راهنمای خرید لوازم یدکی

بهترین شمع خودرو متعلق به کدام برندها است؟

بهترین شمع خودرو

همه خودروهایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند برای مشتعل کردن سوخت درون موتور نیاز به یک استارتر یا همان جرقه دارند. این کار در واقع مسئولیتی است که برای شمع خودرو تعریف شده است. بهترین شمع خودرو می‌تواند باعث سوختن کامل بنزین شود و عملکرد این قطعه در پروسه کارکرد موتور اهمیت بسیار زیادی دارد.

به‌طورکلی اگر هیچ آشنایی با لوازم‌یدکی خودرو ندارد، برای تهیه آن‌ها احتمالاً به دردسر خواهید افتاد. تنها راهکار تحقیق و کسب اطلاعات در مورد انواع قطعات خودرو و برندهایی است که آن‌ها را تولید می‌کنند. به این واسطه در کوتاه‌ترین زمان به هدف خود خواهید رسید و در دام افراد سودجو و محصولات تقلبی‌شان هم نخواهید افتاد.

همین موضوع باعث شد تا در این مقاله به طور خاص به معرفی بهترین برندهای تولیدکننده شمع خودرو بپردازیم. به طور قاطع نمی‌توان یک برند را بهترین برند شمع خودرو دانست، اما مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، جز رتبه‌های اول این صنعت هستند. برای انتخاب مطمئن تر شمع موتور، به راهنمای خرید شمع موتور که در رادیس کار وجود دارد مراجعه کنید.

بوش/بهترین شمع خودرو

شمع موتور بوش BOSH

بی‌شک اولین و معروف‌ترین این برندها، بوش است. این شرکت بیش از 110 سال در این زمینه تجربه دارد و دانش و فناوری به روزی برای تولید شمع خودرو به کار می‌برد. در واقع این شرکت بوش بود که شمع خودرو را اختراع کرد و از سال 1902 تا کنون نزدیک به 20000 نوع شمع‌های مختلف تولید کرده است.

این شرکت سالانه 350 میلیون شمع برای خودروهای مختلف از جمله بنز و بی ام و تولید می‌کند که عموماً از جنس پلاتین و ایریدیوم هستند. این فلزات کم‌ترین رسانایی حرارتی و الکترونیکی و همچنین کم‌ترین انبساط حرارتی را دارند. شاید به نظر برسد خرید شمع برای خودروهای بنز و بی ام و دشوار است؛ اما با کمک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی رادیس کار و تنوع محصولاتش، دیگر این نگرانی وجود نخواهد داشت و خرید شمع بوش براحتی امکان پذیر است. انواع شمع موتور بنز و شمع موتور بی ام و در رادیس کار با ضمانت اصالت محصول موجود است.

شمع‌‌های تولید شده در این شرکت مزایای زیادی دارند که می‌توان به اطمینان شروع سرد موتور،  ایده ال برای استفاده در خودروهای گازسوز، قابلیت تنظیم شکاف الکترود و حفاظت از موتور و مبدل کاتالیزوری اشاره کرد.

شمع خودرو بنز / BENZ

احتمالاً نام بنز را با خودروهای لوکس، پرقدرت و سریعش می‌شناسید. بنز در کنار همه این‌ها لوازم‌یدکی نیز تولید می‌کند که عمدتاً مختص به خودروهای همین شرکت هستند. قطعاً بهترین شمع خودروهای بنز هم در همین شرکت تولید می‌شوند. برای خرید این محصول نیز می‌توانید از فروشگاه اینترنتی رادیس کار کمک بگیرید و تنها کافی است شمع متناسب با خودرو خود را انتخاب کنید و آن را درب خانه تحویل بگیرید.

شمع دنسو / DENSO

اگر به دنبال شمع موتوری هستید که برای مدت طولانی دوام و ماندگاری داشته باشد، بهتر است به سراغ محصولات این برند ژاپنی بروید. عمدتاً شمع‌های تولید شده در این شرکت از جنس ایریدیوم هستند، اما مرکز الکترود آن‌ها از پلاتین ساخته می‌شود که ضخامت و دوام شمع را بسیار بهبود خواهد داد.

شمع‌های تولید شده در این شرکت برای تولید جرقه‌های خوب به ولتاژ پایینی نیاز دارند و این موضوع یکی از مزیت‌های محصولات دنسو است. با خرید شمع موتور از این برند می‌توان از کیفیت تولید جرقه و کارکرد روان خودرو اطمینان داشته باشید؛ چرا که در پروسه تولیدشان از بهترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز استفاده شده است.

شمع اکیوم / EYQUEM

این برند فرانسوی تبار یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌هایی است که تا امروز به تولید شمع خودرو مشغول بوده است. اکیوم در سال 2012 توسط شرکت موگول آمریکا خریداری شد، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین‌ها در این صنعت است. اکیوم انواع شمع‌ها را برای خودروهای مختلف تولید می‌کند و بیش‌تر خودروسازهای فرانسوی در محصولاتشان از شمع‌های این برند استفاده می‌کنند.

NGK/بهترین شمع خودرو

شمع انجیکا NGK

این برند که در شهر ناگویا ژاپن مستقر است، نزدیک به 80 سال سابقه تولید انواع شمع‌ها و حسگرها برای موتورهای درون‌سوز دارد. زمانی صحبت از بهترین مارک شمع موتور می‌شود، نمی‌توان نامی از NGK به میان نیاورد. محصولات و شمع‌های تولید شده توسط NGK به دلیل کیفیت و کارایی بالایی که دارند، موردعلاقه افراد حرفه‌ای و آماتور هستند.

شمع CHAMPION

آخرین مورد در لیست بهترین برند شمع خودرو را می‌توان به CHAMPION اختصاص داد. نماد این شرکت برای بیش از 100 سال است که در بین بهترین‌های صنعت لوازم‌یدکی خودرو شناخته می‌شود. CHAMPION انواع مختلفی از شمع‌ها را برای موتورهای درون‌سوز طراحی و با استفاده تکنولوژی‌های خاصی مانند MLR تولید می‌کند.

چگونه شمع‌ موتور های تقلبی را تشخیص دهیم؟

تشخیص شمع‌های تقلبی از اصلی کار به نسبت دشواری است که نیاز به تجربه دارد. روش اول و در واقع بهترین روش مراجعه به فروشگاه معتبری همچون رادیس کار است که محصولاتش را ضمانت اصالت کالا به کاربران عرضه می‌کند. برای تشخیص شمع تقلبی می‌توانید از افراد مجرب و حرفه‌ای هم کمک بگیرید یا با مقایسه دو شمع تقلبی و اصلی متوجه تفاوت‌های ظاهری آن‌ها شوید.

عوارض استفاده از شمع تقلبی

عوارض استفاده از شمع خودرو تقلبی

بهترین شمع خودرو برای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد، چرا که این قطعه به شکل مستقیم با موتور خودرو مرتبط است. استفاده از شمع‌هایی که کیفیت مناسبی ندارند از همان ابتدای کار برای شما مشکلات متعددی را ایجاد خواهند کرد. در صورت بی‌توجهی به این موضوع هم به‌مرورزمان شاهد آسیب‌های جدی به موتور و عملکرد ناقص آن خواهید بود. چند مورد از مشکلات استفاده از شمع بی‌کیفیت را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد:

  • بالارفتن مصرف سوخت
  • احتراق ناقص
  • استارت‌های بی‌نتیجه
  • تضعیف موتور به‌مرورزمان
  • بالارفتن دما موتور
  • کاهش شتاب ماشین

عمر مفید بهترین شمع خودرو

حتی اگر از بهترین برند شمع خودرو هم این محصول را تهیه کنید، باید بررسی‌های دوره‌ای و زمان تعویض را مدنظر قرار دهید. این قطعه هم مانند تمام بخش‌های خودرو عمر مفیدی دارد و پس از آن مشکلاتی را برای شما و خودرو ایجاد خواهد کرد. به طور معمول شمع‌هایی که از جنس پلاتین، ایریدیوم، روتنیوم یا مس هستند عمر مفیدی بین 160 تا 190 هزار کیلومتر دارند که با نزدیک شدن کارکرد موتور به این اعداد باید شمع‌ها بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند. برای اطلاعات بیشتر از زمان و نحوه تعویض شمع موتور، به این صفحه سر بزنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *