی لاستیک‌های ما به اندازه‌ای است که باعث دوپوست شدن آن‌ها شود. با گذشت زمان، حتی رانندگی معمولی نیز در نهایت باعث فرسودگی آج لاستیک‌های شما می‌شود و آنها را در معرض خطرات روزمره رانندگی قرار می‌دهد، برای مثال احتمال صاف شدن و یا دوپوست شدن لاستیک در این شرایط افزایش می‌یابد.

چگونه از آن اجتناب کنیم: ساییدگی تایرهای شما در طول زمان کاملا طبیعی است. با این حال، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از آن انجام دهید. اجتناب از گاز دادن و ترمز گرفتن‌های سریع، قرار دادن چرخ‌ها به‌طور منظم، حفظ فشار توصیه‌شده تایر، و بررسی منظم لاستیک‌ها می‌تواند به افزایش عمر لاستیک‌ها کمک و از صاف شدن آنها جلوگیری کند.

عدم تنظیم باد مناسب

برای یک سواری ایمن، مهم است که وسیله نقلیه شما دارای سطح فشار باد لاستیک مناسب باشد. اگر لاستیک‌های وسیله نقلیه شما به درستی تنظیم باد نشده باشند، می‌توانند باعث آسیب داخلی و دوپوست شدن لاستیک شوند که به طور بالقوه می‌تواند باعث بروز خطرات جدی در جاده شود.

چگونه از آن اجتناب کنیم: در حالت ایده‌آل، فشار باد لاستیک‌ها باید حداقل یک بار در ماه بررسی شود و بخشی از یک برنامه معمول تعمیر و نگهداری خودرو باشد. می‌توانید با استفاده از فشارسنج لاستیک یا داشتن مکانیک خبره این کار را انجام دهید.

 گرما

گاهی اوقات، مقصر دوپوست شدن لاستیک یک جسم تیز، سوراخ یا حتی فرسودگی معمولی نیست. آیا می‌دانستید که لاستیک‌های شما در تابستان به احتمال زیاد دوپوست می‌شوند؟ این به این دلیل است که گرما در واقع می‌تواند باعث بروز این مشکل برای لاستیک شود. هنگامی که دما بالا می‌رود، این امر باعث می‌شود هوای داخل لاستیک‌های شما منبسط شود و این باعث افزایش فشار داخلی در لاستیک‌های شما می‌شود، که به نوبه خود خطر دوپوست شدن و در نتیجه ترکیدن لاستیک را افزایش می‌دهد.

چگونه از آن اجتناب کنید: قبل از اینکه ماشین را حرکت دهید، فشار باد لاستیک خود را بررسی کنید. این کار به شما اطلاعات دقیق‌تری نسبت به رانندگی در زیر نور خورشید می‌دهد. به ویژه در تابستان مهم است که مطمئن شوید فشار باد لاستیک‌ها به خوبی تنظیم است، در عین حال از رانندگی با لاستیک‌های بیش از حد باد شده خودداری کنید.

نشانه‌هایی که لاستیک‌های اتومبیل شما نیاز به توجه دارند

نشانه‌هایی که لاستیک‌های اتومبیل شما نیاز به توجه دارند

اگر تا به حال فراموش کرده اید که لاستیک‌های اتومبیل خود را قبل از عزیمت به سفر چک کنید، علائمی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. تجربه رانندگی شما به شدت به وضعیت لاستیک‌های شما بستگی دارد. برخی علائم وجود دارد که نشان می‌دهد لاستیک‌های شما دو پوست شده‌اند.

سنگین بودن فرمان

اگر در حین رانندگی احساس کردید که فرمان ماشین شما سنگین شده است، ممکن است به دلیل فشار کم لاستیک در هر دو یا یکی از لاستیک‌های جلو باشد. در طول سفر ممکن است هر اتفاقی برای لاستیک‌های شما بیفتد و ممکن است به آرامی یا ناگهانی دوپوست شوند.

اگر احساس می‌کنید که وسیله نقلیه شما در حین هدایت ماشین بیشتر به یک سمت کشیده می‌شود، باید خودرو را متوقف و لاستیک‌های ماشین خود را بررسی کنید. ادامه رانندگی با سرعت بالا بعد از اینکه متوجه شدید مشکلی در لاستیک‌هایتان وجود دارد، می‌تواند خطرناک باشد. درباره علل کشیدن ماشین در سرعت بالا بیشتر بخوانید.

ماشین در حال حرکت به سمت یک طرف

اگر یکی از لاستیک‌های جلوی شما فشار باد پایینی داشته باشد یا به آرامی در حال دوپوست شدن باشد، خودروی شما به سمت لاستیک دارای مشکل کشیده می‌شود. صاف نگه داشتن خودرو برای شما در این شرایط دشوار خواهد بود. اگر احساس می‌کنید که فشار باد یکی از لاستیک‌های خودروی شما کمتر است، باید آن را در نزدیک‌ترین آپاراتی بررسی کنید. نادیده گرفتن فشار لاستیک اتومبیل خود می‌تواند به لاستیک آسیب برساند. در بدترین سناریوها، حتی ممکن است در نهایت منجر به یک تصادف شدید رانندگی شود.

بوی سوختن لاستیک

آیا تا به حال بوی سوختن لاستیک را در حین رانندگی حس کرده‌اید؟ اگر بله، ممکن است مشکلی در لاستیک‌های شما باشد. در این شرایط حتما لاستیک‌های خود را چک کنید، ممکن است عمر لاستیک شما گذشته باشد.

صداهای غیرمعمولی که از پایین می آیند

تغییر ناگهانی صدایی که از قسمت پایین ماشین شما می‌آید نیز می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در لاستیک‌های شما باشد. لاستیک دوپوست شده صدایی مشابه با لاستیک باد شده معمولی تولید نمی‌کند. اگر این صدای لاستیک  را در خودروی خود می‌شنوید، احتمالا متوجه بروز تغییرات در لاستیک‌های خودروی خود خواهید شد. در چنین شرایطی به یک آپاراتی مراجعه کنید.

علائم دوپوست شدن لاستیک

شرکت رادیس‌کار، پیشرو در ارائه انواع لاستیک‌های خودرو با کیفیت و اصل

شرکت رادیس‌کار یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی فعال در امر فروش لوازم یدکی خودرو است که بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. لاستیک خودرو یکی از مهم‌ترین محصولات ارائه شده توسط این شرکت است. شما این امکان را دارید که بهترین و باکیفیت‌ترین لاستیک‌های موجود در بازار را با خیالی آسوده ، از این فروشگاه خریداری کنید.

رادیس‌کار با ارائه بهترین لاستیک‌های با کیفیت از کارخانه‌های معتبر، این محصول را در بهترین شرایط در اختیار شما قرار می‌دهد. فقط کافی است شما با استفاده از تلفن و تنها با یک تماس، محصول مورد نظر خود را در منزل خود تحویل بگیرید و از آن در خودروی خود استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *