راهنمای خرید لوازم یدکی

معرفی بهترین برند روغن ترمز ایرانی و خارجی

بهترین برند روغن ترمز

از آنجایی که  یکی از مهم ترین عوامل در نحوه کارکرد درست و به موقع ترمز ماشین، روغن ترمز با کیفیت است، بنابراین باید در هنگام خرید این محصول دقت کافی به خرج دهید و از مراکز معتبر، بهترین برند روغن ترمز را تهیه کنید.

عوامل مختلفی در تعیین بهترین برند روغن ترمز نقش دارند که آگاهی از آن ها به شما در خرید محصول استاندارد و مرغوب کمک می کند. در ادامه به بررسی عوامل موثر در تهیه بهترین برند روغن ترمز می پردازیم. با رادیس کار همراه باشید.

بهترین برند روغن ترمز خارجی

از انجا که انواع روغن ترمز در بازار وجود دارند، ممکن برای شما که قصد خرید روغن ترمز را دارید، ابهام ایجاد شود.

روغن ترمز پریستون آمریکا

از شرکت های بزرگ در ساخت روغن ترمز مرغوب می توان به شرکت پریستون آمریکایی PRESTONE واقع در شیکاگو، ایلینویز، یکی از تولید کنندگان برتر روغن ترمز در آمریکای شمالی اشاره کرد. روغن ترمز Dot 3 و Dot 4 یکی از پرطرفدار ترین روغن های ترمز موجود در جهان و بسیار پر مصرف است.

روغن ترمز توتال فرانسه

روغن ترمز Dot 4 مرغوب و استاندارد توتال فرانسه، رقیب سرسخت روغن پریستون آمریکایی است.

روغن ترمز کاسترول

از محصولات معروف شرکت کاسترول روغن‌ ترمز مسابقه‌ای Castrol SRF است.

روغن ترمز مگ وان

شرکت مگ وان در اوماها، یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن ترمز MAG1 120 Premium DOT 3 در آمریکای شمالی است.

روغن ترمز موتول

یکی از محصولات شرکت فرانسوی Motul در شهر نیویورک، روغن ‌ترمز 100% طبیعی Motul Dot-4  است که در بیش از ۸۰ کشور دنیا موجود می ‌باشد.

بهترین برند روغن ترمز

بهترین برند روغن ترمز ایرانی

روغن ترمز فومن شیمی

در ایران روغن ترمز فومن شیمی بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار دارد و با تولید روغن ترمز آبی و زرد یا همان روغن ترمز Dot 3 و Dot 4 از تولیدکنندگان مهم این عرصه به حساب می آید.

در مجموع برای خودرو های سواری، بهترین روغن ترمز نوع Dot 4 و Dot 3 است. البته برای ماشین های مدرن می توان علاوه بر روغن های ترمز Dot 4 و Dot 3  از روغن ترمز DOT 5.1  نیز استفاده کرد.

برای تهیه بهترین برند روغن ترمز باید از طریق مراکز معتبر و مطمئن اقدام به خرید کنید. مجموعه رادیس کار به عنوان فروشنده بهترین برند روغن ترمز باکیفیت امکان خرید این محصول را برای شما فراهم کرده است.

ویژگی های بهترین برند روغن ترمز

برخی از مشخصات و خصوصیات یک روغن ترمز مرغوب و با کیفیت عبارتند از:

  • حفظ خاصیت روان بودن در هر دمایی
  • سفت نشدن در آب و هوای سرد
  • مقاومت بالا در مقابل تبخیر شدن و یا جوش آمدن در دمای بالا
  • کاهش سطح خوردگی سیستم ترمز
  • عدم نیاز به تعویض زودهنگام

در خرید بهترین برند روغن ترمز به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی که در هنگام خرید بهترین برند روغن ترمز باید به آن ها توجه شود عبارتند از:

  • نقطه جوش: از آنجایی که معمولا سیستم ترمز ماشین، دمای بالایی ایجاد می کند، اگر این دما بیش از حد بالا برود باعث گرم شدن روغن ‌ترمز شده و در نتیجه با ورود بخار باعث کم شدن توانایی ترمز خودرو می شود.

در روغن های ترمز جدید،  نقطه جوش خشک وجود دارد که مدتی پس از استفاده،  به دلیل آلوده شدن باعث کاهش نقطه جوش می شود. ماده ای که نقطه جوش مرطوب دارد، مقدار معینی رطوبت از هوا بعد از مدتی استفاده وارد آن شده و با آن مخلوط می‌‌شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی: تولید کنندگان روغن موتور برای جلوگیری از خوردگی از مواد افزودنی گوناگونی استفاده می کنند. برخی از روغن های ترمز نسبت به انواع دیگر خورندگی بیشتری دارند.

بنابراین محصولی را انتخاب کنید که در قسمت های مختلف خودرو مثل: شیر های کنترل ABS، سیلندر های اصلی، سیلندر های چرخ و کالیپر ها خوردگی را دفع کند.

  • ویسکوزیته: به مقاومت مایع در برابر جاری شدن، ویسکوزیته می گویند. روغن ترمز استفاده شده در ماشین باید ویسکوزیته خود را در دمای مختلف حفظ کند چرا که این امر باعث تضمین عملکرد صحیح کنترل پایداری، کنترل کشش و سیستم ترمز ضد قفل می شود.

بنابراین استفاده از ویسکوزیته توسط تولیدکننده روغن امری ضروری است. در این میان روغن های ترمز DOT 5.1  در دما های مختلف کمترین ویسکوزیته را دارند.

  • سازگاری با اتومبیل: بعضی از روغن های ترمز برای سیستم خاصی مثل ترمز های دیسکی یا ترمز های کاسه‌ای طراحی شده اند.

خرید بهترین برند روغن ترمز

برای اینکه روغن ‌ترمز به درستی کار کند و مانع از خرابی ترمز ماشین شما شود، باید با خودروی شما کاملا سازگار باشد. همچنین نباید از روغن ترمز ارزان قیمت استفاده کرد چرا که غلب اوقات از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند.

در این مقاله سعی کردیم به نحوه تشخیص و خرید بهترین برند روغن ترمز بپردازیم. لازم به ذکر برای خرید روغن مرغوب و استاندارد باید از طریق فروشگاه های مطمئن اقدام به خرید کنید.

رادیس کار به عنوان فروشنده بهترین برند روغن ترمز، امکان خرید روغن های ترمز با کیفیت و مرغوب را برای خریداران و مشتریان خود فراهم کرده است. با مراجعه به سایت رادیس کار و مشاوره با کارشناسان مجرب این مجموعه می توانید خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *