اخبار خودرو

سریع ترین ماشین های دنیا 2022

بیشتر افرادی که از رانندگی لذت می برند و عاشق سرعت و کیفیت بالای خودرو هستند. دنیای خودرو آنقدر پر زرق و برق و جذاب است که نه فقط رانندگان دوستدار سرعت بلکه برای اکثر افراد نوجوان و پیر جالب به نظر میرسد. رانندگی در خودروهای لوکس و مدرن حس رقابت را در راننده های رقابت جو بیدار می کند. سرعت بالای خورو یکی از معیارهای مهم خودروهای محبوب به حساب می آید؛ به طوریکه سازندگان خودرو به دنبال روش های نوآورانه هستند تا رکوردهای جدیدی را بدست آورند.

امروزه بیشتر خودروها می توانند حداقل سرعت معادل 160 کیلومتر بر ساعت را داشته باشند. اگر چه خودروهای برتر معمولا به سرعتی بین 225 تا 273 کیلیومتر بر ساعت دست پیدا کنند. در این مقاله سریع ترین ماشین های دنیا 2022 را مثال آوردیم ؛ خواندن این مقاله را برای دوستداران سرعت و دنیای خودرو توصیه می کنیم:

10-  خودروی کونیگزگ جمرا (249MPH)

کونیگزگ به عنوان سازنده 2 خودرو از 10خودروی برتر جهان نشان داده است از عملکرد عالی و رسالت جدی در تولید خودرو برخوردار است . برند محبوب سوئدی – کونیگزگ – در سال 1994 تاسیس شد، و تاکنون یکی از بهترین ها در صنعت خودرو به حساب می آید.  خودروی کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera)  به دلیل داشتن باتری سبک وزن 800 ولتی قادر است مسافتی تا 50 کیلومتری را به صورت الکتریکی حرکت کند.

9- خودروی مک لارن اسپیدتیل (250 MPH)

برند معروف مک لارن به دلیل سابقه بالای فعالیت در حوزه هایپرکار، در حوزه تولید ماشین های سوپراسپرت توانسته خارق العاده عمل کند. خودروی مک لارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail) یک اسطوره فرمول یک است و در یک برهه زمانی به عنوان سریعترین خودروی جهان مطرح بود. این خودروی سه نفره، دارای یک موتور 4 لیتری توربوشارژ دوقلو با توان خروجی 1036 اسب بخار است و می تواند در عرض 2 ثانیه به شتابی 0 تا 60 مایل، با حداکثر سرعت 403 کیلومتر در ساعت (250 مایل در ساعت) برسد.

8- خودروی استون مارتین والکری

برندهای معروف صنعت خودرو مثل بوگاتی، هنسی بخشی از یک گروه انحصاری خودروسازی هستند، که زیر نظرخودروساز معروف بریتانیایی به نام استون مارتین اداره می شوند.

برند والکری با اینکه به تولید خودروهای باکیفیت شهرت داشت ولی در مقایسه با خودروهای رده بالا اصلا قابل مقایسه نبود. با این حال خودروی استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie) شاهکار مشترک والکری و استون مارتین محسوب می شود. زیر کاپوت این خودرو، یک موتور 6.5 لیتری  v12 ساخت کازورث جایگذاری شده است که به سیستم هیبریدی متصل شده است و قادر است قدرتی معادل 1160 اسب بخار تولید کند. هم چنین علاوه بر داشتن حداکثر سرعت 250 مایل در ساعت، می تواند تنها در عرض 2.5 ثانیه از وضعیت بدون حرکت، به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

7- خودروی ریماک نورا (258 MPH)

تولید خودروهای برقی به عنوان جدیدترین ترند صنعت خودروسازی موجب شده است اکثر خودروسازان معروف به تولید و عرضه خودروهای برقی رو بیاورند. ریمارک نورا (Rimac Nevera) با داشتن حداکثر سرعت 258 مایل در ساعت و شتاب معادل 0 تا 60 مایل در ساعت در عرض 1.85 ثانیه توانسته است ثابت کند که خودروهای الکتریکی نیز مثل خودروهای گازسوز، قابل رقابت با سایر خودروها را دارند. این خودروی محبوب دارای 4 موتورالکتریکی است که قدرتی معادل 194 اسب بخار، تولید می کند.

6- خودروی سوپراسپرت بوگاتی ویرون (268 MPH)

خودروی سوپراسپرت بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron Super Sport) از همان زمان عرضه به بازار در رکوردهای جهانی گینس به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی در جهان با حداکثر سرعت 268 مایل در ساعت ثبت شد. در سال 2022 میلادی، سوپراسپرت ویرون نسز همچنان یکی از سریع ترین خودروهای جهان محسوب می شود. این خودروی فوق العاده دارای یک موتور 8.0 لیتری چهار توربوشارژ W16 است که قدرتی معادل 1200 اسب بخار را تولید می کند. البته این خودرو قادر است تنها در عرض 2.4 ثانیه از وضعیت صفر تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد و قیمت پایه آن 2 میلیون دلار است.

5- خودروی اس اس سی تواتارا (283 MPH)

داستان تولید و عرضه خودروی اس اس سی تواتارا (SSC Tuatara) جالب است، زمانی که ساخت این خودرو به پایان رسید  شرکت سازنده آن ادعا کرد این خودرو رکورد سرعت را با رسیدن به 331.15 مایل در ساعت شکسته است. گرچه بعدها مشخص شد این ادعا نادرست است و سرانجام شرکت سازننده رسما اعتراف کرد این خودرو سوپراسپرت تواتارا در طول حداکثر سرعت خود در نوادا به سرعت ادعا شده یعنی 301 مایل در ساعت نرسید. با این حال SSC Tuatara با داشتن سرعتی معادل 283 مایل در ساعت،  هم چنان یکی از قدرتمندترین خودروی جهان در سال 2022 باقی می ماند.

4- خودروی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت +300 (305MPH)

وقتی که خودروی بوگاتی شیرون سوپراسپرت (Bugatti Chiron Super Sport 300+) مطرح شد، اولین سوپر اسپرت هایپر خودرو بود که توانست به دلیل سرعت بالای خود، از مرز 300 مایل در ساعت عبور کند. این خودرو با داشتن نقاط قوتی مثل عملکرد و طراحی ویژه جایی برای بحث نگذاشته است.

خودروی بوگاتی شیرون با داشتن یک موتور 8.0 لیتری می تواند قدرتی معادل 1600 اسب بخار تولید کند. قیمت پایه این خودرو از 3.5 میلیون یورو شروع می شود.

3- خودروی بوگاتی بولاید (310 MPH)

تولیدکننده خودروهای فرانسوی بوگاتی با تولید خودروی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت توانسته است به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند. این خودرو که یکی از سریع ترین خودروهای جهان است. اگر چه بعد تولید این خودرو بوگاتی انگیزه کافی برای تولید یک خودروی دیگر با سرعت خیلی بیشتر را پیدا کرد  و توانسته است خودروی بوگاتی بولاید (Bugatti Bolide ) با حداکثر سرعت تخمینی 310 مایل در ساعت را بسازد. این خودروی قدرتمند دارای یک موتور 8 لیتری چهار توربوشارژ W16 است که قدرتی معادل 1825 اسب بخار تولید می کند و به عنوان سریع ترین خودروی جهان تنها در عرض 2.17 ثانیه به شتابی از صفر تا 60 مایل می رسد.

2- خودروی هنسی ونوم اف 5 (311 MPH)

خودروی هنسی ونوم اف 5 Hennessy Venom F5، از بهترین شاهکارهای صنعت خودروسازی است. این خودروی خارق العاده دارای سرعت حداکثر 311 مایل در ساعت است و با داشتن یک موتور 6.6 لیتری توربوشارژ دوقلو V، می تواند قدرتی معادل 1817 اسب بخار تولید کند. البته باید دقت داشت خرید این خودرو به دلیل تولید محدود، ( 24 دستگاه خودرو) می تواند چالش برانگیز باشد.

  • خودروی کونیگزگ جسکو ابسولوت (330 MPH)

زمانی که خودروی Jesko Absolut  برای اولین بارر مطرح شد نه تنها رکورد سریع ترین خودروی جهان را شکست بلکه رکورد جدیدی را برای برندهای دیگر ثبت کرد. این خودروی محبوب با داشتن یک موتور 5.0 لیتری توربوشارژ V8 آنقدر قوی است که هنگام کار با سوخت E85 قدرتی معادل 1600 اسب بخار و با بنزین معمولی قدرتی معادل 1280 اسب بخار تولید می کند. هم چنین دارای سبک ترین میل لنگ V8 است که وزنی حدود 12.5 کیلوگرم دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *