عیب یابی لوازم یدکی

علت آب روغن قاطی كردن ماشين چیست؟ + علائم و راه حل

آب روغن قاطی کردن

اگر برای شما هم پیش آمده که با آب روغن قاطی كردن ماشین خود رو به رو شوید و به دنبال راه حل برای آن هستید، باید بدانید که این مورد یکی از مشکلات مهم و اساسی است که اغلب به دلیل بی توجهی و یا کوتاهی در بررسی دوره ای خودرو اتفاق می افتد.

به همین خاطر در ادامه قصد داریم که به پاسخ سوالاتی از قبیل آب روغن قاطی كردن ماشین چیست؟ چه زمانی اتفاق می افتد؟ و ارائه راهکار های مناسب برای برطرف کردن این مشکل بپردازیم. با رادیس کار همراه باشید.

آب روغن قاطی کردن ماشین چیست؟

از آنجایی که وجود آب در خودرو برای خنک نگه داشتن موتور امری ضروری است، ممکن است گاهی بر حسب اتفاق یا بی توجهی راننده، آب موجود در رادیاتور با روغن ماشین قاطی شده و مشکل ساز شود.

مخلوط شدن آب و روغن در داخل اتومبیل باعث آسیب زدن جدی به موتور خودرو می شود. به همین دلیل نباید از این اتفاق به سادگی گذر کرده و یا با بی توجهی ضرر بیشتری به خودرو وارد کرد. هنگام آب روغن قاطی كردن ماشین، روغن به چرخه آب موتور وارد می شود. معمولا این مشکل به واشر سرسیلندر مربوط می شود که نتیجه آن گرم شدن غیرعادی موتور است.

علت آب روغن قاطی كردن ماشین چیست؟

علائم آب روغن قاطی کردن ماشین

  • وجود روغن در رادیاتور ماشین
  • سرد ماندن رادیاتور هنگام کار کردن ماشین
  • تشکیل بخار بر در موتور
  • تغییر شکل دادن لوله ‌های متصل به رادیاتور
  • روشن نشدن اتومبیل در سرما
  • خروج دود سفید از موتور

دلیل آب روغن قاطی کردن ماشین چیست؟

سوختن واشر سرسیلندر رایج ترین علت آب روغن قاطی كردن ماشین است. واشر سرسیلندر از جنس پلاستیک و فلز ساخته شده که میان محفظه و بلوک سیلندر قرار می گیرد. این واشر مانع از ورود آب به محفظه شده و نقش بسیار مهمی دارد. گاهی اوقات ممکن است گرمای بیش از حد در قسمت پیشرانه باعث دفرمه و خارج شدن واشر از حالت اصلی خود شود بنابراین باعث مخلوط شدن آب و روغن می شود.

جلوگیری از آب روغن قاطی کردن ماشین

سرویس های دوره ای خودرو برای پیشگیری از آب روغن قاطی كردن ماشین و … از جمله کارهای ضروری برای هر نوع ماشینی است که باید انجام شود. در سرویس و چک کردن های دوره ای، عملکرد مناسب فن خنک کننده رادیاتور، عدم گرفتگی شلنگ هاي‌ رادیاتور، سطح کارکرد و بازدهی رادیاتور بررسی می‌شود.

اما مهم ترین راه هاي‌ جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن عبارتند از:

  • استفاده دائم از ضد یخ در مایع خنک کننده
  • اندازه گیری مکرر سطح آب رادیاتور
  • تعویض روغن موتور در زمان لازم

سعی کنید همیشه برای تعمیر خودرو از مکانیک ماهر کمک بگیرید و هرگز برای خرید قطعات ماشین به فکر هزینه کمتر و تهیه آن ها از مارک های نامعتبر نباشید. رادیس کار در این زمینه می تواند به شما کمک کرده و لوازم یدکی باکیفیت خودرو های لوکس را در اختیارتان قرار می دهد.

اگر فیوز فن خنک کننده ماشین بسوزد، دمای موتور بالا می رود و در نهایت باعث سوختن واشر سر سیلندر و آب روغن قاطی كردن ماشین می شود. قبل از خاموش خودرو در زمانی که جوش آورده است، با ریختن آب بر روی رادیاتور دمای موتور را پایین بیاورید اما به هیچ عنوان درب رادیاتور را باز نکنید چرا که حرکتی بسیار خطرناک است.

راه حل مناسب هنگام آب روغن قاطی کردن ماشین

زمانی که آب و روغن به شدت مخلوط شوند، خودرو جوش می آورد. در این مواقع مهم ترین کاری که باید انجام شود این است که به سرعت توقف کرده و ماشین را خاموش کنید. سپس برای خروج گرما درب کاپوت را باز کرده و با دقت بالا، بر روی رادیاتور اتومبیل آب بریزید.

نکات گفته شده بهترین واکنشی است که در لحظه می توان نشان داد. اما در نظر داشته باشید که از یک تعمیرکار ماهر یا امداد خودرو کمک بگیرید و تا رسیدن کمک، هر چند دقیقه یکبار طوری که خودرو روشن نشود، تک استارت بزنید تا از صدمه رسیدن به ماشین خود جلوگیری کنید.

در این مقاله سعی کردیم آب روغن قاطی كردن ماشین و دلایل آن را توضیح دهیم و متوجه شدیم که سوختن واشر سر سیلندر علت عمده آب روغن قاطی کردن ماشین است. به خاطر داشته باشید که بهترین کار برای جلوگیری از هرگونه خرابی و هزینه هنگفت تعمیر  خودرو، بررسی و سرویس کردن ماشین به صورت دوره ای آن هم توسط یک تعمیرگاه مطمئن و مکانیک ماهر است. ممنون که با رادیس کار همراه بودید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *