عیب یابی لوازم یدکی

فرق لاستیک پنچر با کم باد چیست؟

فرق لاستیک پنچر با کم باد

بیشتر لاستیک های پنچر شده با تکنیک های سواری خوب و انتخاب تجهیزات، قابل اجتناب هستند. همچنین معمولاً می توان لاستیک پنچر شده را در چند دقیقه تعمیر کرد. در این مقاله از رادیس کار قصد داریم به فرق لاستیک پنچر با کم باد و تفاوت هایی که پنچرشدن با کم باد شدن دارند و نیز نحوه جلوگیری از پنچری و نحوه تعمیر لاستیک پنچر بپردازیم.

لاستیک ها بخش بسیار مهمی از ماشین شما هستند و در نهایت، آن ها تنها اجزایی هستند که با سطح جاده در تماس هستند. از آنجایی که آن ها حلقه اتصال شما بین ماشین و آسفالت هستند، بسیار مهم است که لاستیک ها را در وضعیت خوب نگه دارید و مطمئن شوید که آن ها در وضعیت ایمن و قابل حمل هستند. اما فرق لاستیک پنچر با کم باد و تفاوت هایی که پنچر شدن با کم باد شدن دارند در چیست؟

در این مقاله از رادیس کار به بررسی فرق لاستیک پنچر با کم باد و تفاوت هایی که پنچرشدن با کم باد شدن دارند پرداخته ایم. رادیس کار به عنوان فروشنده لوازم یدکی خودرو امکان تهیه انواع قطعات و لاستیک های با کیفیت را برای خریداران خود فراهم کرده است. کافی است به سایت رادیس کار مراجعه کرده و پس از مشاوره با کارشناسان مجموعه اقدم به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

علت های کم شدن فشار باد تایر

لاستیک ها و تایرها می توانند در شرایط نرمال، (1Psi یک پوند بر اینچ مربع) در هر ماه کاهش فشار باد داشته باشند. همچنین فشار باد تایرها می توانند به ازای هر 5 درجه سانتی گراد کاهش دمای محیط، معادل 1Psi کاهش فشار باد داشته باشند.

  • پنچری
  • ایراد در پایه ولو
  • ایراد در حد فاصل رینگ یا طوقه لاستیک

در مقایسه لاستیک ها، اگر دارای 10Psi فشار باد کمتر باشد، قابل تشخیص با نیست، به همین خاطر برای خواندن دقیق فشار باد تایر باید از یک فشارسنج خوب استفاده کرد. جهت اطلاع از فشار باد مجاز تایر های خود باید به لیست روی برچسب که در چارچوب در خودرو نصب شده و یا کتابچه راهنما وسیله نقلیه مراجعه کنید.

فرق لاستیک پنچر با کم باد

لاستیک کم باد

مطمئناً ارزش این را دارد که بدانید اگر لاستیک کم باد دارید به چه چیزی توجه کنید. اگر با علائم کم باد شدن لاستیک آشنایی ندارید به مطلبی که در این مورد نوشته ایم مراجعه کنید. همانطور که از نام آن پیداست، لاستیک کم باد به این معنی است که لاستیک ماشین شما به تدریج فشار خود را در طول زمان از دست می دهد، به این معنی که می توانید قبل از اینکه متوجه مشکلی شوید، مایل های زیادی را رانندگی کنید.

همچنین اگر متوجه نشوید که یکی از لاستیک‌ های خودرویتان نشتی هوا دارد، احتمال بیشتری برای تصادف شدید در آینده خواهید داشت. بیش از حد طولانی با لاستیک کم باد رانندگی کنید، ممکن است در معرض خرابی بزرگ لاستیک قرار بگیرید که می تواند ایمنی شما، مسافران و سایر افراد در جاده را به خطر بیندازد.

علائم هشدار دهنده اولیه وجود دارد که می تواند به شما در مورد مشکل سوراخ شدن هشدار دهد. در حالی که در حال رانندگی با ماشین خود هستید ممکن است با سوراخ شدن لاستیک به سمت چپ یا راست جاده حرکت کند و همچنین ممکن است صدای تیک تاک معمولی را بشنوید که سوراخ شدن و لاستیک کم باد ناشی از سوراخ شدن تکه‌ای از زباله باشد که در لاستیک گیر کرده است.

امروزه بسیاری از خودروها با سنسورهای نظارت بر فشار باد لاستیک عرضه می‌شوند که در صورت تشخیص کاهش فشار باد لاستیک، می‌توانند با اعلان‌های هشدار روی داشبورد به شما هشدار دهند. اگرچه از آنجایی که همه خودروها به این فناوری مجهز نیستند، بهتر است به آن اعتماد نکنید. این به تنهایی به شما در مورد مشکل سوراخ شدن و کم باد شدن لاستیک هشدار می دهد.

اگر در اوایل پنچری آهسته متوجه شدید، ممکن است بتوان با احتیاط ماشین را برای مسافت کوتاهی رانندگی کرد، تا زمانی که هنوز هوای کافی در لاستیک وجود داشته باشد تا آن را به اندازه کافی باد کند. با این حال، از آنجایی که هرچه بیشتر رانندگی کنید، هوای بیشتری به بیرون نشت می‌کند، این کار را فقط در صورتی انجام دهید که سفر کاملا ضروری باشد. صرف نظر از اینکه پنچری چقدر بد است، باید لاستیک معیوب را در اسرع وقت تعمیر یا تعویض کنید.

با لاستیک کم باد چه باید کرد؟

اگر لاستیک کم باد دارید، بهتر است ببینید آیا تعمیر از گاراژ محلی و نصب لاستیک امکان پذیر است یا خیر و در اسرع وقت آن را تعمیر کنید. رانندگی با لاستیک کم باد برای مدت طولانی‌تر از زمان لازم خطرناک است، زیرا هر چه بیشتر از لاستیک استفاده کنید، احتمال بیشتری دارد که کاملاً لاستیک پنچر شود.

مقصر معمول یک سوراخ، زباله هایی است که لاستیک را سوراخ کرده اند. اگر میخ یا پیچی باشد که از روی آج لاستیک (قسمت صاف لاستیک که در تماس با جاده است) عبور کرده باشد، در این صورت می توان لاستیک را با یک شمع لاستیکی که تعمیرگاه می تواند در آن قرار دهد، تعمیر کرد.

با این حال، اگر آسیب وارد شده به یک لاستیک بالا باشد، تعمیر این نوع ممکن است امکان پذیر نباشد زیرا برخی از رتبه بندی های سرعت لاستیک به دلیل تنش های بیشتر برای تعمیر توصیه نمی شوند.

اگر آسیب به دیواره جانبی لاستیک باشد، بدون توجه به نوع لاستیک قابل تعمیر نیست. این آسیب به ساختار اصلی لاستیک که از آج پشتیبانی می کند خواهد بود، بنابراین باعث ضعیف شدن لاستیک می شود که بر عملکرد مناسب آن تأثیر می گذارد.

ممکن است وسوسه شوید که تعمیر را در خانه با یک کیت تعمیر پنچر انجام دهید، که در اتومبیل هایی که چرخ یدکی یک گزینه اضافی است، خواهید یافت. با این حال، “گنک” که برای مهر و موم کردن سوراخ استفاده می شود، فقط یک تعمیر موقت است تا زمانی که لاستیک به درستی تعمیر شود، بنابراین در هر صورت مجبور خواهید بود تایر را تعمیر کنید.

لاستیک پنچر

آیا ماشین شما پنچر است؟ از کجا بفهمیم لاستیک پنچر است؟ علائم پنچر شدن لاستیک را بخوانید. همیشه به رانندگان توصیه می شود که قبل از حرکت، خودروی خود را بازرسی بصری کنند و امیدواریم که این حرکت به شما کمک کند تا قبل از اینکه به چیزی بدتر تبدیل شود، پنچری و کم باد شدن را تشخیص دهید. اگر یک لاستیک در مقایسه با سایر لاستیک‌های خودرو کمی نامرتب به نظر می‌رسد، این می‌تواند نشانه‌ای از پنچری یا تخلیه جزئی باشد.

یکی دیگر از سرنخ های بصری می تواند سایش عجیب دیواره جانبی باشد. اگر لاستیک کثیف باشد و فشار پایینی داشته باشد، دیواره کناری با آسفالت در تماس است، که لاستیک را تمیز می کند و با ایجاد یک دیواره سیاه رنگ که می توانید آن را به وضوح تشخیص دهید، سرنخ بصری بهتری از پنچری آهسته به شما می دهد.

مورد دیگر یک تکه زباله است که در خود لاستیک گیر کرده است. ما نمی گوییم که باید چهار دست و پا شوید تا لاستیک را بررسی کنید اما آیا پیچ یا میخی وجود دارد که به وضوح در آج یا دیواره خارجی تعبیه شده باشد؟ اگر در آج باشد و هنگام رانندگی با جاده تماس داشته باشد، باید به راحتی قابل تشخیص باشد.

هر صاحب خودرو باید حداقل یک گیج لاستیک داشته باشد که به آن ها امکان می دهد فشار باد لاستیک خود را به طور دقیق بررسی کنند. آزمایش‌های ما نشان داده‌اند که کدام‌یک بهترین هستند و اگر یک پمپ پایی یا بادکننده لاستیک خودکار بخرید، باید به راحتی ببینید که آیا تایر فشار خود را از دست می‌دهد یا خیر.

تفاوت هایی که پنچرشدن با کم باد شدن دارند

راهنمای کامل مراقبت از لاستیک پنچر و کم باد

هنگامی که در حال رانندگی هستید، سرنخ های شنیداری برای پنچری آهسته وجود خواهد داشت. ممکن است یک تکه زباله در لاستیک به ازای هر چرخش چرخ، روی جاده کلیک-کلیک کند.

ممکن است صدای اضافی جاده از لاستیکی که فشار هوای کمتری در آن وجود دارد به گوش برسد. اگر فکر می‌کنید چیزی درست نیست، رادیو را خاموش کنید و پنجره‌ها را ببندید تا بتوانید صداها را به درستی بشنوید و تشخیص دهید که آیا پنچری آهسته دارید یا خیر. .

خودروهای مدرن اکنون طبق قانون ملزم به نصب مانیتور فشار تایر به صورت استاندارد هستند. این ها از سنسورهایی در چرخ استفاده می کنند که کاهش فشار را تشخیص می دهند. به محض اینکه فشار یکی از لاستیک ها در مقایسه با چهار لاستیک دیگر چند پوند کاهش پیدا کند، یک هشدار روی داشبورد چشمک می زند تا به راننده هشدار دهد.

فرق لاستیک پنچر با کم باد

یکی دیگر از دلایل بالقوه سوراخ شدن آهسته، خوردگی چرخ است. اگر یک چرخ فولادی زنگ زده باشد، ممکن است باعث ایجاد شکاف هایی در محل جوش خوردن قطعات چرخ شود. در چرخ های آلیاژی، خوردگی بسیار متفاوت است. اگر خیلی شدید باشد، می تواند باعث متخلخل شدن فلز در چرخ شود و به هوا اجازه دهد به آرامی از فلز عبور کند. این یک مورد شدید است اما در اتومبیل‌های دارای چرخ‌های آلیاژی منیزیمی نیز رایج است زیرا منیزیم به طور طبیعی متخلخل است.

همچنین در صورت شکستگی یا آسیب دیدن چرخ به طریق دیگری، ممکن است هوا به آرامی از بین برود. اگر لبه دارای فرورفتگی باشد، ممکن است برای خروج هوا کافی باشد. این که آیا چرخ آسیب دیده یا خورده است، می توانید از یک شرکت نوسازی چرخ در مورد اینکه آیا تعمیر مناسب است یا تعویض تنها راه حل است، مشاوره بگیرید.

در هر صورت، بهترین توصیه این است که با بررسی منظم لاستیک‌های خودرو، مراقب پنچری‌های کوچک و کم باد شدن لاستیک و سایر آسیب‌ها باشید. اگر کم باد شدن لاستیک را تشخیص دادید، آن را نادیده نگیرید زیرا فقط احتمال ایجاد مشکل بزرگتر در آینده را افزایش خواهید داد. لاستیک را در اسرع وقت توسط متخصصان مورد بررسی قرار دهید و یا تعمیر و تعویض کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *