اخبار خودرو

آیا گرم کردن ماشین در سرما واجب است؟

گرم کردن ماشین در سرما

آیا از نحوه صحیح گرم کردن ماشین در سرما اطلاع دارید؟ آیا واقعا لازم است ماشین را گرم کنیم؟ رانندگی در فصل زمستان می تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد. برف روی خودروی شما انباشته می‌شود، دید ممکن است محدود باشد و جابجایی وسیله نقلیه خود بر روی یخ ‌های سیاه می‌تواند خطرناک باشد.

بسیاری از صاحبان خودرو قبل از رانندگی در هر مکانی، خودروهای خود را گرم می کنند. آن ها مطمئن نیستند که چرا این کار را انجام می دهند اما معتقدند که به نوعی برای وسیله نقلیه مفید است. اما آیا واقعاً گرم کردن ماشین در سرما لازم است؟ این موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. با رادیس کار همراه باشید.

گرم شدن موتور ماشین

قبل از اواسط دهه 90، اکثر وسایل نقلیه از کاربراتور استفاده می کردند، مکانیزمی که هوا و سوخت را برای موتور های احتراق داخلی در نسبت هوا به سوخت مناسب ترکیب می کند. اما در اواخر دهه 80 و 90، خودروسازان آمریکایی شروع به روی آوردن به موتور های تزریق سوخت کردند.

خودروهای قدیمی که به کاربراتور متکی بودند، برای کارکرد خوب نیاز به گرم کردن داشتند. بدون گرم کردن، کاربراتور نمی تواند ترکیب مناسبی از هوا و سوخت را در موتور دریافت کند و خودرو از کار می افتد. به همین دلیل، رانندگان حتی قبل از اینکه وارد وسیله نقلیه شوند، گاهی 10 دقیقه منتظر می ماندند.

سوئیچ بین انواع موتورها خیلی وقت پیش این مشکل را حل کرد. کاربراتورها دیگر زیر کاپوت شما نیستند و اگر بخواهید از همان ابتدا خودرو را برانید، هیچ آسیبی به خودرویتان وارد نمی کنید. با این وجود، گرم کردن وسیله نقلیه شما هنوز هم مزایایی دارد.

مزایا گرم کردن ماشین در سرما

جذابیت برای سوار شدن به یک وسیله نقلیه گرم بسیار قوی است. به علاوه، بیشتر رانندگان فکر می کنند گرم کردن خودرویشان برای موتور خوب است. اما آیا این حقیقت دارد؟

اجازه دهید با موتور شروع کنیم. یکی از مزایای گرم کردن این است که به موتور خود اجازه می‌دهید تا خودش را روغن کاری کند. وقتی ماشین شما برای مدت طولانی بدون استفاده می‌ماند، روغن از کف ظرف روغن تخلیه می‌شود.

هنگامی که خودرو را روشن می کنید، پمپ روغن به سرعت روغن را در سراسر موتور حرکت می دهد و تمام اجزای موتور لازم را روان می کند. اجازه دادن به خودروی شما در حالت بیکار با موتور روشن می تواند به پایان سریع فرآیند روغن کاری کمک کند. همچنین به موتور شما اجازه می دهد تا مدت بیشتری دوام بیاورد، به شرطی که در تعمیر و نگهداری کوشا باشید.

گرم کردن بدن همچنین به مقابله با یخ زدگی شیشه جلو کمک می کند. دما به سرعت افزایش می یابد، شیشه جلو را پاک می کند و به شما امکان می دهد هنگام رانندگی دید خود را حفظ کنید. با این حال، باید مراقب باشید که چه مدت به ماشین اجازه می دهید بیکار بماند.

معایب گرم کردن ماشین در سرما

معایب گرم کردن ماشین در سرما

برخی از رانندگان برای گرم کردن ماشین در سرما، موتور را به مدت 10 تا 20 دقیقه روشن می کنند. با این حال، بیکار ماندن برای دوره های طولانی به سادگی سوخت را هدر می دهد و هیچ مزیت واقعی واقعی ندارد.

در خودروهای مدرن، روغن کاری موتور حدود 20 تا 30 ثانیه طول می کشد. هر زمان که سوار می‌شوید، ماشین را روشن می‌کنید، کمربند ایمنی را می‌بندید و در موقعیت مکانی قرار می‌گیرید، ممکن است موتور به دمای مناسب نرسد اما همیشه کاملاً روغن‌کاری می‌شود.

سریع ترین راه برای گرم کردن ماشین در سرما، رانندگی است. مزیت اجتناب از بیکاری طولانی این است که در هزینه بنزین صرفه جویی می کنید و محیط زیست را کمتر آلوده می کنید.

گرم نشدن ماشین در زمستان

آیا واقعاً باید اجازه دهید ماشین شما قبل از رانندگی در زمستان گرم شود؟ بسیاری از ما دیگر نمی‌توانیم آن را انکار کنیم. این بدان معناست که برخی از عادات ما در هوای سرد بازگشته اند، مانند هوازدگی لایه های اضافی هنگامی که به بیرون می رویم، یا ماندن در داخل تا زمانی که ممکن است. هرچند ممکن است زمان آن رسیده باشد که یکی از آن عادت های زمستانی را در گذشته ترک کنید.

به احتمال زیاد همه ما این کار را انجام داده‌ایم – از برف تا بالای زانو تا ماشین‌هایمان عبور کرده‌ایم، آن‌ها را روشن کرده‌ایم و اجازه می‌دهیم برای چند دقیقه در حالت بیکار باشند تا قبل از اینکه به جاده بروند، گرم شوند. اما آیا واقعاً باید اجازه دهید ماشینتان گرم شود؟

اول، مهم است که توجه داشته باشید که در حال حرکت بودن ماشین شما به آن آسیب نمی رساند. به گفته J.D Power، در حالت آرام هنوز هم گاز مصرف می کند، اما احتمالاً به هیچ مشکل دیگری منجر نمی شود مگر اینکه خودروی شما دارای نقص مکانیکی باشد. با این حال، این ایده که وقتی هوا سرد است باید ماشین خود را از کار بیاندازید، واقعاً یک تصور اشتباه است.

همانطور که واشنگتن پست در مقاله ای در سال 2014 توضیح می دهد، خودروها به کاربراتورها متکی بودند که برای کارکرد خوب باید گرم شوند. اگر آن ها به اندازه کافی گرم نبودند، می توانند باعث توقف ماشین شما شوند.

در دهه ‌های 1980 و 1990، خودروسازان از کاربراتورها رویگردان شدند و شروع به استفاده از تزریق سوخت الکترونیکی کردند که به سنسورها برای تامین سوخت موتور بستگی دارد. به گفته کارشناسان صنعت، این سنسورها نیازی به گرم کردن ندارند.

شروود فورد، یکی از نمایندگی‌های آلاباما فورد، توضیح می‌دهد که وسایل نقلیه مدرن «بیش از چند ثانیه برای راه‌اندازی نیاز ندارند» و اضافه می‌کند که «فناوری مدرن نیازمند رویکردهای مدرن است».

حتی وزارت انرژی ایالات متحده خاطرنشان می کند که راهنمایی های اکثر خودروسازان می گوید که وسیله نقلیه شما تنها پس از 30 ثانیه گرم شدن آماده رانندگی است. آژانس فدرال نوشت: “موتور هنگام راندن سریعتر گرم می شود، که باعث می شود گرمایش زودتر روشن شود، هزینه سوخت شما کاهش یابد و آلاینده ها کاهش یابد.”

اگر ماشین شما بیش از چند دقیقه در حالت بیکار بماند می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. به گفته صندوق دفاع از محیط زیست، علاوه بر هدر دادن سوخت، می تواند به اندازه یک ماشین در حال حرکت باعث آلودگی شود. بیکاری نیز ممکن است در برخی از ایالات غیرقانونی باشد. به عنوان مثال، در ایلینویز، قانون ایالتی می‌گوید که رها کردن خودرو با کلید در حالت احتراق برای رانندگان غیرقانونی است

هنگامی که از مسیر یا محل پارک خود خارج می شوید، فقط به این دلیل که ماشین شما آماده رانندگی است راحت باشید. به گفته Business Insider، ممکن است بین 5 تا 15 دقیقه موتور شما به طور کامل گرم شود. جان هیوود، مهندس مکانیک MIT در سال 2016 گفت: به علاوه، ضربه شدید به پدال گاز می‌تواند باعث هدر رفتن بنزین شود و اگر جاده‌ها برفی یا یخبندان هستند، خطری برای ایمنی ایجاد می‌کند.

بنابراین دفعه بعد که از در بیرون رفتید و با هجوم هوای سرد مواجه شدید، نگران صرفه جویی در زمان برای گرم شدن ماشین خود نباشید (البته مگر اینکه ماشین شما قدیمی تر از اوایل دهه 1990 باشد).

گرم کردن ماشین در سرما یک راه عالی برای حفظ سلامت موتور است. شما به آن اجازه می دهید تا خودش را روغن کاری کند و به نوبه خود چرخه عمر خود را طولانی تر کند. با این حال، وسایل نقلیه مدرن دیگر کاربراتور ندارند و روغن کاری 20 تا 30 ثانیه طول می کشد. بنابراین، نیازی واقعی به بیکار نشستن بیش از زمان لازم برای مه زدایی شیشه جلو وجود ندارد.

به گفته Energy Saver، بسته به حجم موتور و استفاده از تهویه مطبوع، در حالت دور آرام می توان از یک چهارم تا نیم گالن سوخت در ساعت استفاده کرد. بنابراین، مراقب مصرف بنزین خود باشید و اجازه ندهید موتور شما سوخت را هدر دهد.

نکات گرم کردن خودرو در زمستان

آیا باید ماشینم را در زمستان گرم کنم؟ زمستان فرا رسیده است و با دمای بسیار سردتر از فصل تابستان، زمان آن است که اقدامات پیشگیرانه ای را برای وسیله نقلیه خود انجام دهید.

در طول ماه های زمستان، لازم است قبل از رانندگی ماشین خود را گرم کنید. با توجه به اینکه دمای بیرون بسیار سردتر از ماه های تابستان است، موتور به زمان کافی برای رسیدن به دمای کارکرد بهینه برای دریافت روغن کافی نیاز دارد.

روغن موتور گرم بهتر از روغن سردی که سفت است و نمی تواند جریان داشته باشد بهتر می تواند جریان داشته باشد و اجزای موتور را روغن کاری کند. عدم دریافت روغن کافی به این معنی است که قطعات موتور به یکدیگر ساییده شده و باعث خرابی خودرو شما می شود.

روغن موتور اصطکاک را تا حد امکان کاهش داده و سایش و پارگی موتور شما را کاهش می دهد. بنابراین، در زمستان، باید مراقب دماسنج روی داشبورد خود باشید و قبل از رانندگی با ماشین از دمای متوسط آن اطمینان حاصل کنید.

دماسنج داشبورد ماشین

می توانید یک سیستم استارت از راه دور در ماشین خود نصب کنید. این به وسیله نقلیه شما اجازه می دهد تا موتور را به دمای عملیاتی مطلوب برساند و همچنین قبل از سوار شدن به داخل وسیله نقلیه شما گرم شود.

آیا باید ماشین خود را در زمستان گرم کنید؟ اگر عجله دارید و فقط می خواهید به این سوال پاسخ دهید، خیر. دیگر نیازی به گرم کردن خودرو در زمستان ندارید مگر اینکه به اندازه کافی قدیمی باشد که کاربراتور داشته باشد (بعید است حداقل 30 سال از عمر آن گذشته باشد)، یا برقی یا پلاگین هیبریدی باشد.

اگر باید متقاعد شوید که چرا این موضوع برای یک خودروی معمولی صادق است، یا جزئیات بیشتری در مورد اینکه چرا باید یک وسیله نقلیه الکتریکی را گرم کنید و ممکن است بخواهید یک خودروی گازسوز یا دیزلی را گرم کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

بدون شک، چند دهه پیش گرم کردن خودرو به دو دلیل اصلی مربوط به ماهیت کمتر پیچیده خودروها و روغن موتور ضروری بود. تقریباً تا اواسط دهه 1990، بیشتر خودروها به جای انژکتورهای سوخت، کاربراتور داشتند، و کربوهیدرات‌ ها حتی در بهترین حالت خود دستگاه ‌های نادقیق بودند، مخصوصاً هنگام راه‌اندازی که موتور را خفه می‌کردند و تا زمانی که موتور گرم می‌شد پر از سوخت کار می‌کردند.

بخشی از مشکل منیفولد ورودی است که مخلوط هوا و سوخت را به سیلندرها هدایت می‌کند و اجازه می‌دهد سوخت مایع جمع شود. منیفولد که در آن زمان همیشه فلزی بود، باید به معنای واقعی کلمه گرم می شد تا آنقدر داغ شود که سوخت تبخیر شود. تا زمانی که این اتفاق نیفتاد، موتور قوی تر، خشن تر کار می کرد، راحت تر از کار می افتاد و آلاینده می شد. تزریق سوخت، به خصوص با گذشت زمان و بهبود، این را حل کرد.

چیزی که با روغن تغییر کرده این است که بهتر از گذشته است، در دماهای سردتر راحت تر جریان می یابد و بهتر با موتوری که در آن استفاده می شود مطابقت دارد. چیزی که تغییر نکرده است این است که هنگام چرخاندن موتور و چند ثانیه پس از روشن شدن آن، قبل از گردش روغن و روغن کاری سطوح مختلف آن، سایش بیشتر از ده ها یا حتی صدها مایل رانندگی بعدی اتفاق می افتد. فقط این است که نفت امروزی در کوتاه کردن دوره کمبود نفت بهتر است. با این حال، ابزارهایی وجود دارد که موتور شما را بالا می برد.

مدت زمان گرم شدن خودرو

مدت زمان گرم شدن خودرو

چه مدت باید اجازه دهید ماشین شما گرم شود؟ اگر هنوز به این فکر می کنید که بعد از استارت زدن موتور در دماهای سرد و گرم کردن ماشین در سرما چقدر صبر کنید تا ماشین را در دنده قرار دهید، 30 ثانیه چطور است؟

در خودرویی که به خوبی نگهداری می شود و به درستی کار می کند، زمان زیادی است. مهم ترین نکته این است که تا زمانی که موتور به طور کامل گرم نشده است، شتاب زیادی نگیرید. (این امر در هوای گرم نیز صادق است، هرچند زمانی که هوا سرد است بیشتر طول می کشد.) ما نمی گوییم که باید در ترافیک خود را تهدید کنید، اما از کف پوشیدن فوراً خودداری کنید.

اگر به شما سرنخی بدهد، برخی از خودروهای پرفورمنس از جمله ماشین‌ های BMW M و شورولت کوروت مدت‌ ها است که دارای صفحه ‌های ابزاری هستند که با خط قرمز پایین‌تر شروع می‌شوند (این حداکثر دور در دقیقه توصیه ‌شده بر روی گیج‌سنج دور موتور است که سرعت سنج نامیده می‌شود) موتور ابتدا روشن می شود و با گرم شدن موتور به تدریج افزایش می یابد.

شما باید ماشین الکتریکی خود را از قبل گرم کنید. احتمالاً انتظار این را نداشتید، اما توصیه می‌کنیم ماشین الکتریکی یا هیبریدی پلاگین خود را در حالی که هنوز به برق شبکه متصل است، از قبل گرم کنید، به خصوص اگر برد شما محدود است. دلیل این امر این است که اگر با استفاده از برق “دیواری” پیش گرم کنید، ظرفیت کامل باتری خود را برای نگهداری برد و گرمای کابین حفظ می کنید.

از کجا بفهمیم ماشین گرم شده است؟

اگر ماشین شما دارای دماسنج باشد برای گرم کردن ماشین در سرما، دمای کارکرد معمولی زمانی خواهد بود که سوزن در وسط بین C و H قرار گیرد (به طور طبیعی برای سرد و گرم). اکنون برخی خودروها نشانگر آبی نشان می دهند که نشان دهنده موتور سرد است.

وقتی خاموش می شود، گرم می شود. توجه داشته باشید که موتورها در هنگام راندن سریعتر از زمانی که به حالت نشسته رها می شوند، گرم می شوند، به این معنی که به این ترتیب سریعتر نیز گرم می شوید، زیرا گرمای کابین ماشین معمولی از موتور می آید.

دلایل دیگری برای پیش گرم کردن خودرو و گرم کردن ماشین در سرما وجود دارد: سوار شدن به ماشین گرم خوشایندتر است و به یخ‌سازهای پنجره نیز فرصتی برای کار می‌دهد. حتی در خودروهای بدون گرمکن برف پاک کن، که تیغه های برف پاک کن را در جایی که قرار می گیرند گرم و نرم می کند، یک فضای داخلی گرم و شیشه جلو یا شیشه عقب گرم می تواند اطمینان حاصل کند که برف پاک کن ها با شیشه مطابقت دارند و کار خود را بهتر انجام می دهند.

یک کابین کاملاً گرم شده حتی می‌تواند برف‌ های انباشته شده را از پنجره‌ ها ذوب کند، اگرچه این رویکرد از نظر محیط زیست آگاهانه نیست، سوخت را هدر می‌دهد و دی اکسید کربن را آزاد می‌کند. به یاد داشته باشید: راندن خودرو (حتی اگر به طور متوسط انجام شود) موتور و سرنشینان خودرو را بسیار سریع تر از رها کردن آن در حالت آرام گرم می کند.

کارشناسانی وجود دارند که معتقدند حتی موتورهای مدرن هم زودتر به کار می‌روند: در مقاله‌ای در سال 2016 در Business Insider، استفن سیاتی، مهندس مکانیک اصلی و کارشناس احتراق داخلی در آزمایشگاه ملی آرگون، هشدار داد که موتورهای سرد به اندازه کافی غنی هستند تا با بنزین کار ‌کنند. می تواند به طور موثر روغن موتور را از دیواره های سیلندر و رینگ های پیستون شسته و امکان سایش سریع را فراهم کند. توجه داشته باشید که دمای موتور باید حدود 40 درجه یا کمتر باشد و طبق گفته سیاتی، رانندگی سریع ترین راه برای گرم کردن ماشین در سرما است.

تفاوت گرم شدن موتور های بنزینی و دیزلی

اگر فکر می کنید ماشین بنزینی شما مدت طولانی برای گرم کردن طول می کشد، شما باید یک ماشین دیزلی را امتحان کنید. موتورهای دیزلی کارآمدتر از موتورهای بنزینی هستند و اگر در نظر بگیرید که کار موتور تولید نیروی محرکه است، گرما نشانه ناکارآمدی است. ما موتورهای دیزلی را در سرمای شدید (صفر درجه) رانندگی کرده ایم که برای گرم نگه داشتن کابین تلاش کرده اند.

هم به این دلیل و هم از آنجایی که چرخاندن آن ها نسبت به موتورهای گازی در بهترین شرایط دشوارتر است، موتورهای دیزلی اغلب مجهز به بخاری های بلوک الکتریکی هستند که می توانند برای گرم نگه داشتن بلوک موتور و همه روان کننده های مربوطه به برق وصل شوند. حتی موتور را روشن کنید موتورهای بنزینی در سردترین آب و هوا نیز می توانند از این کمک های الکتریکی بهره مند شوند.

برخلاف خودروهای بنزینی و دیزلی، باتری‌های الکتریکی و PHEV‌ هایی که در حالت الکتریکی کار می‌کنند برای گرما به الکتریسیته متکی هستند و گرمای الکتریکی انرژی زیادی می‌کشد. در واقع به قدرت زیادی نیاز دارد که توصیه می کنیم در صورت توان مالی، خانه خود را به شارژ 240 ولتی سطح 2 مجهز کنید، حتی اگر یک PHEV خریداری کنید که می تواند یک شبه با ولتاژ 120 ولت به طور کامل شارژ شود.

طبق تجربه ما، 120 ولت برای پیش گرم کردن یک دوشاخه در زمستان کافی نیست (یا در این مورد، پلاگینی که در آفتاب تابستانی نشسته است را از قبل خنک کنید)، که منجر به کاهش مقداری شارژ باتری با آماده سازی قبل از خروج شما می شود. نکته مثبت این است که سطح 2 نیز حداقل دو برابر سریعتر از یک پریز 120 ولت شارژ می شود.

موارد بالا در مورد به حداکثر رساندن موتور EV است، که انتخاب مقرون به صرفه‌تر است، حتی با یک هیبریدی که می‌تواند به کار گاز-الکتریکی بازگردد، اما بسیاری از تولیدکنندگان PHEV مدیریت حرارتی را نیز در بسته‌های باتری خود ایجاد می‌کنند، بنابراین خودروی خود را به برق متصل کنید یا آن را از قبل آماده کنید. بسته به وسیله نقلیه، باتری را نیز آماده می کند. باتری گرمتر نیز قدرت و برد را در دماهای سرد به حداکثر می رساند.

در این مقاله از رادیس کار به گرم کردن ماشین در سرما، نحوه گرم کردن ماشین در سرما، مزایا گرم کردن ماشین در سرما، معایب گرم کردن ماشین در سرما، مدت زمان گرم شدن خودرو، گرم شدن موتور ماشین و گرم نشدن  ماشین در زمستان پرداختیم. رادیس کار به عنوان فروشنده لوازم یدکی خودرو های لوکس امکان تهیه انواع قطعات با کیفیت را برای خریداران خود فراهم کرده است. کافی است به سایت رادیس کار مراجعه کرده و پس از مشاوره با کارشناسان مجموعه اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *