اخبار خودرو

با انواع بنز آشنا شوید | بررسی ماشین های بنز مختلف

انواع مدل های بنز

صنعت خودروسازی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع در همه کشورها است و بی‌شک شرکت بنز از پیشتازان آن به شمار می‌رود. همه ما حداقل یکبار نام این شرکت را شنیده‌ایم یا خودروهای زیبای ساخت آن را در خیابان‌ها مشاهده کرد‌ه‌ایم. انواع مدل‌ های بنز تا به امروز از محبوب‌ترین خودروها در تمام کشورها بوده‌اند و این روند همچنان ادامه‌دار است.

این شرکت برای اولین‌بار در کشور آلمان شروع به فعالیت کرد و امروزه همچنان یکی از بزرگ‌ترین کسب‌وکارها این کشور است. اگر کمی به دنیای خودرو علاقه‌مند باشید احتمالاً سؤالات زیادی درباره این شرکت خواهید داشت. بنز خودروهای بسیار متنوعی تولید می‌کند که باتوجه‌به کلاس بدنه‌شان می‌توان آن‌ها را به انواع کوپه، سدان، کروک، شاسی‌بلند، مینی ون یا کراس اور تقسیم کرد. البته در کنار این خودروها شهری، شرکت بنز در زمینه تولید ماشین‌های سنگین و صنعتی هم تبحر خاصی دارد و از این لحاظ هم در جهان شناخته شده است.

آخرین مدل بنز 2022 که معرفی شده است را می توانید اینجا ببینید و با مشخصات فنی و ظاهری آن آشنا شوید.

رادیس کار این مطلب را تهیه کرده است تا شما را با انواع مدل بنز آشنا کند. علاوه بر آن لازم است بدانید انواع لوازم یدکی بنز در این فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی با ضمانت اصالت کالا از بهترین برند های دنیا به فروش می رسد.

معرفی انواع مدل ‌های بنز

یکی از مشخصه‌های خودروسازهای مشهور این است که برای خریداران انتخاب‌های زیادی فراهم می‌کنند. بنز هم در این زمینه به‌خوبی موفق بوده و توانسته سبد خرید بسیار متنوعی طراحی و تولید کند. به‌این‌ترتیب با هر سطح بودجه یا توقعاتی می‌توانید برای خرید خودروهای این شرکت اقدام کنید. برخی از آن‌ها برای سرعت‌های بالا، برخی برای خانواده‌ها و برخی از آن‌ها هم به‌عنوان خودروهای فوق لوکس طراحی شده‌اند.

برای درک بهتر این موضوع لازم است کمی دقیق‌تر به این بپردازیم و هر یک از مدل‌های بنز را معرفی کنیم.

مرسدس‌بنز کلاس A / Mercedes-benz A-Class

1.      مرسدس‌بنز کلاس A / Mercedes-benz A-Class

بنز این خودرو را برای کسانی طراحی کرد که به دنبال ماشینی با ابعاد کوچک و مناسب برای استفاده شهری بودند. نسل اول مرسدس‌بنز کلاس A سال 1997 با نام W 168 عرضه شد. نسل‌های بعدی این خودرو به ترتیب سال‌های 2004، 2012 و 2019 با نام‌های W 169، W 176 و W 177 به بازار عرضه شدند. نسل اول و سوم این خودرو دارای 5 در، نسل دوم آن دارای 3 در و نسل چهارم آن هم یک سدان 4 در بود.

مرسدس‌بنز کلاس B / Mercedes-Benz B-Class

2.     مرسدس‌بنز کلاس B / Mercedes-Benz B-Class

طبق طبقه‌بندی خودروهای اروپایی این مدل در دسته سگمنت ام قرار می‌گیرد و شرکت بنز کلاس B را این‌گونه تعریف می‌کند که این کلاس در واقع یک مینی ون کامپکت است. از لحاظ ابعاد می‌توان کلاس B را بزرگ‌ شده کلاس A دانست؛ چرا که از نظر ساختار و برخی از تجهیزات با هم یکسان هستند.

اولین مرسدس‌بنز کلاس B، سال 2005 وارد بازارهای جهانی شد و این خودرو در سال‌های بعد توانست به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بنز تبدیل شود. نسل‌های بعدی این کلاس در سال‌های 2011 و سال 2018 رونمایی شدند و همه آن‌ها ماهیت و شکل ظاهری جعبه‌ای را حفظ کرده بودند.

مرسدس‌بنز کلاس C / Mercedes-Benz C-Class

3.     مرسدس‌بنز کلاس C / Mercedes-Benz C-Class

بنز کوچک‌ترین سدان خود را در قالب این کلاس به بازارهای جهانی عرضه کرد. اولین نسل این خودرو سال 1993 با نام W 202 وارد بازارهای جهانی شد. نسل دوم و سوم این کلاس به ترتیب در سال‌های 2000 و  2007 وارد بازار شدند. نسل چهارم و آخرین نسل کلاس C هم نهایتاً با قوای محرکه هیبریدی در سال 2014 تولید شد. از این خودرو تنها مدل C200 آن به کشور ما وارد شد که یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های بنز است. این خودرو در ابتدا در قالب یک استیشن معرفی شد، اما در نسل‌های بعدی شاهد کوپه دو در و سدان ساخته شده از آن هم بودیم. مشخصات فنی و ظاهری بنز c200 را در این مقاله بخوانید.

مرسدس‌بنز کلاس CL / Mercedes-Benz CL-Classs

4.     مرسدس‌بنز کلاس CL / Mercedes-Benz CL-Classs

چهار مدل CL550-CL600-CL63 AMG-CL65 AMG در دسته کلاس CL شرکت بنز قرار می‌گیرند. این کلاس در واقع به‌عنوان مدل‌های کوپه لوکس ساخته شده در آلمان شناخته می‌شود و از نظر طراحی و حتی فنی دنباله‌رو کلاس S این شرکت است که در ادامه به طور جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

مرسدس‌بنز کلاس CLA / Mercedes-Benz CLA-Class

5.     مرسدس‌بنز کلاس CLA / Mercedes-Benz CLA-Class

پلت فرم نسل اول این خودرو شباهت زیادی به مرسدس‌بنز دبلیو 176 و دبلیو 246 داشت و در ابتدا به شکل یک کوپه 4 در عرضه شد. بنز کلاس CLA را از جمله بهترین و پرفروش‌ترین محصولات خود معرفی کرد. بزرگ‌ترین بازارهای این کلاس در واقع اروپای غربی و آمریکا بودند و نسل اول آن به تعداد 750000 دستگاه تا به امروز فروش داشته است. سال 2015 مدل شوتینگ بریک این کلاس با 5 در معرفی شد و می‌توان بنز کلاس CLA را اولین خودرو محور جلو ساخت این شرکت دانست.

مرسدس‌بنز کلاس CLK / Mercedes-Benz CLK-Class

6.     مرسدس‌بنز کلاس CLK / Mercedes-Benz CLK-Class

این نسل از خودروهای بنز با به شکل محور عقب تولید شدند و تولید آن‌ها از سال 1996 شروع و تا سال 2009 ادامه داشت. این مدل در دو نوع کابریولت و کوپه عرضه شد و در زمان تولید به‌عنوان یکی از اسپرت‌ترین خودروهای بازارهای جهانی به شمار می‌رفت. دو مدل CLK200 و CLK280 را می‌توان از این کلاس دانست.

مرسدس‌بنز کلاس CLS / Mercedes-Benz CLS-Class

7.     مرسدس‌بنز کلاس CLS / Mercedes-Benz CLS-Class

این کلاس به شکل یک سدان بزرگ فست بک معرفی شد و به نسبت دیگر مدل‌های بنز ظاهر خشن و اسپرت‌تری دارد. بنز کلاس CLK از سال 2004 تا کنون در کشور آلمان تولید می‌شود و 3 نسل از آن تابه‌حال معرفی شده‌اند. حرف S در انتها نام این خودرو در واقع اشاره به شباهت‌های آن با کلاس S دارد و می‌توان برخی امکانات رفاهی مجلل را در این خودرو مشاهده کرد.

برخی از معروف ترین و پرطرفدارترین خودروهای استاندارد بنز :

خودرو های مرسدس بنز C-Class ، GLC  ، GLE

از محبوب ترین خودرو های سواری بنز است که با داشتن طراحی شیک و مدرن، فضای داخلی زیاد و راحت، فناوری هوشمند و رانندگی پویا، تجربه ای کامل را برای سرنشینان ارائه می دهند و در سال 2023 با طرح جدید و بهبود های زیادی معرفی شدند که شامل :

صفحه نمایش  12.3 اینچی ( معادل حدود 30 سانتی متر )

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم DRIVE PILOT

سیستم ENERGIZING COMFORT    است.

C-Class دارای موتور 4 سیلندر توربو است که قدرت 255 اسب بخار و نیروی 273 پوند-فوت را تولید می کند.

GLC  دارای موتور 4 سیلندر توربو است که قدرت 255 اسب بخار و نیروی گردشی 273 پوند-فوت را تولید می کند.

GLE دارای موتور 6  سیلندر توربو است که قدرت 362  اسب بخار و نیروی گردشی 369 پوند-فوت را تولید می کند.

مرسدس‌بنز کلاس E / Mercedes-Benz E-Class

8.     مرسدس‌بنز کلاس E / Mercedes-Benz E-Class

ابتدا این خودرو به شکل سدان فول سایز و پس از آن به شکل کوپه عرضه شد. جالب است بدانید که آمار فروش این خودرو تا امروز نزدیک به 14 میلیون دستگاه بوده است. کلاس E از سال 1930 تا امروز در شرکت بنز تولید شده و در طی این زمان تغییرات زیادی به خود دیده است.

سال 1385 یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو با مذاکراتی توانست مونتاژ این سری از خودروهای بنز را در ایران شروع کند. بنز کلاس E اتاق  W 211 در این شرکت مونتاژ می‌شدند و از نظر کیفیت شباهت زیادی به خودروهای وارداتی داشتند.

مرسدس‌بنز کلاس G / Mercedes-Benz G-Class

9.     مرسدس‌بنز کلاس G / Mercedes-Benz G-Class

جالب است بدانید که شرکت بنز این کلاس را مطابق با شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی ایران طراحی کرده بود. سال 1970 محمدرضا شاه پهلوی پیشنهاد ساخت این خودرو را به شرکت بنز داد و امروزه شاهد هستیم که این کلاس، گران‌قیمت‌ترین خودرو شاسی‌بلند ساخت شرکت بنز است. این خودرو که با اهداف نظامی طراحی شده بود، ظاهری جعبه‌ای دارد و امروزه هم به‌عنوان یک خودرو لوکس عرضه می‌شود و هم در ناتو از آن به‌عنوان خودروی اصلی ترابری سبک استفاده می‌کنند.

خودرو مرسدس بنز  CLA و GLA

خودرو هایی که با داشتن طراحی جذاب ، فضای داخلی مناسب ، فناوری هوشمند و رانندگی شاداب، تجربه ای متفاوت را برای سرنشینان ارائه می دهند. در سال 2023 با طرح جدید و بهبود های زیادی معرفی شدند که شامل :

صفحه نمایش 10.25 اینچی ( معادل حدود 26 سانتی متر )

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم  ACTIVE BRAKE ASSIST

سیستمATTENTION ASSIST است.

CLA  و  GLA دارای موتور 4 سیلندر توربو است که قدرت 221 اسب بخار و نیروی گردشی 258 پوند-فوت را تولید می کنند.

مرسدس‌بنز کلاس GL / Mercedes-Benz GL-Class

10. مرسدس‌بنز کلاس GL / Mercedes-Benz GL-Class

یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای شرکت بنز در کلاس GL قرار می‌گیرند. این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت و سفرهای طولانی مناسب است؛ چرا که فضای داخلی بزرگ با 7 صندلی دارد. این کلاس از سال 2005 تا کنون روی خط تولید بوده و به شکل دو دیفرانسیل ساخته می‌شود.

مرسدس‌بنز کلاس GLA / Mercedes-Benz GLA-Class

11. مرسدس‌بنز کلاس GLA / Mercedes-Benz GLA-Class

این خودرو در دو نسل و به‌منظور رقابت با خودروهایی مانند بی ام و X1 به بازار عرضه شد. در واقع کلاس GLA کوچک‌ترین شاسی‌بلندهای ساخته شده در شرکت بنز هستند که به‌صورت محور جلو یا 4 چرخ متحرک عرضه می‌شوند. از نظر طراحی می‌توان این خودرو را نسخه شاسی‌بلند سری A دانست؛ چرا که شباهت‌های زیادی با هم دارند.

مرسدس‌بنز کلاس GLK

12.مرسدس‌بنز کلاس GLK / Mercedes-Benz GLK-Class

این خودرو با یک موتور 6 سیلندر با حجم 3 لیتر و قدرت 221 اسب بخار تولید می‌شد و از اصلی‌تری رقبای آن می‌توان به بی ام و ایکس -3 یا اینفینیتی ای ایکس اشاره کرد.

مرسدس‌بنز کلاس GLC

13.مرسدس‌بنز کلاس GLC / Mercedes-Benz GLC-Class

بنز برای جایگزین‌کردن کلاس GLK محصولی را به‌عنوان مرسدس‌بنز کلاس CLC معرفی کرد که هم از نظر اسمی و هم از نظر فنی و ظاهری پیشرفت‌های زیادی داشت. این خودرو از نظر پلتفرم شباهت زیادی به خودروهای کلاس C ساخت بنز دارد و حرف C انتهای نام آن هم به این موضوع اشاره دارد. در نهایت لازم است اشاره کنیم که شرکت بنز این کلاس را در دو مدل واگن و کوپه عرضه کرد که مدل کوپه آن ظاهر اسپرت‌تر و جوان‌پسندتری داشت.

مرسدس‌بنز کلاس S / Mercedes-Benz S-Class

14. مرسدس‌بنز کلاس S / Mercedes-Benz S-Class

بنز این خودرو را برای کسانی طراحی کرد که به دنبال نهایت تکنولوژی و قدرت هستند. از سال 1972 که اولین نسل این خودرو معرفی شد تا امروز،  کلاس S به‌عنوان پرچمدار شرکت بنز شناخته می‌شود. در کل از این کلاس تابه‌حال 7 نسل مختلف معرفی شده که هر یک از نظر تکنولوژی و قدرت موتور در بین برترین‌های جهان قرار می‌گیرند.

خودرو مرسدس بنز  S-Class

S-Class یک خودرو سواری لوکس است که با داشتن طراحی منحصر به فرد و شکلات پذیر، فضای داخلی بسیار زیاد و راحت، فناوری هوشمند و رانندگی راحت و امن، تجربه ای منحصر به فرد و خاص را برای سرنشینان ارائه می دهد. S-Class در سال 2023 معرفی شد که شامل :

صفحه نمایش 12.8 اینچ OLED ( معادل حدود 33 سانتی متر )

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم AR-HUD ، سیستم E-ACTIVE BODY CONTROL

سیستم DRIVE PILOT

سیستم ENERGIZING COMFORT  است.

. S-Class همچنین دارای موتور 6 سیلندر توربو است که قدرت 429  اسب بخار و نیروی گردشی 384 پوند-فوت را تولید می کند.

مرسدس‌بنز کلاس SL / Mercedes-Benz SL-Class

15. مرسدس‌بنز کلاس SL / Mercedes-Benz SL-Class

این کلاس در مدل‌های دو در کوپه و رودستر ساخته می‌شود و در دسته خودروهای اسپرت و پرقدرت قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که از این کلاس برای مسابقات نیز استفاده می‌شود. به‌طورکلی شرکت بنز این کلاس را به‌عنوان خودروهای اسپرت با ابعاد کوچک طراحی و تولید کرد.

خودرو مرسدس بنز  S-Class

S-Class یک خودرو سواری لوکس است که با داشتن طراحی منحصر به فرد و شکلات پذیر، فضای داخلی بسیار زیاد و راحت، فناوری هوشمند و رانندگی راحت و امن، تجربه ای منحصر به فرد و خاص را برای سرنشینان ارائه می دهد. S-Class در سال 2023 معرفی شد که شامل :

صفحه نمایش 12.8 اینچ OLED ( معادل حدود 33 سانتی متر )

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم AR-HUD ، سیستم E-ACTIVE BODY CONTROL

سیستم DRIVE PILOT

سیستم ENERGIZING COMFORT  است.

. S-Class همچنین دارای موتور 6 سیلندر توربو است که قدرت 429  اسب بخار و نیروی گردشی 384 پوند-فوت را تولید می کند.

 

 مرسدس‌بنز کلاس AMG GT / Mercedes-Benz AMG-GT

16.  مرسدس‌بنز کلاس AMG GT / Mercedes-Benz AMG-GT

این خودرو یکی از شاهکارهای شرکت بنز است که با عنوان AMG GT شناخته می‌شود. این کلاس در دسته خودروهای سوپر اسپرت قرار می‌گیرد و از نظر توان و قدرت موتور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کلاس AGM GT تنها به‌صورت کوپه عرضه می‌شود و تولید آن از سال 2014 آغاز شده است.

خودروهای AMG بنز شامل خودروهای سواری، SUV، Coupé  و Cabriolet هستند که با داشتن طراحی اسپرت و جذاب، فضای داخلی کم و شکل پذیر، فناوری هوشمند و رانندگی قدرتمند، تجربه ای شاداب و هیجان انگیز را برای سرنشینان ارائه می دهند. این خودروها با داشتن موتور های قوی و پاسخگو، جعبه دنده های سریع و دقیق، تعلیق های پایدار و کارآمد، صدای خروجی محرک و شتاب بالا، احساس سرعت و آدرنالین را به سرنشینان می دهند. این خودروها همچنین دارای قابلیت های امنیتی و کارآمدی بالا هستند که به کاهش مصرف سوخت و کربن و همچنین جلوگیری از تصادفات کمک می کنند.

 

برخی از معروف ترین و پرطرفدارترین خودروهای AMG بنز عبارتند از:

C 63 S AMG  و GLC 63 S AMG

خودرو هایی که با داشتن طراحی اسپرت و جذاب، فضای داخلی کم و شکل پذیر، فناوری هوشمند و رانندگی قدرتمند، تجربه ای شاداب و هیجان انگیز را برای سرنشینان ارائه می دهد. این دو خودرو در سال 2023 معرفی شد که شامل :

صفحه نمایش 12.3  اینچ

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم AMG DYNAMIC SELECT

سیستم AMG RIDE CONTROL+  است.

C 63 S AMG دارای موتور  4 سیلندر توربو است که قدرت 503  اسب بخار و نیروی گردشی 516  پوند-فوت را تولید می کند.

GLC 63 S AMGدارای موتور 4  سیلندر توربو است که قدرت 503  اسب بخار و نیروی گردشی 516  پوند-فوت را تولید می کند.

GT 63 S AMG دارای موتور 4  سیلندر توربو است که قدرت 630  اسب بخار و نیروی گردشی 664  پوند-فوت را تولید می کند.

 

 

مرسدس‌بنز کلاس می باخ / Mercedes-Benz MAYBACH

مرسدس‌بنز کلاس می باخ / Mercedes-Benz MAYBACH

– خودروهای Maybach

خودروهای Maybach بنز شامل خودروهای سواری و SUV هستند که با داشتن طراحی منحصر به فرد و شکلات پذیر، فضای داخلی بسیار زیاد و راحت، فناوری هوشمند و رانندگی راحت و امن، تجربه ای منحصر به فرد و خاص را برای سرنشینان ارائه م assistant دهند. این خودروها با داشتن موتور های قوی و پاسخگو، جعبه دنده های روان و دقیق، تعلیق های راحت و کارآمد، صدای خروجی آرام و شیک، احساس آرامش و لوکس را به سرنشینان می دهند. این خودروها همچنین دارای قابلیت های امنیتی و کارآمدی بالا هستند که به کاهش مصرف سوخت و کربن و همچنین جلوگیری از تصادفات کمک می کنند.

 

برخی از معروف ترین و پرطرفدارترین خودروهای Maybach بنز عبارتند از:

Maybach S-Class

Maybach S-Class یک خودرو سواری لوکس است که با داشتن طراحی منحصر به فرد و شکلات پذیر، فضای داخلی بسیار زیاد و راحت، فناوری هوشمند و رانندگی راحت و امن، تجربه ای منحصر به فرد و خاص را برای سرنشینان ارائه می دهد. Maybach S-Class در سال 2023 با طرح جدید و بهبودهای زیادی معرفی شد که شامل

صفحه نمایش 12.8 اینچ OLED ( معادل حدود 33 سانتی متر )

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم AR-HUD

سیستم E-ACTIVE BODY CONTROL

سیستم DRIVE PILOT

سیستم ENERGIZING COMFORT  است.

Maybach S-Class   دارای موتور  6 سیلندر است که قدرت 621 اسب بخار و نیروی گردشی 738  پوند-فوت را تولید می کند

 

Maybach GLS

Maybach GLS یک خودرو SUV لوکس است که با داشتن طراحی مجلل و شکیل، فضای داخلی فوق العاده زیاد و راحت، فناوری هوشمند و رانندگی راحت و امن، تجربه ای لوکس و خاص را برای سرنشینان ارائه می دهد.

Maybach GLS  در سال 2023 معرفی شد که شامل

صفحه نمایش 12.3 اینچ ( معادل حدود 30 سانتی متر )

سیستم MBUX

سیستم DIGITAL LIGHT

سیستم E-ACTIVE BODY CONTROL

سیستم DRIVE PILOT

سیستم ENERGIZING COMFORT  است.

Maybach GLS  دارای موتور 4 سیلندر توربو است که قدرت 550 اسب بخار و نیروی گردشی 538 پوند-فوت را تولید می کند.

 

نتیجه گیری

بنز یک برند خودرو سازی لوکس و پیشرفته است که خودروهای مختلف و مناسب برای نیازهای مختلف را تولید می کند. بنز در سال 2023 با ارائه محصولات جدید و بهبود های زیاد، جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است. بنز خودروهای استاندارد،  AMG و Maybach را عرضه می کند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و هدفمند هستند. خودروهای استاندارد بنز دارای طراحی زیبا، فضای داخلی راحت، فناوری هوشمند و رانندگی پویا هستند. خودروهای AMG بنز دارای طراحی اسپرت، فضای داخلی شکل پذیر، فناوری هوشمند و رانندگی قدرتمند هستند. خودروهای Maybach بنز دارای طراحی منحصر به فرد، فضای داخلی بسیار زیاد، فناوری هوشمند و رانندگی راحت و امن هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *