اخبار خودرو

گران ترین ماشین های جهان 2022 + عکس و مشخصات

گران ترین ماشین های جهان 2022

آیا شما یک میلیاردر هستید که به دنبال خرید بزرگ بعدی خودرو خود هستید؟ یا فقط برای سرگرمی اینجا هستید؟ در هر صورت، شما می خواهید لیست گران ترین ماشین های جهان 2022 را بررسی کنید. اکثریت قریب به اتفاق مردم فقط می توانند رویای داشتن سوپراسپرت های گران قیمت یا مدل های لوکس را داشته باشند. میانگین هزینه یک خودروی جدید حدود 30000 پوند است.

بسیاری از گران‌ترین خودروهای جهان یک‌ یا چندتایی هستند که به‌صورت کاملاً سفارشی ساخته شده‌ و برای صاحبان خاص سفارش داده شده‌اند. اگر در خیابان‌ها برای دیدن آن‌ها گشت و گذار می‌کنید، مطمئناً موفق نخواهید شد اما بسیاری از آن ها در گاراژ خصوصی مالکان پنهان می‌شوند تا از آن ها در برابر چشم‌های کنجکاو محافظت کنند.

همچنین باید انتظار داشته باشید که ارزش گران ترین ماشین های جهان 2022 به روند صعودی خود ادامه دهند. مدل هایی از لامبورگینی، استون مارتین و کونیگزگ داریم و بیش از نیمی از خودروهای این لیست 10 ماشین برتر بوگاتی هستند. ما این لیست را به خودروهایی که در پنج سال گذشته برای مالکان خصوصی ساخته و فروخته شده اند محدود کرده ایم. در مقابل ماشین های لاکچری ارزان، می توانید با گران ترین ماشین های سال 2022 آشنا شوید.

لیست گران ترین ماشین های جهان 2022

  1. رولزرویس بوت تیل Rolls-Royce Boat Tail
  2. بوگاتی Bugatti La Voiture Noire
  3. بوگاتی سنتودیسی Bugatti Centodieci
  4. بوگاتی دیوو Bugatti Divo
  5. بوگاتی بولید Bugatti Bolide
  6. پاگانی هوایرا رودستر Pagani Huayra Roadster BC
  7. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ Bugatti Chiron Super Sport + 300
  8. بوگاتی شیرون پور اسپرت Bugatti Chiron Pur Sport
  9. لامبورگینی سیان رودستر Lamborghini Sian Roadster
  10. استون مارتین والکری Aston Martin Valkyrie AMR Pro

مشخصات گران ترین ماشین های جهان 2022

این خودروهای فوق‌العاده گران‌ قیمت فراتر از خودروهای اسپورت و فراتر از سوپراسپرت‌ ها هستند و به بهترین وجه به عنوان «هایپرکار» یا «مگا خودرو» توصیف می‌شوند. به استثنای رولزرویس فوق‌العاده لوکس Boat Tail، همه آن‌ها مدل‌هایی بسیار عجیب، فوق‌العاده قدرتمند و بسیار هیجان‌انگیز با حداکثر سرعت بیش از 200 مایل در ساعت هستند. برخی از آن ها نیز در فهرست سریع ترین خودروهای جهان قرار دارند.

رولزرویس بوت تیل  Rolls-Royce Boat Tail

قیمت تخمینی: حداکثر 25 میلیون پوند

هنگامی که رولزرویس باورنکردنی Boat Tail رونمایی شد، بازگشتی به ساخت و ساز مناسب و سفارشی برای این برند مشهور بریتانیایی داشت. اگر طراحی به خودی خود نفس شما را بند نمی آورد، مطمئناً قیمت شگفت انگیز آن این کار را خواهد کرد.

رولزرویس بوت تیل  Rolls-Royce Boat Tail

بله، خودروهای کلاسیک بسیار خاصی وجود داشته اند که در حراجی ها به قیمت بیشتری فروخته می شوند اما به عنوان یک خودروی کاملا جدید، هیچ چیزی به Rolls-Royce Boat Tail نزدیک نمی شود. همچنین در این شرکت منحصر به ‌فرد است زیرا یک مدل لوکس است، نه خودرویی که سرعت فوق‌العاده و هندلینگ متمرکز را ارائه می‌دهد.

Boat Tail که با موتور V12 رولزرویس فانتوم زیر آن مرتبط است، الهام گرفته از قایق های تفریحی فوق لوکس دهه 1920 و فراتر از آن با بدنه ای سفارشی با سایبان سقفی قابل جابجایی، سطح جدیدی از پوشش داخلی به نام ” مجموعه میزبانی” است. یک عرشه عقب باز که شامل یک چتر آفتابی، صندلی در فضای باز با کلاس بالا و یک یخچال شامپاین است.

در مجموع سه Rolls-Royce Boat Tail (دم قایق رولزرویس) ساخته شده اند که از ابتدا توسط صاحبان خوش پوش آن ها سفارشی شده است. درباره قیمت آن تخمین زده می شود که هر کدام بین 22 تا 25 میلیون پوند است که آن را به گران ترین خودروی جدید جهان تبدیل می کند.

بوگاتی Bugatti La Voiture Noire

قیمت تقریبی: 11.4 میلیون پوند

بوگاتی La Voiture Noire یک مورد واقعی است که Chiron استاندارد 2.5 میلیون پوند با احتساب مالیات هزینه دارد، این هزینه بیش از چهار برابر آن است. پس این دومین خودروی گران قیمت جهان است.

بوگاتی Bugatti La Voiture Noire

این خودرو بر اساس یک Chiron در زیر آن ساخته شده است، این ادای احترام به یک تیپ 57 آتلانتیک ویژه 1940 است که مدیون پسر بنیانگذار بوگاتی، ژان بوگاتی است که به طور مرموزی هنگام سفر با قطار از کارخانه بوگاتی در مولشیم فرانسه به بوردو ناپدید شد. فکر می کنید La Voiture Noire گران است؟ ظاهرا رالف لورن پیشنهاد 100 میلیون دلاری برای یکی از دو تایپ 57 آتلانتیک خود را رد کرد.

به هر حال، بوگاتی La Voiture Noire 450 میلی متر طولانی تر از Chiron استاندارد است و به گونه ای تنظیم شده است که بیشتر یک گرند تور باشد. با وجود این، هنوز از همان موتور چهار توربو 8.0 لیتری W16 استفاده می‌کند که کمی کمتر از 1500 اسب بخار قدرت دارد، بنابراین اگر پای راست خود را خم کنید، همچنان ادامه خواهد داشت. باید دید که آیا بوگاتی می تواند فردی ثروتمند را پیدا کند که نمونه دیگری را سفارش دهد یا خیر!

بوگاتی سنتودیسی Bugatti Centodieci

قیمت: 9 میلیون پوند

در مقایسه با La Voiture Noire، Bugatti Centodieci به طور مثبتی رایج است. بوگاتی ده نمونه از این هایپرکار را خواهد ساخت و یکی از آن ها توسط فوتبالیست کریستیانو رونالدو خریداری شده که از گران ترین ماشین های جهان 2022 است.

بوگاتی سنتودیسی Bugatti Centodieci

آخرین بوگاتی را که توسط سازنده فرانسوی ساخته شده بود، قبل از اینکه تحت بال فولکس واگن قرار گیرد، به یاد دارید؟ این خودرو که EB110 نام دارد با شاسی فیبر کربنی، آیرودینامیک فعال و موتور 3.5 لیتری V12 چهار توربوی 550 اسب بخاری با مک لارن F1 رقابت می کند.

بوگاتی Centodieci همان قسمت جلویی تهاجمی را قرض گرفته و از بال عقب قابل تنظیم مکانیکی مشابه EB110 Super Sport استفاده می کند اما آن را در آینده با قدرت عظیم 1600 اسب بخار از نسخه تنظیم شده موتور 8.0 لیتری چهار توربو W16 شیرون به جریان خواهد انداخت. این خودرو همچنین 110 سالگی این برند را جشن گرفت. قیمت؟ حدود 9 میلیون پوند با احتساب مالیات.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

قیمت: 4.8 میلیون پوند

سلسله مراتب بوگاتی های ویژه کاملاً واضح است: هر چه گران تر شوند، ساخت کمتری دارند. دیوو تنها 4.8 میلیون پوند است (هنوز هم بوگاتی شیرون استاندارد را ارزان به نظر می‌رساند) و 40 نمونه از آن تولید شد. در ژوئیه 2021 آخرین نمونه از خط تولید خارج شد و به صاحب آن داده شد.

بوگاتی دیوو Bugatti Divo

بوگاتی دیوو بر اساس Chiron غافلگیر کننده ساخته شده است و دوباره از موتور W16 استفاده می کند اما این خودرو به ‌عنوان یک خودروی اسپورت متمرکزتر روی پیست نسبت به یک جنگجوی خط مستقیم طراحی شده است، با بدنه کاملاً فیبر کربنی که وزن، نیروی رو به پایین‌تر و حداکثر سرعت را کاهش می‌دهد (تنها 236 مایل در ساعت)

Chiron  استاندارد با حالت ویژه ‘Top Speed’ سریعتر می رود یعنی تا 261 مایل در ساعت اما بوگاتی دیوو خواهر و برادر خود را در پیچ ها هیولا خواهد کرد. همچنین ظاهری تهدیدآمیز دارد تا به برجسته شدن آن کمک کند، در حالی که مجموعه وسیعی از گزینه های شخصی سازی وجود دارد

بوگاتی بولید Bugatti Bolide

قیمت تقریبی: 4 میلیون پوند

یک بوگاتی دیگر! این یکی احتمالاً افراطی‌ترین مدل است و دلیل آن این است که بوگاتی بولاید بر خلاف سایر مدل‌های موجود در لیست گران ترین ماشین های جهان 2022، فقط برای پیست است.

بوگاتی بولید Bugatti Bolide

تصور کنید این همه پول را پرداخت کرده اید و هرگز اجازه ندارید آن را در جاده ببرید. با این حال، اگر به اندازه کافی ثروتمند هستید که بوگاتی بولید بخرید، احتمالاً یک یا دو Chiron یدکی برای آن خواهید داشت. بوگاتی که در ابتدا به عنوان یک کانسپت معرفی شد، تصمیم گرفت 40 بولید بسازد تا به مشتریان بفروشد.

ما فکر می‌کنیم که این سریع‌ترین خودرو در بین بوگاتی‌ها خواهد بود و یکی از سریع‌ترین خودروهایی که در سراسر مسیر می‌توان خرید کرد. موتور W16 آن در مفهومی به قدرت 1825 اسب بخار افزایش یافته است، اگرچه این رقم با سوخت مسابقه 110 اکتان به دست می آید. در فرم تولید، همان قدرت 1600 اسب بخاری بوگاتی شیرون سوپر اسپرت و سنتودیسی را دارد.

مشخصات مسابقه با نگاه کردن به Bollide، با شکل شدید هوا، بال دو عنصری غول پیکر زیر سقف و دیفیوزر دیوانه آن مشخص است. به خریداران پیشنهاد می شود روزهای پیست بوگاتی منحصر به فرد را امتحان کنند تا توانایی خود را با این خودروی باورنکردنی آزمایش کنند.

پاگانی هوایرا رودستر Pagani Huayra Roadster BC

قیمت با آپشن: 3.7 میلیون پوند

شکستن بن بست بوگاتی در این لیست، خلاقیت خیره کننده ای است که Pagani Huayra Roadster BC نام دارد. این یک نسخه حتی سریعتر و انحصاری تر از یک هایپرکار سریع و انحصاری است.

پاگانی هوایرا رودستر Pagani Huayra Roadster BC

زمانی که Pagani Huayra معمولی به بازار عرضه شد، قیمتی ناچیز 800000 پوند داشت. اما با همه این ها Huayra Roadster BC بیش از چهار برابر آن است. چرا؟ خوب، تغییرات زیادی نسبت به زمانی که Huayra استاندارد بیش از یک دهه پیش آمد، کرده است. علاوه بر سقف قابل جابجایی و بدنه ارتقا یافته، نسخه کاملاً جدید و قدرتمندتر 6.0 لیتری توئین توربو V12 را دریافت می کند که قدرت را به 791 اسب بخار می رساند.

به یاد داشته باشید که Huayra دیفرانسیل عقب و بسیار سبک تر است، با بدنه کامپوزیت کربن ویژه ای که وزن را به 1250 کیلوگرم کاهش می دهد. ( تقریباً مشابه یک VW Golf با مشخصات بوگو) 40 نمونه از Pagani Huayra Roadster BC با ارقام چشمگیر سفتی بدنه و مقدار زیادی نیروی رو به پایین تولید خواهد شد.

استون مارتین والکری Aston Martin Valkyrie AMR Pro

قیمت تقریبی: 3.5 میلیون پوند

استون مارتین والکری باورنکردنی و الهام گرفته از F1 یکی از افراطی ترین و گران قیمت ترین خودروهای جهان است اما به نوعی برای برخی کافی نبود، به همین دلیل است که Valkyrie AMR Pro فقط برای آهنگ وجود دارد.

استون مارتین والکری Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Aston Martin Valkyrie AMR Pro  با ظاهری دلخراش در اصل یک موتور V12 است که بدنه‌ای از کربن در اطراف آن پوشانده شده است اما این موتور V12 نیست، بلکه یک جیغ‌زن تنفس طبیعی است که توسط Cosworth ساخته شده است که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارد و تا 11000 دور در دقیقه می‌چرخد. حداکثر سرعت 225 مایل در ساعت است.

برای تبدیل والکری معمولی خود به یک استون مارتین AMR Pro، وزن را با کربن بیشتری در سیستم تعلیق کاهش می دهد، سیستم هیبریدی معمولی والکری و پنجره های پرسپکس حذف می شود. همچنین دارای فاصله بین دو محور طولانی تر و بال ها و اسپویلرهای چشمگیر است تا دو برابر نیروی رو به پایین والکری استاندارد تولید کند.

75 نمونه از استون مارتین والکری تولید خواهد شد که برخی از آن ها مدل های AMR Pro هستند. اولین تحویل در حال حاضر آغاز شده است.

لامبورگینی سیان رودستر Lamborghini Sian Roadster

قیمت تقریبی: 3.2 میلیون پوند

لامبورگینی در بازار فوق‌العاده پرستیژ نیز حضور پیدا کرده است و به وضوح نگران است که آونتادور و هوراکان به سادگی بیش از حد قابل دسترس باشند. لامبورگینی سیان رودستر یکی از گران قیمت ترین لامبوهایی است که تاکنون تولید شده و از گران ترین ماشین های جهان 2022 است.

لامبورگینی سیان رودستر Lamborghini Sian Roadster

تخمین زده می شود که حتی گران تر از سیان معمولی سقف سخت باشد (لامبورگینی رقم دقیقی را فاش نمی کند) سیان رودستر در واقع یک خودروی هیبریدی است. این به سختی یک تویوتا پریوس با 819 اسب بخار از یک موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی و ترکیبی موتور الکتریکی است.

سیان رودستر همراه با سبک معمولی عجیب و غریب شبیه لامبو، دارای فناوری های جالبی است، از جمله استفاده از یک ابرخازن (عمداً یک باتری فوق العاده قدرتمند) برای پر کردن شکاف های شتاب در هنگام تعویض دنده و افزایش عملکرد. حتی نسخه رودستر 0 تا 62 مایل در ساعت را در 2.9 ثانیه انجام می دهد و به 217 مایل در ساعت می رسد.

19 نمونه از سیان رودستر قبل از اینکه این خودرو در معرض دید عموم قرار گیرد فروخته شد که هر کدام توسط بخش شخصی سازی Ad Personam لامبورگینی سفارشی شده بودند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+  Bugatti Chiron Super Sport  +300

قیمت: 3.1 میلیون پوند

این آخرین مورد در این لیست از گران ترین ماشین های جهان 2022 نیست. Bugatti Chiron Super Sport +300  ممکن است در مقایسه با سایر محصولات سفارشی این برند، «فقط» یک Chiron باشد، اما عملکرد قدرتمندتری دارد.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+  +Bugatti Chiron Super Sport  300

Chiron Super Sport +300 (همانطور که از نامش پیداست) برای بزرگداشت Chiron اصلاح شده ساخته شد که در سال 2019 از سرعت 300 مایل در ساعت فراتر رفت. با 100 اسب بخار بیشتر از یک Chiron معمولی، تا 1600 اسب بخار، به علاوه دنده طولانی تر و دم عقب 250 میلی متری بلندتر برای بهبود چشمگیر. آیرودینامیک، Super Sport 300+ ظاهراً قادر است به این سد سه صد نزدیک شود البته اگر بتوانید جاده ای طولانی پیدا کنید.

خوشبختانه بوگاتی به مالکان این فرصت را داد تا در پیست آزمایشی فوق‌العاده طولانی Ehra-Lessien در آلمان، خودرو را امتحان کنند. 30 نمونه تولید شد و همه از امسال فروخته و تحویل داده شده است.

بوگاتی شیرون پور اسپرت Bugatti Chiron Pur Sport

قیمت: 3 میلیون پوند

اگر از طرفداران بوگاتی نیستید، از این لیست متنفر خواهید شد. خوشبختانه این بوگاتی شیرون پور اسپورت آخرین موردی است که با قیمت جالب 3 میلیون پوندی خود ارائه می شود.

بوگاتی شیرون پور اسپرت Bugatti Chiron Pur Sport

در روشی مشابه با بوگاتی دیوو، این خودروی راننده متمرکزتر از شیرون معمولی است، با وزن کمتر، نیروی رو به پایین بیشتر و نسبت‌های دنده کوتاه‌تر برای شتاب سریع‌تر زیر 150 مایل در ساعت. این بدان معناست که حداکثر سرعت به 218 مایل در ساعت کاهش می یابد اما تا حدی به دلیل وجود یک اسپویلر عقب ثابت است.

Chiron Pur Sport  کمی کمتر از Divo انحصاری است و 60 دستگاه از سال 2020 به بعد تولید می شود. در آن زمان می‌توانستید با 2.6 میلیون پوند بدون مالیات، یکی را به دست آورید، اما این مبلغ بیشتر به 3 میلیون پوند (یا بیشتر) با چند گزینه خاص می‌رسد.

گرانترین خودروی شماره یک جهان کدام است؟

بدون احتساب خودروهای کلاسیک فروخته شده در حراجی، گران ترین خودروی جهان رولزرویس Boat Tail است. رولز رویس به طور رسمی قیمتی را برای عموم اعلام نکرده است، اما شایعات به خوبی منابع این سه نمونه را بین 22 تا 25 میلیون پوند نشان می دهند.

گران ترین ماشین های جهان که تا به حال در حراج فروخته شده است؟

گران‌ترین خودروی فروخته‌شده، فراری 250 GTO است که در سال 2018 به قیمت حیرت‌انگیز 70،000،000 دلار (تقریباً 52،300،000 پوند) در حراجی فروخته شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *