راهنمای خرید لوازم یدکی

بهترین روغن موتور چه ویژگی‌هایی دارد؟ (معرفی بهترین برند روغن موتور)

بهترین روغن موتور

امروزه انتخاب بهترین روغن موتور برای خودرو به یک معضل تبدیل شده است. شما هنگام خرید یک روغن موتور مناسب برای خودروی لوکس خود، ‌با انواع و اقسام مارک‌ها و برندهای مختلف روبرو می‌شوید. حتی ممکن است کار به جایی برسد که فکر شما آشفته شود و نتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید؛ در چنین موقعیتی چه می‌کنید؟ قطعا شما تلاش خواهید کرد یک روغن موتور اصل و با کیفیت را برای خودروی خود تهیه کنید. رادیس کار شما را در تشخیص روغن موتور تقلبی از اصل یاری خواهد کرد.

بسیاری از برندهای روغن موتور در بازار، محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند که همین باعث می‌شود تا انتخاب سخت‌تر شود. اما موضوع اصلی اینجاست که ما حق هیچ اشتباهی نداریم! چرا که پای یک خودروی لوکس و گران‌قیمت در میان است. کوچکترین اشتباهی در انتخاب یک روغن موتور مناسب، می‌تواند به یک پشیمانی بزرگ منجر شود. برخی از روغن‌ها کیفیت بهتری نسبت به سایر برندها دارند، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند و کیفیت آن‌ها به گونه‌ای است که به بهترین شکل ممکن از موتور خودروی شما محافظت می‌کنند. برای اینکه به اهمیت انتخاب یک روغن موتور باکیفیت پی ببرید و از عوارض ناگوار جنس بی کیفیت باخبر شوید، مطلب عوارض روغن موتور تقلبی را بخوانید.

انتخاب بهترین روغن موتور؛ مسئله این است!

بسیاری از افراد اینگونه استدلال می‌کنند که یک مصرف‌کننده، اطلاعات چندانی از کیفیت روغن موتور ندارد و حتی ممکن است تفاوت بین محصولات مختلف را متوجه نشود. از سوی دیگر بر اساس مطالعات صورت گرفته بسیاری از روغن‌های موجود در بازار مشابه هستند. اما نگران نباشید. کارشناسان ما در شرکت رادیس کار، بهترین راهنمایی را در زمینه انتخاب یک روغن موتور مناسب، به شما ارائه می‌دهند. بیایید ابتدا مروری بر انواع بهترین روغن موتور موجود در بازار داشته باشیم.

معرفی تعدادی از بهترین برند های روغن موتور

روغن موتور کاسترول GTX

یک روغن موتور درجه یک که به دلیل شهرت، قیمت و محبوبیت کلی، می‌تواند بهترین انتخاب است. این روغن موتور بر اساس ویژگی‌های مناسب برای محافظت عالی از موتور تولید می‌شود. در عین حال از موتور در برابر ویسکوزیته و شکست حرارتی نیز به بهترین شکل محافظت می‌کند. این محصول با روغن‌های پایه با کیفیت عالی و افزودنی‌های ضد سایش تولید شده است که به افزایش عمر موتور شما کمک می‌کند.

ویژگی‌های محصول

  • برندی بسیار محبوب و معتبر
  • محافظت عالی در برابر رسوبات موتور
  • محافظت پیشرفته در برابر ویسکوزیته و شکست حرارتی
  • فرموله شده با روغن‌های پایه مرغوب و افزودنی‌های ضد سایش

روغن موتور والوولین

روغن موتور معمولی ممتاز  والوولین به گونه‌ای طراحی شده است که در تمام شرایط آب و هوایی از موتور خودروی شما محافظت می‌کند. این روغن موتور از موادی تولید شده است که کیفیت بسیار بالایی دارد و در برابر تجزیه روغن مقاوم است. روغن موتور این شرکت با شاخص ای‌پی‌آی (API SN Plus  ) مطابقت دارد و از موتورها در برابر احتراق کم سرعت (LSPI) محافظت می‌کند.

ویژگی‌های محصول

  • استفاده از مواد با کیفیت برای محافظت در برابر لجن و رسوبات
  • مواد افزودنی با کیفیت بالا که در برابر خرابی روغن موتور مقاومت می‌کنند
  • مطابق با طبقه بندی API SN Plus

روغن موتور Quaker State

روغن موتور Quaker State  برای محافظت در برابر خوردگی اجزای داخلی موتور طراحی شده است. این روغن موتور حاوی مواد افزودنی خنثی کننده اسید است تا از آسیب رساندن اسیدهای ایجاد شده ناشی از احتراق به موتور شما جلوگیری کند. این روغن که برای برآوردن الزامات مصرف سوخت استاندارد GF-5 Industry ساخته شده است، الزامات گارانتی را برای خودروسازان در سراسر جهان برآورده می‌کند.

این روغن درجه ویسکوزیته را از ابتدا تا انتها حفظ می‌کند و از موتور شما محافظت بهینه می‌کند تا بتواند در رفت‌وآمدهای روزانه، از عملکرد پایدار بزرگراه‌ها با سرعت بالا تا ترافیک توقف و حرکت مکرر، دوام بیاورد.

ویژگی‌های محصول:

  • طراحی شده برای محافظت در برابر خوردگی
  • افزودنی‌های خنثی کننده اسید از آسیب رساندن اسیدهای احتراق به موتور جلوگیری می‌کند
  • درجه ویسکوزیته را از ابتدا تا انتها حفظ می‌کند
  • الزامات مصرف سوخت استاندارد GF-5 Industry را برآورده می‌کند
  • الزامات گارانتی را برای خودروسازان در سراسر جهان برآورده می‌کند

روغن موتور AmazonBasics

شاید این روغن موتور نام شناخته‌شده‌ای نباشد، اما در سال‌های اخیر، خط تولید آن با سرعتی باال به همه بازارها راه یافته است. این روغن بسیار مقرون به صرفه است و برای محافظت مناسب از موتورها طراحی شده است. این روغن موتور برای جلوگیری از ایجاد زنگ‌زدگی و خوردگی موتور خودرو بسیار مناسب است و اصطکاک موتور را کاهش می‌دهد تا کمتر ساییده شود. این روغن در برابر ویسکوزیته و شکست حرارتی مقاومت بالایی دارد و در عین حال به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

ویژگی‌های محصول:

  • مقرون به صرفه است
  • موتورها را به درستی روغن کاری و محافظت می کند
  • از تجمعی که می تواند باعث زنگ زدگی و خوردگی شود جلوگیری می کند
  • اصطکاک را برای سایش کمتر موتور کاهش می دهد
  • مقاومت بالا در برابر ویسکوزیته و شکست حرارتی
  • به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند

چگونه بهترین روغن موتور را تشخیص دهیم؟

چگونه بهترین روغن موتور را تشخیص دهیم؟

مهم‌ترین معیار تشخیص بهترین روغن موتور به شرح زیر است:

میزان گرانروی

گرانروی یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین روغن موتور است. در واقع  به طور کلی به میزان مقاومت در مقابل حرکت گرانروی می‌گویند. گرانروی با دمای محیط رابطه عکس دارد، به این معنا که هر زمان دما بالا برود، گرانروی کاهش می‌یابد و برعکس.

شاخص API

یک معیار دیگر برای تشخیص کیفیت بهترین روغن موتور، شاخص API است. این شاخص به این صورت است که به طور معمول برای تعیین کیفیت و کاربرد روغن موتور، یک حرف دیگر بین A تا N جلوی S قرار داده می‌شود. هر چقدر حروف بالاتر باشد، کیفیت روغن موتور نیز بیشتر است. برای مثال، بهترین روغن موتورها از نظر کیفیت SN نام گذاری می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی برای انتخاب بهترین روغن موتور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما خبر خوب این است مجموعه رادیس کار، یک فروشگاه آنلاینِ لوازم یدکیِ خودروهای لوکس است که در زمینه فروش لوازم یدکی خودروهایی مانند بنز و بی ام و بصورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت دارد. این فروشگاه اینترنتیِ لوازم یدکی، انواع و اقسام لوازم یدکی خودرو را از برندهای معتبر و معروف دنیا تامین می‌کند. همچنین شما عزیزان با مراجعه به وبسایت رادیس کار، می‌توانید با اطمینان کامل بهترین روغن موتور را برای خودروی خود تهیه کنید و با خیالی راحت از تنوع بینظیر روغن موتورهای اورجینال، با بهترین کیفیت و قیمت بهره‌مند شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *