اخبار خودرو

هنسی ونوم f5 قدرتمندترین رودستر جهان معرفی شد!

هنسی ونوم اف 5

سرانجام پس از انتظاری طولانی کمپانی هنسی جدیدترین خودرو خود با نام هنسی ونوم f5 را رسماً به بازارهای جهانی معرفی کرد. اگر به دنیای خودروهای سوپر اسپرت با سرعت‌های سرسام‌آور علاقه‌مند باشید، حتماً در سال‌های اخیر رندرهایی از این خودرو بی‌نظیر را مشاهده کرده‌اید. هنسی در سال 2019 برای اولین‌بار عکس‌های کامپیوتری و رندرهایی از hennessey venom f5 را منتشر کرد.

پروسه طراحی و تجهیز این خودرو بالغ بر 3 سال طول کشید و خودرویی که اخیراً توسط هنسی معرفی شده حاصل تکنولوژی، دانش و البته تلاش‌های مهندسان این شرکت در طول 3 سال اخیر است. این کمپانی شاید سابقه چندان طولانی‌ای نداشته باشد، اما از همان ابتدای کار توانست خود را در میان برترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌های سوپر اسپرت معرفی کند. محصولات که این شرکت تا امروز ارائه کرده، همگی در رتبه‌های برتر جهانی قرار می‌گیرند و رقبای سرسختی برای دیگر سوپر اسپرت‌های هستند.

هنسی ونوم اف 5

کمپانی هنسی چه تعداد از این خودرو را عرضه می‌کند؟

کمپانی هنسی که یک تیونر خودروهای سوپر اسپرت در تگزاس است، با معرفی این خودرو عملاً شرکت‌های ابرقدرت در زمینه تولید خودرو را به چالش کشیده و وارد میدان رقابت شده است. مشخصات هنسی ونوم f5 و البته نمونه ساخته شده از این خودرو در سالگرد 30 سالگی کمپانی هنسی منتشر شد و آمار و ارقام شگفت‌انگیزی از این ابر خودرو به دست رسانه رسیده است.

این شرکت هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو مشخص نکرده است و نمی‌توان به شکل دقیق گفت که قیمت آن چقدر خواهد بود. اما باتوجه‌به مشخصات این محصول، می‌توان انتظار داشت قیمتی در بازه 1.8 تا 2.1 میلیون دلار داشته باشد که به‌هیچ‌عنوان غیرمنطقی نیست.

همچنین هنسی اعلام کرده است که از این مدل تنها 24 نسخه تولید خواهد شد. همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی برای خرید آن منتظر باشند و حتی ممکن است بخش بزرگی از این تعداد پیش از معرفی این خودرو به فروش رسیده باشد.

نام‌گذاری هنسی ونوم f5

احتمالاً برای شما هم این سؤال ایجاد شده که چرا در انتهای نام این خودرو از f5 استفاده شده است. در علم هواشناسی قدرت توفان‌ها را بر اساس یک معیار مشخص بیان می‌کنند. در واقع هر توفان می‌توان قدرتی بین f1 تا f5 داشته باشد. توفان‌هایی که قدرت کمی دارند با f1 و آن‌هایی که قدرت تخریب بالایی دارند با f5 معرفی می‌شوند. کمپانی هنسی هم برای نام‌گذاری این محصول از همین ایده استفاده کرده و این خودرو را با نام هنسی ونوم f5 عرضه می‌کند تا شرکت‌های مطرح جهانی را به چالش بکشد!

هنسی ونوم f5 چه تغییراتی داشته است؟

سال 2010 بود که کمپانی هنسی برای پایان‌دادن به سلطنت شرکت بوگاتی و ابر خودروهایش، مدلی با نام هنسی ونوم جی تی را معرفی کرد که پیشرانه‌ای باقدرت 1200 اسب بخار برای آن استفاده شده بود. حالا پس از گذشت چند سال، این شرکت محصول جدید را عرضه کرده که سروصدای زیادی به پا کرده است.

برای معرفی هنسی ونوم F5 رودستر باید هر بخش آن را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم؛ چرا که این خودرو نسبت به بردار بزرگ‌ترش تغییرات زیادی داشته است.

نمای پشت هنسی F5

تغییرات بدنه هنسی ونوم f5

در اولین نگاه می‌توان متوجه شد که کمپانی هنسی برای عرضه این خودرو زمان زیادی را اختصاص داده است و مشخصاً بخش بزرگی از این زمان برای طراحی بدنه و فروم آن صرف شده است. این شرکت در هنسی ونوم f5 تمرکز خاصی روی اصول آئرودینامیک داشته و به دنبال این است که این خودرو بتواند در کوتاه‌ترین زمان به نهایت سرعتش دست پیدا کند.

تغییر شکل چراغ‌های عقب و جلو و همچنین معرفی این خودرو به شکل رودستر را هم می‌توان از دیگر تغییرات مهم برای این محصول جدید هنسی دانست. هنسی ونوم اف 5 با طراحی بدنه و ظاهری که دارد خیلی سریع می‌تواند در دل خریداران جا باز کند و از این لحاظ هم رقیب تازه‌نفس و البته جان سختی برای دیگر سوپر اسپرت‌ها خواهد بود.

کابین هنسی ونوم اف 5

اولین برداشت از نمای داخلی این خودرو شما را به یاد کابین هواپیماهای جنگنده یا خودروهای فرمول یک می‌اندازد. همه المان‌ها در بهینه‌ترین و لوکس‌ترین حالتشان به کار گرفته شده‌اند و متخصصان هنسی سعی کرده‌اند راننده این خودرو چیزی از لحاظ امکانات کم نداشته باشد. فرمان بریده با دکمه‌های مختلف روی آن و البته نمایشگری که به آن متصل است در کنار ظاهر مدرنی که برای داشبورد این خودرو در نظر گرفته شده‌اند، باعث می‌شوند کاربر تمام شرایط رانندگی با یک خودرو مسابقه‌ای را داشته باشد.

در واقع تمام المان‌هایی که به کار رفته‌اند و نحوه چینش آن‌ها برای این منظور است که راننده نزدیک‌ترین تجربه به حرکت با خودروهای فرمول یک را داشته باشد. می‌توان این‌گونه گفت که مشخصاً هنسی ونوم اف 5 توانسته به این هدف دست پیدا کند و یکی از زیبا‌ترین کابین‌ها را در میان سوپر اسپرت‌ها مطرح جهان دارد.

کابین هنسی ونوم f5

تغییرات فنی و پیشرانه henessy venom f5

بخش اصلی و همان چیزی که باعث شده معرفی هنسی ونوم f5 تا این حد پرسروصدا باشد، تغییراتی است که در بخش پیشرانه آن اعمال شده‌اند. این خودرو از پیشرانه‌ای که ساخت همین شرکت است استفاده می‌کند. فیوری نامی است که هنسی برای این پیشرانه قدرتمند در نظر گرفته است و امروز فیوری به‌عنوان قلب تپنده در هنسی ونوم اف 5 به‌کاررفته است.

این موتور 6.6 لیتری می‌تواند 1817 اسب بخار قدرت را تولید کند که در نوع عدد بی‌نظیری است. فیوری پیشرانه‌ای توئین توربو V8 است که می‌تواند گشتاوری معادل 1617 نیوتن متر را تولید کند و همین اعداد ارقام هستند که باعث شدند، پس از معرفی، هنسی ونوم f5 به‌عنوان سریع‌ترین خودرو جهان معرفی شود.

جالب است بدانید که نهایت قدرت این موتور در 8 دور بر دقیق خواهد بود و نهایت گشتاور آن هم در 5 هزار دو بر دقیقه به دست خواهد آمد. در نهایت باید اشاره کنیم که سرعت هنسی ونوم f5 توسط سازنده آن چیزی حدود 512 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. شاید چنین سرعتی برای خودروهای سواری غیرممکن به نظر می‌رسید، اما هنسی ونوم اف 5 توانست این رؤیا را به واقعیت تبدیل کند.

هنسی ونوم اف 5 رنگ نقره ای

کاهش وزن بدنه و تجهیزات

این روزها تنها پیشرفت و بهبود کیفیت پیشرانه نیست که باعث شده خودروهایی را با نام سوپر اسپرت بشناسیم؛ بلکه هم زمان شرکت‌های خودروسازی تمرکز خاصی روی کاهش وزن خودروهایشان دارند. این موضوع را به‌وضوح در مورد هنسی ونوم f5 هم می‌توانید مشاهده کنید. با رعایت استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه هنسی توانسته وزن این خودرو را به 1360 کیلوگرم برساند که برای خودرویی با این مشخصات منطقی به نظر می‌رسد.

جالب است بدانید که بخش بزرگی از وزن این خودرو مختص به موتور آن است که چیزی حدود 280 کیلوگرم وزن دارد.

شتاب هنسی ونوم f5 چقدر است؟

باور این موضوع سخت است که چنین خودرویی با وزن 1360 کیلوگرمی بتواند به‌سرعت 512 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما مطمئن باشید بی‌دلیل نیست که وزن موتور این خودرو به تنها 280 کیلوگرم است.

کمپانی سازنده اعلام کرده که شتاب هنسی ونوم f5 برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت، تنها 2.6 ثانیه است. به‌علاوه این خودرو می‌تواند در 4.7 ثانیه به‌سرعت 200 کیلومتر در ساعت و در 8.4 ثانیه به‌سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسد. باورکردنی نیست، اما حداکثر سرعت هنسی ونوم f5 هم تنها در 15.5 ثانیه قابل‌دسترسی خواهد بود.

هنسی ونوم F5 رقیب سرسخت بوگاتی

هنسی با عرضه این خودرو عملاً وارد رقابت سرسختی با بوگاتی نسل جدید یا همان میسترال شده است. از نظر مشخصات فنی هنسی ونوم f5 برتری بسیار بیش‌تری نسبت به این بوگاتی دارد و چیزی حدود 400 اسب بخار قدرت بالاتر در اختیار خواهد داشت. هرچند بوگاتی اعلام کرده که دیگر قصد ثبت رکوردهای سرعت جهانی را ندارد، اما علاقه‌مندان به دنیای خودروهای سوپر اسپرت همواره به دنبال مقایسه این خودروها خواهند بود و سرانجام مشخص می‌شود کدام یک سریع‌تر است!

هنسی ونوم اف 5 در مقاسیه با بوگاتی شیرون

 

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “هنسی ونوم f5 قدرتمندترین رودستر جهان معرفی شد!

  1. سالار نظری گفت:

    این ماشین فوق العادست
    یه شاهکاره

    1. negarahmadi گفت:

      بله دقیقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *