راهنمای خرید لوازم یدکی

راهنمای خرید تیغه برف پاک کن

راهنمای خرید تیغه برف پاک کن

یکی از قطعات کاربردی و اصلی در هر خودرو، تیغه برف پاک کن آن است. اهمیت این قطعه از ماشین، آنجایی مشخص می شود که بر روی شیشه جلوی اتومبیل قرار دارد بنابراین هم باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به شیشه خودرو آسیب نرساند و هم مقاومت بالایی در برابر باران و برف داشته باشد. در ادامه راهنمای خرید تیغه برف پاک کن را با هم بررسی می‌کنیم. اگر زمان تعویض تعویض برف پاک کن رسیده  و یا شاهد خرابی برف پاک کن هستید، تا انتهای این مطلب با رادیس کار همراه باشید.

خرید انواع تیغه برف پاک کن

یکی از مواردی که در خرید تیغه برف پاک کن اثر دارد، نوع آن است. انتخاب تیغه ای که مناسب خودروی شما و سازگار با شرایط جوی باشد و بتواند از پس بارندگی های طولانی به خوبی بربیاید. انواع تیغه برف پاک کن عبارتند از:

  • تیغه برف پاک کن ساده: اغلب تیغه های موجود در بازار از نوع تیغه برف پاک کن معمولی هستند که جنس آن ها از پلاستیک فشرده است. این نوع تیغه ها که در اصطلاح به آن ها تیغه فابریکی گفته می شود از قیمت مناسبی برخوردارند و در تولید ماشین های داخلی نیز از آن ها استفاده می شود.
  • تیغه برف پاک کن ژله ای: نوع دیگری از این تیغه ها وجود دارد که در واقع با کیفیت ترین و بهترین تیغه برف پاک کن خودرو به شمار می روند و به تیغه برف پاک کن ژله ای یا هیبریدی معروف هستند. جنس این نوع از تیغه ها از سیلیکون مرغوب بوده و در برابر شرایط جوی، آب و هوای سرد و گرم از مقاومت بالایی برخوردرند و در پاک کردن سطح شیشه نیز به خوبی عمل می کنند. در نتیجه از قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی برخوردارند.
  • تیغه برف پاک کن برف گیر: دسته دیگری از انواع تیغه برف پاک کن خودرو وجود دارد که استفاده از آن ها رایج نیست و در نواحی کوهستانی و برفی کاربرد دارند چرا که از قدرت بالایی برخوردارند و توانایی پاکسازی سطح شیشه ماشین را از هر نوع برف و یخ دارند.

در خرید برف پاک کن باید به چه نکاتی توجه کرد

برای داشتن خریدی مطمئن، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا محصولی مقرون به صرفه و با کیفیت خریداری کنید. نکاتی که باید در هنگام خرید برف پاک کن به توجه شود عبارتند از:

  • توجه به نوع تیغه: در مورد انتخاب نوع تیغه باید بر اساس نیاز خود و با توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت، یکی از انواع تیغه برف پاک کن معمولی یا ساده، ژله ای یا هیبریدی و برف گیر را در نظر بگیرید.
  • اندازه تیغه: برای اندازه گیری تیغه برف پاک کن می توان از یک خط کش کمک گرفت و طول لاستیک موجوود بر روی تیغه را به دست آورد.

نکته ای که در مورد اندازه تیغه در هنگام خرید وجود دارد این است که باید اندازه شیشه جلو یا عقب خودرو را در نظر گرفت تا تیغه مناسب را انتخاب کنید که کوچک تر و یا بزرگ تر از مقدار مورد نیاز نباشد.

این نکته در خصوص ماشین هایی که تیغه برف پاک کن آن ها هم اندازه و یکسان نیز صدق می کند و حائز اهمیت است.

  • مرغوبیت جنس لبه تیغه: جنس و کیفیت لاستیک تیغه، به نوع آن بستگی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد، تیغه های هیبریدی یا لبه ژله ای از کیفیت و عملکرد بسیار بهتر و طول عمر بیشتری نسبت به نوع معمولی برخوردارند و در هنگام پاک کردن سطح شیشه اتومبیل صدای بسیار کمتر و پاکنندگی بسیار بیشتری دارند.
  • ویژگی آبپاشی: اغلب خودرو ها بر روی کاپوت خود، سوراخی جهت پاشیدن آب و تمیز کردن شیشه به کمک تیغه برف پاک کن دارند اما اگر ماشین شما از این قابلیت برخوردار نیست، باید در هنگام خرید به این نکته توجه کرده و تیغه ای که دارای این ویژگی است را تهیه کنید.
  • قیمت تیغه: در نهایت بعد از کیفیت محصول، قیمت خرید آن نیز موردی مهم است که تعیین کننده نهایی در خرید یا عدم خرید می باشد. تمامی مواردی که ذکر شده در قیمت تیغه برف پاک کن تاثیر گذار هستند. در هر حال هرچه کیفیت محصولی بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.

نکات استفاده از تیغه برف پاک کن

  • از شیشه پاک کن نباید بدون مصرف آب استفاده شود چرا که حرکت تیغه برف پاک کن بر روی سطح خشک، باعث آسیب رسیدن به آن می شود.
  • تیغه برف پاک کن سالم و با کیفیت به خوبی شیشه را تمیز کرده و اثری بر روی آن باقی نمیگذارد اما تیغه برف پک کنی که فرسوده شده و یا مرغوب نباشد، نه تنها شیشه خودرو را از بارندگی و کثیفی پاک نمی کند بلکه باعث کثیف تر شدن آن و محدود کردن دید راننده می شود که این امر خطرات جبران ناپذیری دارد.
  • تعویض به موقع لاستیک تیغه برف پاک کن امر مهمی در افزایش طول عمر مفید این قطعه خواهد بود. به خاطر داشته باشید که هر وسیله ای برای کاربرد مفید و طولانی مدت نیاز به رسیدگی دارد.

فروشنده تیغه برف پاک کن بنز و بی ام و

پیدا کردن قطعات جانبی خودروهای لوکسی همچون بنز و بی ام و، کار ساده ای نیست و در بازاری که افراد سودجو به دنبال فروختن اجناس تقلبی خود با هزینه ای گزاف هستند، یافتن فروشنده ای که قطعات اصل و با کیفیت را ارائه دهد، کاری دشوار است.

مجموعه رادیس کار، فروشنده تیغه برف پاک کن بنز و بی ام و سیر خودروهای لوکس است و با تجربه ای درخشان و خریدی تضمینی شما خریدار گرامی را تبدیل به مشتری دائمی خود می کند.

 برای تهیه تیغه برف پاک کن با کیفیت و مقرون به صرفه می توانید از فروشگاه معتبر و خوش نام مجموعه رادیس کار کمک بگیرید و با مراجعه به سایت، پس از مشاوره با کارشناسان خبره آن با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *