اخبار خودرو

از دیدن آخرین مدل بنز 2022 EQS حیرت می کنید! (تصاویر+مشخصات فنی)

بنز 2022 eqs

پیش از این‌که بنز خودروی لوکس و الکتریکی خود را معرفی کند، ماشین‌هایی مانند تسلا در رده اول استفاده از تکنولوژی موتورهای الکتریکی بودند. بنز 2022 مدل EQS یکی از جدید ترین مدل های بنز بلافاصله پس از معرفی توانست لقب لوکس‌ترین و سریع‌ترین خودروی الکتریکی را دریافت کند.
روندی از چند سال پیش شروع شده و دلیل این است که خودروسازهای بزرگ دنیا به دنبال ارائه محصولاتی با موتور‌ الکتریکی هستند. بنز هم برای این که از قافله عقب نماند، تمام توان طراحی و فنی خود را به کار گرفت تا امسال این مدل زیبا و لوکس را به بازارهای جهانی معرفی کند. اگر شما هم کمی به دنیای خودروهای الکتریکی علاقه داشته باشید، حتماً می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره بنز الکتریکی EQS داشته باشید. تا انتهای این مطلب با رادیس کار همراه باشید تا به بررسی مشخصات فنی و ظاهری این ماشین زیبا بپردازیم. همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که انواع لوازم یدکی بنز را می توانید از فروشگاه لوازم یدکی رادیس کار خریداری کنید.

eqs مرسدس بنز 2022

مشخصات فنی بنز 2022 EQS

بنز برای این خودرو برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته و آن را در سه نسخه با توان و مشخصات فنی متفاوت عرضه می‌کند. جدیدترین مدل بنز که از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند، از نظر فنی مشخصات خاص و بی‌همتایی دارد. نسخه اول یا همان +EQS 450 دارای یک منبع ذخیره روی اکسل عقب بوده و توان تولید 329 اسب بخار قدرت را دارد. این مدل 550 نیوتن متر گشتاور به راننده می‌دهد و از جمله خودروهای دوچرخ متحرک است.
نسخه EQS 580 اما توان بسیار بالاتری دارد و 4 چرخ متحرک است. این خودرو علاوه بر این که باطری قوی‌تری دارد، از دو موتور برای تولید 516 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به گشتاور 828 نیوتن متری یا 0 تا 100 تنها در 4.1 ثانیه‌ای آن اشاره کرد.
آخرین مدل اما به‌عنوان یکی از شاهکارهای خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود که EQS AMG نام دارد. احتمالاً با دیدن پسوند AMG متوجه تفاوت این خودرو شده‌اید. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.4 ثانیه‌ای را می‌توان مهم‌ترین مشخصه این ماشین دانست. مرسدس‌بنز EQS AMG همچنین توان تولید 649 اسب بخار قدرت را دارد.
در مورد این خودرو خوب است بدانید که با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافت 770 کیلومتری یا 478 مایلی را طی کند. این عدد در واقع رکوردی جدید برای ماشین‌های برقی خواهد بود.

نمای داخلی بنز 2022 eqs

آپشن های بنز EQS

ماشین‌های بنز از ابتدا به لوکس و مجهز بودن معروف هستند و همه از محصولات این شرکت انتظار قدرت، سرعت و آسایش را دارند. بنز در تولید هیچ یک از مدل‌های EQS کم نگذاشته و دریایی از امکانات را در اختیار کاربران قرار داده است. فارغ از مشخصات فنی و قدرت موتور این خودرو می‌توان به امکانات زیر در مورد آن اشاره کرد:

  • فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب چندین کیسه هوا
  • استارت بدون کلید
  • دوربین عقب، جانبی
  • ناوبری
  • سانروف ورود بدون کلید
  • اتولایت
  • گرم کن صندلی‌ها
  • ترمز ضد‌قفل
  • رادار تصادف جلو و عقب
  • رادار نقطه کور
  • اتوپارک
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • کنترل ایستایی در سربالایی سنسور عقب و جلو
  • کنترل ایستایی در سرازیری
  • کروز کنترل هوشمند
  • پارک برقی
  • رادار تغییر لاین
  • ترمز کمکی گرم کن فرمان دوربین 360 درجه هدآپ

جدیدترین مدل بنز 2022 eqs

طراحی بدنه بنز EQS

زبان طراحی بنز برای این خودرو بسیار خاص و یکتا است. با حفظ تمام ارزش‌های طراحی بدنه‌ای که این شرکت دارد، مدل EQS توانسته خود را در غالب یک خودروی الکتریکی نشان دهد. این ماشین طراحی عضلانی دارد اما خبری از خطوط تیز و شکسته روی آن نیست.

پلتفرم خاص

بر خلاف تمام تصورات، بنز eqs 2022 از پلتفرم‌های قبلی بنز استفاده نمی‌کند. این شرکت برای تولید این محصول تمام الکتریکی از پلتفرم خاص و البته جدیدی استفاده می‌کند که قرار است در سال آینده هم روی همین پلتفرم خودروی دیگری با نام احتمالی EQE عرضه شود. این پلتفرم شباهت‌های کمی با S کلاس‌ها دارد، اما بسیار اسپرت‌تر از آن‌ها به نظر می‌رسد. طول EQS با استفاده از این پلتفرم به 5.265 متر می‌رسد، اما از بیرون این خودرو به‌هیچ‌عنوان کشیده به نظر نخواهد رسید.

بدنه داخلی بنز 2022 eqs

طراحی ارگونومی بدنه

بنز یکی از شرکت‌های پیشرو در طراحی بدنه ارگونومی بوده و این موضوع را در تمام محصولات این شرکت می‌توانید به‌خوبی احساس کنید. جدیدترین مدل بنز هم از این قاعده مستثنی نبوده و به لطف همین طراحی ارگونومی و حساب ‌شده‌ای که دارد، می‌تواند مسافت 770 کیلومتری را تنها با یکبار شارژ کامل طی کند.

نمای داخلی درب بنز 2022

طراحی چراغ‌های جلو و عقب

شرکت بنز برای طراحی چراغ‌های جلو یا عقب این خودرو هیچ یک از اصول خود را زیر پا نگذاشته و حتی بدون نماد سه پر روی جلوپنجره این خودرو، باز هم می‌توان متوجه شد که با یکی از محصولات شرکت بنز طرف هستیم. برای چراغ‌های جلو از سه چراغی سه یک‌تکه با سه ال‌ای‌دی استفاده شده که بسیار با چراغ‌های S کلاس شباهت دارد.
در مورد چراغ‌های عقب هم بنز چیزی کم نگذاشته و طراحی خاص آن به‌ ظاهر اسپرت این ماشین افزوده است. یکی از پارامترهایی که چراغ‌های عقب این خودرو را جذاب‌تر کرده، چینش مورب ردیف‌های ال‌ای‌دی در کنار هم خواهد بود.
در نهایت هم شاهد پیوستگی میان چراغ‌های این خودرو خواهیم بود که شاید در دیگر مدل‌های شرکت بنز شاهد آن نبوده‌ایم. چراغ‌های جلو از طریق یک ردیف ال‌ای‌دی که از بالا جلوپنجره می‌گذرند به هم متصل شده‌اند و چراغ‌های عقب برای اسپرت‌تر نشان‌دادن این خودرو به شکل یک‌تکه از یک سمت به سمت دیگر رسیده‌اند.

چراغ بنز 2022 eqs

4 نکته درباره جدیدترین مدل بنز که نمی‌دانید؟

همواره خودروهای بنز در زمان معرفی سبب شگفتی بینندگان می‌شوند و اصولاً این شرکت برای هر یک از آن‌ها مزیت‌هایی در نظر می‌گیرد که شاید در کم‌تر خودروهایی شاهد آن‌ها باشید. در مورد بنز eqs 2022 حقایقی وجود دارند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند جالب باشد.

1. ایمنی بالا
شاید این موضوع چندان جدید به نظر نیاید، اما بنز EQS را می‌توان از جمله ماشین‌های الکتریکی دانست که از هیچ امکانات ایمنی برای حفظ جان سرنشینان کم ندارد. فارغ از تعداد زیاد کیسه‌های هوایی که برای سرنشینان جلو و عقب فراهم شده‌اند، این خودرو الکتریکی از فناوری استفاده می‌کند که در اتوبان‌ها به کمک آن می‌توانید در سرعت‌های زیر 60 کیلومتر بر ساعت، دست خود را از روی فرمان بردارید.
البته این قابلیت فعلاً در اتوبان‌های کشور آلمان قابل‌استفاده است و دیگر کشورها از آن پشتیبانی نمی‌کنند؛ چرا که نیاز به زیرساخت‌های خاصی در مورد اتوبان‌ها خواهد داشت.

ایمنی بنز 2022 eqs

 

2. آسایش و راحتی در کابین
ظاهر اسپرت این ماشین ممکن است برخی از افراد را فریب دهد که بنز eqs 2022 راحتی و آسایش سرنشینان را چندان تأمین نخواهد کرد درصورتی‌که این باور کاملاً اشتباه است. مهم‌ترین نکته، فضای بزرگی است که برای هر یک از سرنشینان در نظر گرفته شده است. به‌این‌ترتیب حتی برای افراد بلندقد هم در این خودرو مشکلی وجود نخواهد داشت.
در کنار این موضوع می‌توان به صندلی‌های مهندسی شده و زیبای این ماشین اشاره کرد. برای کابین این خودرو سعی شده تا بیش‌تر از چرم سفیدرنگ استفاده شود که فضای کابین را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. استفاده از متریال مناسب بخشی از راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند، اما وجود گرم‌کن‌هایی که برای هر صندلی در نظر گرفته شده، مزیت دیگری برای کابین این خودرو است.آسایش و راحتی بنز eqs 2022

3. بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش داشبورد در میان تمام بنزها یا هایپر اسکرین
از یک خودرو الکتریکی مانند بنز eqs 2022 انتظاری بیش از این هم نمی‌رود. ماشین‌هایی که با موتورهای درون‌سوز کار می‌کنند، چند سالی است که به این‌چنین فناوری‌هایی مجهز شده‌اند؛ اما جدیدترین مدل بنز در این زمینه پیشرفت بسیار چشمگیر داشته است. هایپر اسکرین نصب شده روی این خودرو از یک CPU هشت هسته‌ای، 24 گیگابایت رم و جدیدترین نرم‌افزار MBUX برخوردار است.
هایپر اسکرین بنز eqs شامل سه نمایشگر تمام لمسی است که به شکل یکپارچه در کنار هم نصب شده‌اند. یکی از نمایشگرها به‌عنوان کیلومتر یا همان پشت آمپر راننده مورداستفاده است. نمایشگر اصلی که بین دو نمایشگر راننده و سرنشین جلو قرار دارد، ابعاد بزرگ‌تری از آن دو دارد و در مورد نمایشگر مقابل سرنشین جلو جالب است بدانید که از سمت راننده قابل دیدن نیست.
این امکان که برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده در نظر گرفته شده و حتی در زمان‌هایی که راننده نگاه‌های لحظه‌ای به مانیتور مقابل سرنشین جلو داشته باشد هم نور آن را کم می‌کند. راننده فقط در صورتی می‌تواند محتوای نمایش‌داده‌شده روی مانیتور سرنشین جلو را ببیند که حالت DRIVE PILOT فعال باشد.

 

مانیتور بزرگ بنز 2022 eqs

4. باز کردن درب کاپوت خط قرمز بنز برای EQS
شرکت بنز به سیستم موتورها و باتری‌های این خودرو آن‌چنان اطمینان دارد که به مالک این خودرو اجازه باز کردن درب کاپوت را نمی‌دهد. فناوری پیشرفته‌ای در این ماشین الکتریکی به‌کاررفته که شما را تا مدت‌ها از تعمیر و مراجعه به نمایندگی بی‌نیاز می‌کند. دلیل دیگری که برای این کار وجود دارد، عدم وجود مکان‌هایی است که برای تعمیر بتوانید به آن مراجعه کنید. به‌این‌ترتیب اگر در این خودرو بنشینید، پدالی برای باز کردن کاپوت وجود نخواهد داشت و در دفترچه مربوط به آن هم هشدارهای زیادی در این باره باز نکردن درب کاپوت داده شده است.

قیمت بنز 2022 eqs

قیمت بنز 2022 EQS

پیش از آنکه به بحث درباره قیمت این خودرو بپردازیم، بهتر است بدانید این شرکت راهی برای باز کردن کاپوت نگذاشته و هشدارهای زیادی هم وجود دارند که شما را از باز کردن آن منع می‌کنند. این موضوع در واقع نشان از اعتمادی است که بنز به خودروی خود دارد و به شما هم این اطمینان را می‌دهد که قرار نیست به این زودی‌ها به تعمیرگاه مراجعه کنید.

به بحث قیمت بنز 2022 مدل EQS رسیده‌ایم. این خودرو در سال جاری به بازارهای جهانی معرفی شده و با این مشخصات فنی و امکاناتی که بنز برای آن در نظر گرفته، نمی‌توان انتظار قیمت پایینی داشت. این خودرو در مدل پایه یا همان +EQS 450 قیمتی معادل 110 هزار دلار خواهد داشت. مدل میانی یا همان EQS 580 هم با نرخ 120 هزاردلاری به بازار عرضه می‌شود. گران‌ترین و البته لوکس‌ترین مدل این خودرو که EQS AMG نام دارد اما با قیمت بسیار متفاوتی که معادل 150 هزار دلار خواهد بود به بازار عرضه می‌شود.
اگر بخواهیم بنز 2022 EQS را با خودروهای دیگر هم رده از نظر قیمتی مقایسه کنیم؛ باید به لوسید ایر با قیمت 131 هزاردلاری و تسلا مدل S با قیمتی معادل 120 هزار دلار اشاره کنیم.

بازگشت به لیست

14 دیدگاه در “از دیدن آخرین مدل بنز 2022 EQS حیرت می کنید! (تصاویر+مشخصات فنی)

  1. علیرضا گفت:

    چققققققققدر باحاله

  2. حمید گفت:

    عجججججب دیزاییینی داره ! معرکه اس این ماشین

  3. محمد گفت:

    نفسم حبس شد وقتی داخلش رو دیدم

  4. مهیار گفت:

    واقعا از بنز باید همچین توقعی باید داشه باشیم
    خیلی خوب بود

  5. هانیه m گفت:

    ووااوو. عالیه
    چه حالی میده این برای خودم بشه 🥺😋

  6. هانیه m گفت:

    این برای خودمه برای من ساخته شده 🫀❤

  7. مهیارم گفت:

    این ماه حقوقمو بگیرم یکی برا خودم و یکی هدیه برا اولین نفری که جوابمو بده میخرم

  8. علی گفت:

    و ما همچنان درگیر قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا برای خرید پژو و پراید…..

    1. ناز گفت:

      👌👌👌

  9. ناز گفت:

    👌👌👌

  10. حسین گفت:

    هیچی مثل پراید نمیشه

  11. داریوش جمشیدی گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید، مطالب شما بسیار عالی بود، سوالی دارم‌ این که آیا بنز ۴۵۰ هنوز هم در خط تولید است؟،من‌ در جستجوی یک بنز هستم با همان شکل و شمایل ولی مدل جدید، لطفا اطلاع لازم را برای من ارسال کنید. تشکر.

    1. negarahmadi گفت:

      سلام ممنون از اینکه نظرتون رو عنوان کردید
      از انجا که زمینه کاری ما فروش لوازم یدکی خودرو هست، در مورد سوال شما اطلاعی نداریم متاسفانه

  12. ممد گفت:

    امکانات و ایمنی پراید خیلی بیشتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *