عیب یابی لوازم یدکی

6 نشانه از خرابی شمع خودرو

خرابی شمع خودرو

از شما به‌عنوان مالک یک خودرو انتظار می‌رود که آگاهی کاملی از تجهیزات آن داشته باشید. بی‌شک موتور از قطعات بسیار متعددی تشکیل شده و هر یک در جای خود نیازمند توجه و در صورت نیاز تعویض هستند. مواردی همچون خرابی شمع خودرو، اتفاقات معمولی برای یک خودرو هستند، چرا که قطعات به‌ مرور زمان عمر مفیدشان تمام می‌شود. هنگامی که از خرابی شمع خودرو صحبت می‌کنیم، منظور فقط تمام شدن آن در شرایط عادی نیست و ممکن است عواملی باعث خرابی زودتر از موعد آن شوند.

اگر نیاز به شمع موتور بنز یا شمع موتور بی ام و دارید، به محصولات شمع موتور بوش سر بزنید و با ضمانت اصالت کالا، شمع موتور مخصوص خودرو تان را خریداری کنید.

علائم خرابی شمع خودرو

پرسشی که ممکن است ذهن بسیاری از شما را درگیر کرده باشد، این است که از کجا بفهمیم شمع آسیب‌دیده یا خراب شده و نیاز به تعویض دارد. نگران نباشید، این کار آن‌قدرها هم دشوار نیست. چندین نشانه برای تشخیص خرابی شمع خودرو وجود دارد که می‌توانید از آن‌‌ها کمک بگیرید. بعضی از این علائم بدون باز کردن موتور و دیدن شمع می‌توانند مانند زنگ هشداری برای خرابی آن باشند.

  1. اختلال در استارت زدن خودرو
  2. عدم شتاب‌گیری مناسب
  3. شکستن یا ترک خوردن رنگ چینی شمع
  4. مشاهده خروج دود زیاد از اگزوز یا بوی بد آن
  5. ایجاد شدن صداهای جدید هنگام روشن بودن موتور
  6. بالارفتن مصرف سوخت
  7. تغییر رنگ چینی شمع
  8. کارکرد نامتعارف موتور (پایین بودن قدرت و سرعت و افزایش یک‌باره آن)
  9. روشن شدن چراغ چک موتور

اگر در خودرو خود چنین علائمی را مشاهده می‌کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای تعویض شمع‌ موتور ها به مکانیکی مراجعه کرده و یا خودتان این قطعه را خریداری و آن را تعویض کنید. به مطلب راهنمای خرید شمع موتور و بهترین شمع موتور سر بزنید تا بدایند برای خرید شمع موتور به چه مواردی باید توجه داشته باشید.

دلایل زود خراب‌شدن شمع خودرو چیست؟

دلایل زود خراب‌شدن شمع خودرو چیست؟

اگر همین سؤال را از یک فرد باتجربه و متخصص در زمینه خودرو بپرسید، احتمالاً دلایل زیادی را برای شما عنوان می‌کند که می‌توانند علت زود خراب‌شدن شمع خودرو باشند. اما به‌طورکلی چند مورد خاص وجود دارند که میزان اثرگذاری‌شان بیش‌تر از دیگر دلایل خواهد بود و بهتر است در مورد آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید.

  • نشتی روغن روی شمع
  • ایجاد رسوب کربن
  • کیفیت پایین شمع خریداری شده
  • استفاده از سوخت نامناسب
  • بالا بودن دمای احتراق موتور

چه زمانی باید شمع خودرو را تعویض کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شمع‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک از جنس خاصی تولید شده‌اند. یکی از مواردی که می‌توانید باتوجه‌به آن تشخیص دهید زمان تعویض فرارسیده یا خیر، میزان کارکرد این قطعه است. شمع‌‌های معمولی به نسبت دیگر انواع کارایی کم‌تری دارند و باید هر 20 تا 30 هزار کیلومتر، تعویض شوند.

دو نمونه دیگر، یعنی شمع‌های پلاتینیوم و ایریدیوم کارایی بسیار بیش‌تری دارند. اگر الکترود این قطعه از جنس پلاتینیوم باشد، هر 50 تا 60 هزار کیلومتر و اگر از جنس ایریدیوم باشد، هر 80 تا 160 هزار کیلومتر یک‌بار نیاز به تعویض خواهند داشت. با این که قیمت شمع‌هایی که جنس‌ الکترود خاصی دارند، بالاتر است، اما هم طول عمر بسیار بالاتری دارند و هم می‌توانید از کارکرد صحیح آن‌ها مطمئن باشید.

روش تعویض شمع خودرو

روش تعویض شمع خودرو

اگر یکی از علائم گفته شده را در خودروی خود مشاهده کرده‌اید و قصد تعویض شمع را دارید، کافی است چهار مرحله را برای انجام این کار طی کنید. دقت کنید که شمع‌های جدید که خریداری می‌کنید، ضمانت اصالت کالا داشته باشند و از کیفیتشان مطمئن باشید.

  1. جایگاه شمع و وایرهای خودرو را پیدا کنید. این قطعه در همه خودروها جای ثابتی ندارد، اما عموماً در بخش بالایی موتور نصب می‌شود.
  2. هنگامی خارج‌کردن وایر و شمع دقت کنید که چگونه و از کجا آن‌ها را بیرون آورده‌اید. این کار برای جای‌گذاری شمع جایگزین به شما کمک خواهد کرد.
  3. بعد از باز کردن وایرها، نوبت به شمع‌ها می‌رسد که در داخل موتور قرار دارند و باید با کمک آچار شمع باز شوند.
  4. کار تمام است و باید تمام قطعاتی که باز کرده‌اید را همان گونه که بودند در جای خود قرار دهید و از محکم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

شمع خودرو اصل را از کجا تهیه کنیم؟

کم‌تر راننده‌ای امروزه دغدغه خرید و تعویض لوازم‌یدکی خودروی خود را ندارد. می‌توانید تمام این کارها را به افراد متخصص بسپارید و با صرف هزینه‌ای از سلامت ماشین خود مطمئن شوید. اما بسیاری از افرادی که به کارهای فنی علاقه دارند، ترجیح می‌دهند چنین کارهایی را خودشان انجام دهند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، باید به نکاتی توجه کنید که در نتیجه کارتان اثرگذار هستند. یکی از آن‌ها دقت بالا و داشتن حوصله برای تحقیق در مورد قطعات و تعویض آن‌هاست. نکته دیگر تهیه لوازم‌یدکی از فروشگاهی است که به شما ضمانت اصالت کالا بدهد. برای این منظور بهترین انتخاب پیش روی شما، خرید از فروشگاه آنلاین رادیس کار است.

رادیس کار به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی در حوزه فروش لوازم‌یدکی بنز و بی ام و فعالیت می‌کند. با خرید از این سایت می‌توانید از اصالت کالا و قیمت آن اطمینان داشته باشید. از طرفی به دلیل تنوع برندهایی معتبری که در این فروشگاه عرضه می‌شوند، انتخاب آزادانه‌تری خواهید داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *