عیب یابی لوازم یدکی

علت استارت نخوردن ماشین در سرما چیست؟

استارت نخوردن ماشین در سرما

علت استارت نخوردن ماشین در سرما چیست؟ هوای سرد و مرطوب می‌تواند با باتری‌ها، سیستم‌های سوخت، موتورهای استارت، دینام‌ها، روغن و کاربراتورها را ویران کند. ما در اینجا قصد داریم که نگاهی به دلایل روشن نشدن ماشین در سرما و استارت نخوردن ماشین در سرما بیاندازیم. با رادیس کار همراه باشید.

روشن نشدن ماشین در سرما

ابتدا به شایع ترین علت استارت نخوردن ماشین در سرما یعنی باتری نگاه می کنیم.

1) مشکلات باتری ماشین

باتری سرد در ماشین استارت نمی خورد و علت استارت نخوردن ماشین در سرما است. اگر ماشین شما در شرایط سرد روشن نمی شود، محتمل ترین علت باتری است. اگر هنگام چرخاندن کلید در احتراق، صدای ناله ضعیفی شنیدید اما استارت موتور واژگون نشد، به احتمال زیاد باتری آن خالی است. اگر باتری کاملاً خالی شده باشد یا کابل های باتری شل شده باشد، ممکن است چیزی نشنوید.

سایر نشانه‌ های باتری کاملاً خالی شامل روشن نشدن چراغ‌ های احتراق روی داشبورد و امتناع خودرو از باز کردن قفل از طریق قفل مرکزی از راه دور است. دانستن اینکه در صورت خالی بودن باتری چه کاری باید انجام دهید، درس مهمی برای همه رانندگان است.

راه حل) اگر عجله دارید و نیاز به حرکت سریع دارید، می توانید سعی کنید ماشین خود را با پرش روشن کنید. با این حال، باید به کابل های پرش و وسیله نقلیه دیگری دسترسی داشته باشید.

چگونه می توانم باتری خود را در زمستان حفظ کنم؟

با توجه به نیاز روزافزون تجهیزات خودرویی که نیاز به برق دارند، تعمیر و نگهداری باتری بیش از هر زمان دیگری مهم است. دمای سرد بر فرآیند شیمیایی که الکتریسیته را در باتری تولید و ذخیره می‌کند، تأثیر می‌گذارد و سرعت باتری را کاهش می‌دهد و توانایی آن را برای نگهداری شارژ کاهش می‌دهد.

اگر به طور منظم از ماشین خود برای سفرهای کوتاه استفاده می کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که باتری خود را حداقل هفته ای یک بار در ماه های زمستان شارژ کنید، به خصوص اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد.

دانستن نحوه شارژ باتری خودرو می تواند به شما کمک کند بدون نیاز فوری به مکانیک از یک موقعیت دشوار خارج شوید. باتری های قدیمی‌تر و ضعیف‌تر معمولاً عملکرد کمتری دارند و دمای سرد می‌تواند این را حتی بیشتر کاهش دهد، تا جایی که باتری خیلی سریع تخلیه یا خالی می‌شود.

برای کمک به باتری در زمستان چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

کمی آماده سازی و نگهداری اولیه می تواند برای عمر باتری معجزه کند. به یاد داشته باشید به:

  1. قبل از خاموش کردن موتور در پایان سفر، همه بارها، از جمله چراغ ها، برف پاک کن ها، بخاری و رادیو را خاموش کنید. این کار از تخلیه غیر ضروری باتری در دفعه بعدی که راه اندازی می کنید جلوگیری می کند.
  2. به دنبال خوردگی روی گیره ها و کابل های باتری باشید. این می تواند جریان را محدود کند. وقتی موتور خاموش است، آن را با استفاده از برس سیمی تمیز کنید یا از مکانیک بخواهید این کار را انجام دهد.
  3. قبل از روشن کردن احتراق، بررسی کنید که همه چیز خاموش باشد.
  4. از استفاده از بخاری ها، صفحه های گرم شونده و صندلی های گرم شونده برای مدت زمان بیشتری خودداری کنید. همه آن ها تقاضای زیادی برای باتری خودرو دارند. برخی از satnav ها، پخش کننده های DVD داخل خودرو و پخش کننده های MP3 نیز می توانند در صورت اتصال باتری، باتری را تخلیه کنند.
  5. بررسی کنید که هیچ چراغ داخلی (از جمله چراغ های صندوق عقب) روشن باقی نمانده باشد یا لوازم جانبی مانند شارژر تلفن وصل نشده باشد.
  6. اگر می توانید وسیله نقلیه خود را در گاراژ پارک کنید، به خصوص در دمای بسیار سرد.
  7. باتری خود را به درستی تست کنید، به خصوص اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد.

روشن نشدن ماشین در سرما

2) مشکلات دینام خودرو

دینام یک ژنراتور الکتریکی است که باتری خودروی شما را در هنگام کارکردن موتور شارژ می کند. اگر باتری نسبتاً جدیدی دارید و همچنان خالی می ماند، احتمالاً مشکل اینجاست و علت استارت نخوردن ماشین در سرما است.

علائم مشکل آلترناتور

اگر ماشین خود را با پرش روشن کنید و موتور فوراً خاموش شود، به دینام معیوب اشاره می کند. همچنین ممکن است متوجه سوسو زدن چراغ‌ های جلو و داشبورد خود شوید، گیج ‌های خودرو به ‌طور ناگهانی حرکت می‌کنند و حتی اگر دینام اخیراً بیش از حد گرم شده باشد، بوی سوختگی به داخل کابین فیلتر می‌شود.

نحوه تعمیر دینام

دینام به باتری و موتور متصل است بنابراین برای تعمیر آن باید مکانیک توانمندی باشید چرا که تعویض آن باید به متخصصان واگذار شود. تهیه یک قطعه جدید نباید دشوار باشد، یا می‌توانید آلترناتور موجود خود را بازسازی کنید. کار نباید بیش از دو ساعت طول بکشد.

3) موتور استارت

موتور استارت دقیقا همان کاری را انجام می دهد که شما انتظار دارید. از الکتریسیته باتری استفاده می کند تا موتور ماشین را به زندگی تبدیل کند. بسیاری از خودرو های مدرن اکنون دارای سیستم های استاپ-استارت با موتور های استارت قوی تر هستند تا با نیاز های چرخه های روشن/خاموش مکرر موتور در ترافیک مقابله کنند.

علائم مشکل موتور استارت

بارزترین علامت خرابی موتور استارت، صدای کلیک هنگام چرخاندن کلید استارت است و به دنبال آن موتور از چرخاندن و استارت خودداری می کند و علت استارت نخوردن ماشین در سرما است. اگر همه چراغ‌ها و برق‌های داخل خودرو به خوبی کار می‌کنند، این نیز به جای باتری، به مشکل در موتور استارت اشاره می‌کند. اگر موتور استارت از کار افتاده باشد، حتی راه اندازی پرش نیز کار نخواهد کرد.

نحوه تعمیر استارت موتور

مجدداً، تعویض موتور استارت معمولاً یک کار برای یک مکانیک آموزش دیده است. دستمزد آن ها بسیار گران نیستند اما کار ممکن است تا نیم روز طول بکشد. استارتر قدیمی شما معمولا با یک استارتر جدید تعویض می شود که ممکن است متفاوت به نظر برسد. تولیدکنندگان گاهی اوقات طرح ها را تغییر می دهند.

4) مشکلات سیستم سوخت رسانی خودرو

با گذشت زمان، سیستم های سوخت خودرو ممکن است با آب آلوده شوند. این می تواند باعث مشکلات احتراق شود و اگر هوای سرد باعث یخ زدن آب شود، از کار کردن موتور به طور کلی جلوگیری و استارت نخوردن ماشین در سرما شود.

این مشکل در خطوط سوخت که تک تک انژکتورها را تغذیه می کنند، شدیدتر است. این ها بسیار باریک هستند و می توانند توسط ذرات ریز یخ مسدود شوند و باعث گرسنگی موتور سوخت شوند.

علائم مشکل سیستم سوخت خودرو

به غیر از روشن نشدن موتور، علائم دیگر مشکلات سیستم سوخت شامل لکنت موتور به ویژه هنگام شتاب گیری و احساس تند و ناگهانی در انتقال قدرت خودرو است. حتی ممکن است در حین رانندگی موتور به طور کلی قطع شود و علت استارت نخوردن ماشین در سرما باشد.

نحوه تعمیر سیستم سوخت رسانی

اگر ماشین شما در خطوط سوخت خود آب دارد، ممکن است لازم باشد سیستم را به طور حرفه ای شستشو دهید. با این حال، افزودنی‌ های خاصی می‌توانند آلودگی را با استفاده از الکل برای نگه داشتن آب در حالت تعلیق و سپس عبور آن از اگزوز کاهش دهند.

شما می توانید خطر ورود آب را با نزدیک نگه داشتن مخزن سوخت خودروی خود کاهش دهید و در نتیجه احتمال میعانات را کاهش دهید. توجه داشته باشید که سوخت دیزل در شرایط سرد نیز می‌تواند سنگین تر شود و جریان آزاد کمتری داشته باشد که مانع دیگری برای غلبه بر خودروی شما در زمستان است.

5) آیا روغن موتور اشتباهی استفاده می کنید؟

روغن همچنین در شرایط سرد جریان آزاد کمتری دارد و این به نوبه خود، با سخت‌تر کردن چرخاندن و روشن شدن موتور، فشار بیشتری بر باتری خودرو وارد می‌کند و باعث استارت نخوردن ماشین در سرما می شود.

اگر روغن اشتباهی در خودروی خود بریزید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر روغن شما دارای ویسکوزیته سرد بیش از حد (مقاومت در برابر جریان) باشد، نمی توانید ماشین خود را در دما های سرد روشن کنید. از طرف دیگر، ویسکوزیته داغ بیش از حد به این معنی است که اجزای موتور به اندازه کافی محافظت نمی شوند و منجر به سایش زودرس می شود. همچنین، وقت خود را به بازدید از پمپ بنزین اختصاص دهید، سوخت نادرست را در وسیله نقلیه خود قرار ندهید.

چگونه روغن ریختن نامناسب در ماشین خود را رفع کنیم؟

دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه نوع روغنی را توصیه می کند و در صورت امکان در زمستان به درجه سبک تری بروید.

گرید های معمولی عبارتند از 10W-30 و 5W-20، که عدد اول (به دنبال “W” برای “زمستان”) نشان دهنده ضخامت روغن در هوای سرد است. هرچه این عدد کمتر باشد، روغن نازک تر است. برای خودروهایی که در مناطق بسیار سرد کار می کنند، حتی روغن 0 وات نیز در دسترس است.

6) ماشین های کاربراتور دار

اگر ماشین شما بیش از 30 سال پیش ساخته شده است، احتمالاً از کاربراتور استفاده می کند. این ها ترکیب سوخت و هوا را برای احتراق تنظیم می کنند اما به ویژه در برابر یخ زدگی آسیب پذیر هستند.

اگر نازل های کاربراتور با یخ مسدود شود، ممکن است موتور روشن نشود و مطمئناً به درستی کار نخواهد کرد. در حالی که پای چپ خود را روی کلاچ قرار داده اید، هنگام استارت زدن موتور در هوای سرد، به آرامی پدال گاز را فشار دهید.

با این کار مقدار کمی سوخت از قبل تزریق می شود تا موتور کمک کند. همه خودروهای مدرن از تزریق سوخت استفاده می کنند و بنابراین تحت تأثیر این مشکل قرار نمی گیرند.

بهترین راه برای محافظت از موتور در هوای سرد، استفاده از نوع صحیح روغن موتور و اطمینان از وجود مقدار کافی آن در سیستم است. راهنمای خودرو خود را برای مشاوره بررسی کنید و از روغن‌های موتور با عدد W کمتر استفاده کنید. 5W-30، در ماه های زمستان.

تعدادی بررسی تعمیر و نگهداری وجود دارد که می توانید به طور منظم انجام دهید که به آماده سازی ماشین شما برای رانندگی در هوای سرد کمک می کند. همیشه FORCES را به خاطر بسپارید. این سوخت، روغن، لاستیک، خنک کننده، برق، شستشوی صفحه است.

دلایل روشن نشدن ماشین در سرما

اگر ماشینم در سرما روشن نشود چه کار کنم؟ اگرچه ممکن است خودروی شما به دلایلی روشن نشود اما روتینی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا بهترین فرصت را برای راه‌ اندازی وسایل به شما بدهد. این مراحل را امتحان کنید:

همه چیز را خاموش کنید: این شامل چراغ های جلو و رادیو می شود. هر چیزی که از برق استفاده می کند از باتری شما استفاده می کند و آن را بیشتر تخلیه می کند. تمرین خوبی است که قبل از روشن کردن مجدد لوازم جانبی، موتور خود را برای مدتی روشن بگذارید.

هنگام چرخاندن احتراق، کلاچ را فشار دهید: این کار بار باتری شما را سبک می کند و راه اندازی موتور را بسیار آسان تر می کند.

سرنخ های باتری خود را بررسی کنید: به دنبال باتری خود زیر کاپوت بگردید و علائم خوردگی را بررسی کنید – معمولاً یک ماده شور و پوسته پوسته است. این باید تمیز شود.

کابل های خود را (اول منفی) با عینک و دستکش جدا کنید، سپس با مسواک و مخلوطی از جوش شیرین و آب تمیز کنید. هنگام تعویض کابل، همیشه کابل منفی را ابتدا وصل کنید.

روغن موتور خود را پر کنید: برای بررسی سطح روغن از میله اندازه گیری استفاده کنید. اگر چیزها کم به نظر می رسند، آن را بالا ببرید. دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه نوع روغنی را توصیه می‌کند و در صورت امکان در زمستان به درجه نازک‌تر تغییر دهید.

دلایل روشن نشدن ماشین در سرما

سرمای شدید چه تاثیری روی ماشین شما می گذارد؟

دمای سرد بر فرآیند شیمیایی داخل باتری تأثیر می گذارد و توانایی آن را برای نگه داشتن شارژ کاهش می دهد. همچنین روغن موتور را غلیظ می کند و اصطکاک موتور استارت را افزایش می دهد و آن را مجبور به کار سخت تر می کند.

تسمه دینام شما نیز در شرایط بسیار سرد مستعد ترک خوردن است. سیستم های سوخت و کاربراتور شما نیز ممکن است با یخ آلوده شده و دچار اختلال شوند.

سرما همچنین می تواند قسمت هایی از ماشین شما را که از موتور شما دور است نیز تحت تاثیر قرار دهد. لاستیک روی برف پاک‌کن‌های شیشه جلو می‌تواند شکننده و مستعد آسیب شود، لاستیک‌ها می‌توانند با افت و انقباض دمای هوای داخل، باد شوند و البته، شیشه جلو شما می‌تواند یخ بزند.

ماشین ها در چه دمایی کار نمی کنند؟

دمای تعیین شده ای وجود ندارد که در آن همه ماشین ها کار نکنند. فکر کردن به اثرات نامطلوب هوای سرد در قسمت‌های مختلف خودرو مفیدتر است.

می دانیم که نقطه انجماد آب 0 درجه سانتی گراد است و آب می تواند سیستم سوخت خودرو را آلوده کرده و روی نازل های کاربراتور شما جمع شود و باعث خرابی موتور شود اما نقطه انجماد روغن موتور وجود ندارد. با سردتر شدن، چسبناک تر یا ضخیم تر می شود.

باتری کاملاً شارژ شده در حدود -57 درجه سانتیگراد منجمد می شود، در حالی که باتری کاملاً تخلیه شده در حدود 0 درجه سانتیگراد منجمد می شود.

آیا سرمای شدید می تواند باتری ماشین را از بین ببرد؟

باتری کاملاً شارژ شده در حدود -57 درجه سانتیگراد یخ می‌زند، باتری کاملاً تخلیه شده در حدود 0 درجه سانتیگراد یخ می‌زند. باتری شما احتمالاً بعد از آب شدن کار نمی کند، اگر این کار را انجام دهد ضعیف تر خواهد بود و به همین اندازه دوام نخواهد آورد. بهتر است باتری یخ زده را تعویض کنید.

چگونه در هوای سرد از ماشین خود محافظت کنم؟

بهترین راه برای محافظت از خودرو در برابر هوای سرد این است که آن را در گاراژ پارک کنید. اگر این گزینه در دسترس نباشد، روکش خودرو در فضای باز احتمال یخ زدن شیشه جلو، شکننده شدن تیغه های برف پاک کن و رسیدن آب به کاربراتور را کاهش می دهد.

آیا بنزین در خودروها یخ می زند؟

نقطه انجماد بنزین 60- درجه سانتیگراد است. از آنجایی که کمترین دمای ثبت شده در بریتانیا 27.2- درجه سانتی گراد بوده است، می توانید مطمئن باشید که محتویات مخزن شما به این زودی ها جامد نخواهد شد!

آیا روغن موتور یخ می زند؟

روغن موتور یخ نمی زند اما در هوای سرد به طور فزاینده ای چسبناک یا غلیظ می شود و پردازش در اطراف خودرو را دشوار می کند. از روغنی با عدد W کمتر استفاده کنید، به عنوان مثال. 5W-30، در ماه های زمستان برای کاهش سایش و پارگی موتور شما.

در این مقاله از رادیس کار به استارت نخوردن ماشین در سرما، روشن نشدن ماشین در سرما، روشن نشدن ماشین در هوای سرد، دلایل روشن نشدن ماشین در سرما و راه حل و پیشگیری آن پرداختیم. رادیس کار به عنوان فروشگاه لوازم یدکی خودرو های لوکس امکان تهیه انواع قطعات با کیفیت و اصل را برای خریداران خود فراهم کرده است. کافی است به سایت رادیس کار مراجعه کرده و پس از مشاوره با کارشناسان مجموعه اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *