راهنمای خرید لوازم یدکی

بهترین مارک ضد یخ خودرو را بشناسید

بهترین ضد یخ خودرو

ضدیخ یکی از سیالات و مایعات مهم و کاربردی در هر خودرویی است که ترکیب آن با آب، مانع از یخ زدگی موتور و ترکیدن آن می شود. همچنین توانایی این محصول در خنک کنندگی موتور نیز اهمیت استفاده از آن را دو چندن کرده است. بنابراین اطلاع از بهترین ضد یخ های موجود کمک شایانی به خریداران می کند تا در میان محصولات انتخاب راحت تری داشته باشند.

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که ضد یخ فقط برای فصل سرما و جلوگیری از یخ زدگی موتور کاربرد دارد اما این تصور اشتباهی است و همان گونه که اشاره شده برای خنک کنندگی موتور و کاهش دمای بالای آن لازم است که از این ماده سیال استفاده شود. اگر برای تان سوال است که چرا از ضد یخ استفاده کنیم؟ مطلبی که در این مورد نوشته ایم را مطالعه کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین برند ضدیخ موجود در بازار و مزایا و معایب هر کدام بپردازیم. با رادیس کار همراه باشید.

انواع ضد یخ

ضد یخ های خودرو در حالت کلی به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

1)      ضد یخ بر پایه روغن

معمولا استفاده از ضد یخ  بر پایه روغن یا همان ضد یخ پایه معدنی رایج تر است چرا که با مصرف این ماده تا ۲۴ ماه احتیاجی به تعویض ضد یخ نخواهد بود. ضد یخ های روغنی برای خودرو هایی که دارای قطعات قدیمی هستند و رادیاتی از جنس برنج یا مس دارند، سازگار تر هستند. کیفیت ضد یخ های پایه معدنی شرکت های مختلف، متفاوت بوده و دارای تنوع هستند.

2)      ضد یخ بر پایه آلی یا الکل

دسته دوم از ضد یخ ها ساخته شده از مواد آلی هستند و از ماندگاری بیشتری در حدود ۳۶ ماه برخوردارند و سازگاری بالاتری با قطعات مختلف موتور ماشین دارند. همچنین برای رادیات  های آلومینیمی استفاده از ضد یخ های الکلی بهتر است.

برای استفاده از این نوع ضد یخ باید کاملا رادیاتور را شسته تا با ضد یخ قبلی مخلوط نشود. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از ضد یخ بر پایه آلی یا الکل موجب از بین رفتن بدنه موتور می شود بدنه و خوردگی قطعات موتور می شود.

مشخصات بهترین ضد یخ خودرو

  • دمای جوش بالا
  • قابلیت کنترل دمای انجماد
  • عدم خورندگی
  • عدم کف کردن
  • حفاظت از قطعات موتور
  • توانایی بالا در انتقال حرارت
  • بالا بودن پایداری شیمیایی
  • عدم بوی نامطلوب
  • قابلیت حل شدن با آب
  • پایین بودن میزان سم و عدم اشتعال
  • کیفیت بالا
  • سازگاری با محیط زیست و قابلیت تجزیه شدن توسط میکروب‌ ها
  • دارای قیمت مناسب

برند های ضدیخ موجود در بازار

برند های ضدیخ موجود در بازار

برند هایی مانند: کاسپین، اسپیدی و ایرانول از بهترین برند های ضدیخ موجود در بازار هستند و با سیستم اغلب ماشین های ایرانی و خارجی سازگاری دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1)      ضد یخ 4 فصل کاسپین (Caspian)

یکی از بهترین برند های ضد یخ موجود برای اتومبیل ها، ضد یخ چهار فصل کاسپین است که قابل استفاده در همه فصل های سال است. این محصول قابل مصرف برای انواع خودرو ها بوده و همانطور که پیش تر اشاره شد قابلیت خنک کنندگی آن باعث شده تا  به جای ضد جوش هم استفاده می شود.

مدل چهار فصل ضد یخ کاسپین به عنوان بهترین برند ضد یخ دارای خواص ضد زنگ، ضد جوش، ضد کف و ضد خورندگی است. برای مصرف این محصول کافی است آن را به مقدار برابر با آب ترکیب کرده و در نهایت به داخل رادیاتور اتومبیل بریزید.

2)      ضد یخ تام کلین (Tam Clean)

از بهترین ضد یخ های خارجی می توان ضد یخ تام کلین را نام برد که قابلیت استفاده برای تمامی ماشین ها را داشته و ضد یخ زدگی، ضد جوش، ضد خورندگی و ضد کف نیز است. پایداری شیمیایی این کالا بسیار بالا بوده و از سازگاری لازم با همه قطعات لاستیکی داخل ماشین برخوردار است.

این محصول می تواند در صورت ترکیب مساوی با آب تا دمای 37- درجه سانتی گراد از موتور خودرو در مقابل یخ زدگی محافظت کند اما در صورتی که میزان ضد یخ از مقدار آب بیشتر باشد، باعث افزایش مقاومت آن تا دمای 52- درجه سانتی گراد می شود.

3)      ضد یخ پروفی کار (Profi – Car)

یکی دیگر از بهترین برند های ضد یخ خارجی، ضد یخ پروفی کار است که از سازگاری لازم با سیستم موتور اغلب اتومبیل های ایرانی برخوردار بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد و قدرت مقاومت این کالا در زمستان تا دمای 40- درجه سانتی گراد است.

ضد یخ پروفی کار علاوه بر خاصیت ضد یخ زدگی، ضد جوش نیز هست و در  فصل تابستان نیز کاربرد دارد. ضد یخ پروفی کار در افزایش طول عمر موتور اتومبیل تاثیر بسزایی دارد و کارایی آن را بهبود می ‌بخشد.

4)      ضد یخ لوبریفنت (Lubrifant)

بهترین برند ضد یخ روغنی نیز ضد یخ لوبریفنت است که از سازگاری با سیستم موتوری اغلب خودرو ‌های داخلی و خارجی برخوردار بوده و عملکرد بسیار قوی دارد. همچنین دارای 50 درصد آب و 50 درصد ضد یخ است که باعث شده برای استفاده در همه فصل های سال مناسب باشد. ضد یخ لوبریفینت از پایداری شیمیایی بسیار بالا برخوردار بوده و با قطعات لاستیکی، درپوش‌ و واشر های ماشین سازگاری دارد.

5)      ضد یخ لیکومولی (Liqui Moly)

از جمله بهترین برند های ضد یخ برای انوع ماشین ها، می توان به ضد یخ لیکومولی اشاره کرد که از ترکیب 50 % آب و ضد یخ تشکیل شده است. مقاومت آن نیز در مقابل سرما و گرما بالا است و به خوبی از موتور اتومبیل محافظت می‌کند.

6)      ضد یخ ایرانول

ضد یخ ایرانول را می توان بهترین برند ضد یخ ایرانی دانست که از خواص ضد یخ و ضد جوش بهره مند بوده و قابلیت استفاده در همه فصل های سال را دارد. این محصول با فیلتر های خنک کننده، واشر ها، قطعات پلاستیکی و بست ‌های ماشین سازگاری داشته و از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی برخوردار است.

7)      ضد یخ اسپیدی (Speedy)

از  بهترین برند های  دیگر ضد یخ، ضد یخ اسپیدی است که بر پایه اتیلن گلیکول و ترکیبات آلی تولید شده و مناسب تمام فصل های سال است. این محصول با کلیه خودرو های داخلی و خارجی سازگاری دارد.

8)      ضد یخ خودرو طیف سایپا

برای پراید ضد یخ طیف سایپا بهترین برند ضد یخ است که ضد انجماد و خنک کننده قوی بوده و با تمامی قطعات داخلی موتور اتومبیل سازگار است. همچنین مانند دیگر ضدیخ ها دارای خواص ضد زنگ و خوردگی بوده و از پایداری شیمیایی بالایی برخوردار است.

معرفی بهترین ضد یخ خودرو

در این مقاله سعی بر آن شده است تا بهترین ضد یخ های موجود در بازار لوازم خودرو را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

از آنجایی که مایع ضد یخ یکی از مهم‌ترین سیالات به کار رفتنی در اتومبیل است و مانع از یخ زدن آب درون موتور در فصل زمستان و جوش آوردن آن در فصل تابستان می‌شود، بنابراین نقش مهمی در حفظ سلامت موتور و اجزای داخلی آن ایفا می‌کند. بنابراین باید از بهترین برند ضد یخ های موجود در بازار آگاهی داشته باشیم.

فروشگاه رادیس کار به عنوان عرضه کننده لوازم یدکی خودرو های لوکس امکان خرید محصولات اصل و با کیفیت را از طریق سایت خود برای شما عزیزان فراهم کرده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *