عیب یابی لوازم یدکی

با این علائم خرابی تیغه برف پاک کن را تشخیص دهید

خرابی تیغه برف پاک کن

تشخیص خرابی برف پاک کن کار چندان سختی نیست و اگر با مشکلات خرابی برف پاک کن ها آشنا باشید می توانید عیب و نقص را سریع تر شناسایی و درصدد برطرف کردن آن باشید. در ادامه علائم کار نکردن موتور برف پاک کن را ذکر کردیم. از جمله مشکلات دیگر برف پاک کن می توان به پله کردن برف پاک کن و صدای برف پاک کن اشاره کرد. علائم گفته شده را بررسی کنید تا از صحت برق پاک کن های خود آگاه شوید. در صورتی که باید تعویض برف پاک کن انجام شود، می توانید به راهنمای خرید تیغه برف پاک کن مراجعه کنید. راهنمای کاملی است برای خرید برف پاک کن هایی جدید و سالم.

  1. برف پاک کن کار نمی کند

اگر برف پاک کن کار نکند دلایل مختلفی را می توان برشمرد؛ ابتدا وضعیت فیوز تغذیه دسته راهنما و برف پاک کن و فیوز موتور برف پاک کن را بررسی کنید. اگر برخی حالات برف پاک کن (مثل عدم فعال شدن در دور تند) کار نمی کند باید به سراغ تایمر و موتور برف پاک کن رفت . مواردی مثل شل بودن اتصال بدنه ها، خرابی مدار تایمر، قطعی ارتباط رشته سیم در مسیر یا خرابی کنتاکت های خود دسته برف پاک کن، از دلایل کار نکردن برف پاک کن هستند.

  1. برف پاک کن به درستی کار نمی کند و موتور صدای غیرعادی دارد.

علت کندی حرکت برف پاک کن ها به همراه غیرعادی بودن صدای موتور را باید شلی پایه های موتور دانست.

  1. چشمی شیشه شور آب را به طور صحیح پخش نمی کند.

اغلب رسوب و گرفتگی درون چشمی شیشه شور عامل پخش نشدن درست مسیر آب است. برای این کار می توان با استفاده از مفتول باریک فلزی گرفتگی و رسوب را رفع کرد.

  1. شیشه شور کار نمی کند

چنانچه شیشه شور به خوبی کار نکند و خودرو فیوز مستقل برای پمپ شیشه شور داشته باشد ابتدا باید از شرایط و وضعیت فیوز اطمینان حاصل کرد. در وضعیت موتور خاموش و سوئیچ باز صدای پمپ کاملا شنیده می شود، اگر صدای پمپ شنیده شد ولی ابی خارج نشد امکان دارد مایع مخزن تمام شده باشد و یا شلنگ انتقال از نقطه ای دچار نشتی و قطع ارتباط شده باشد. اگر صدای پمپ شنیده نشد خود علامت قطعی سوت و یا سوخت موتور محسوب می شود.

  1. تیغه های برف پاک کن با صدای غیرعادی روی شیشه کشیده می شوند

یکی از مشکلاتی که رانندگان در استفاده از برف پاک کن ها دارند، صدای برف پاک کن است. علت صدای غیرعادی ناشی از کشیده شدن تیغه های برف پاک کن بر روی شیشه، استهلاک و پوسیدگی تیغه ها است. البته به کار گیری مایع شیشه شور نامناسب هم علت دیگر این مساله می باشد. بهتر است در هوای غیر بارانی هیچگاه برف پاک کن ها را بدون شیشه شور، روشن نکنید ؛ چنین کاری موجب کاهش عمر تیغه ها و خراشیدگی سطح شیشه می شود.

راهکارهایی برای محافظت از برف پاک کن ها

  • هر گاه شیشه های خودرو خشک بودند، از برف پاک کن استفاده نکنید.
  • از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی برف پاک کن چلوگیری کنید.
  • اگر شیشه خودرو یخ زده است از برف پاک کن استفاده نکنید.
  • تیغه های برف پاک کن را به طور دوره ای تمیز کنید.

سایت رادیس کار با داشتن انواع تیغه های برف پاک کن و لاستیک آن برای انواع خودروهای لوکس و گران قیمت، یکی از برترین سایت های فروش برف پاک کن در ایران است. برای خرید آنلاین برف پاک کن با کیفیت بالا به سایت رادیس کار مراجعه کنید و با این کار از انتخاب خود برای خرید محصول بااصالت و اورجینال مطمئن می شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *