راهنمای خرید لوازم یدکی

راهنمای خرید لاستیک

راهنمای خرید لاستیک خارجی

از زمان ورود انبوه خودرو به ایران در اوایل قرن چهاردهم خورشیدی، سایر لوازم جانبی و قطعات آن‌ها نیز به همراه خودروها وارد بازار ایران شد. یکی از مهم‌ترین قطعات وارد شده همراه خودرو به ایران لاستیک بود. وسیله‌ای اعجاب انگیز که از قرن‌ها پیش در صنعت حمل و نقل حضور داشت و با اختراع خودرو شکلی جدید به خود گرفته بود. این قطعه همچنان نزد مشتریان پراهمیت است، چرا که آن‌ها همواره به دنبال یافتن بهترین راهنمای خرید لاستیک خارجی و ایرانی هستند.

برندهای خارجی تایر از سال‌ها پیش در بازار ایران حضور داشته‌اند و همچنان می‌توان انواع لاستیک‌های خارجی با برندهای گوناگون را در بازار یافت. با وجود آن‌که شاهد گسترش فعالیت شرکت‌های داخلی تولید لاستیک در سالیان اخیر بوده‌ایم، همچنان برای تامین نیاز بازار داخلی به واردات لاستیک نیازمند هستیم و به همین دلیل مشتریان نیز به دنبال بهترین راهنمای انتخاب لاستیک خارجی هستند، چرا که انواع مختلفی از لاستیک با برندهای مختلف و قیمت‌های گوناگون در بازار کشورمان عرضه شده است.

هانکوک

در این مطلب به بررسی انواع تایرهای خارجی موجود در بازار ایران خواهیم پرداخت تا جامع‌ترین راهنمای خرید لاستیک خارجی را به شما ارائه دهیم. خرید لاستیک در طول سالیان اخیر به معضلی بزرگ برای مالکان خودروها تبدیل شده است. واردات لاستیک به واسطه محدودیت‌های ارزی بسیار محدودتر از گذشته شده است و افزایش قیمت‌ها سبب شده است تا قدرت خرید مشتریان روز به روز کاهش یابد. پس اگر قصد انتخاب لاستیک خارجی برای اتومبیل خود را دارید و به دنبال بهترین راهنمای انتخاب لاستیک خارجی هستید، تا پایان متن با ما همراه باشید.

انواع لاستیک

امروزه انواع مختلفی از لاستیک در بازار وجود دارد که هرکدام از مشتریان با توجه به نیازهای خود، می‌توانند نسبت به خرید یکی از انواع لاستیک اقدام کنند. علاوه‌بر نیازهای متفاوت مشتریان، شرایط جوی مختلف نیز سازندگان تایر را به سمت تولید انواع مختلف لاستیک سوق داده است.

علاوه‌بر دو نوع مختلف لاستیک تابستانی و زمستانی که در شرایط جوی گرم و سرد کاربرد دارند، لاستیک چهار فصل و لاستیک پهن نیز دو نوع دیگر از تایرهای امروزی هستند. لاستیک چهار فصل نوع خاصی از تایر است که می‌تواند نیازهای رانندگان را در هر دو فصل گرم و سرد برطرف کند. لاستیک پهن نیز که با نام تایر اسپرت شناخته می‌شود، محبوب جوانان و دوست‌داران خودروهای اسپرت است که نسبت به لاستیک عادی اندازه بزرگتری دارد و سواری نرم‌تر و چسبندگی بیشتری را به خریداران خود ارائه می‌کند. برای اطلاع از مزایا و معایب لاستیک پهن می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

کدام یکی از لاستیک‌های خارجی بهتر است؟

پاسخ به این سوال که کدام لاستیک خارجی بهتر است؟ به پارامترهای بسیاری بستگی دارد. اگر به دنبال بهترین کیفیت هستید، برندهای معروفی همچون دانلوپ، پیرلی و میشلن انتخاب مفیدی برای شما خواهند بود. برندهای کره‌ای تعادل مناسبی میان کیفیت و قیمت را برقرار کرده‌اند و برای مشتریان محافظه‌کار مناسب هستند. در نهایت برای افرادی که با بودجه اندک قصد خرید لاستیک خارجی را دارند، خرید لاستیک چینی توصیه می‌شود.

راهنمای خرید لاستیک خارجی، برندهای غربی

شرکت‌های اروپایی و آمریکایی نخستین تولیدکنندگان لاستیک در جهان بودند و پس از گذشت یک قرن، همچنان سلطه خود را بر بازار جهانی حفظ کرده‌اند. تایرهای تولید شده توسط این شرکت‌ها از کیفیت فوق‌العاده و قیمت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل مشتریان اندکی در بازار کشورمان دارند.

می‌توان گفت که مشهورترین برند غربی لاستیک در بازار ایران، برند فرانسوی میشلن است. تایرهای میشلن در سال‌های نه چندان دور به عنوان لاستیک استاندارد خودروهای خارجی مونتاژ داخل استفاده می‌شدند و به شدت نزد رانندگان خودروهای سنگین محبوب هستند. در حال حاضر لاستیک‌های میشلن برای رینگ‌های 15 الی 21 اینچی در بازار کشورمان عرضه شده‌اند، بنابراین خرید لاستیک میشلن در راهنمای خرید لاستیک خارجی به افرادی توصیه می‌شود که مالک خودروهای وارداتی اروپایی هستند.

راهنمای خرید لاستیک خارجی

دو برند دیگر از تایرهای غربی نیز در بازار ایران حضور دارند. این دو برند دانلوپ و پیرلی نام دارند که از مبدا برند ایالات متحده آمریکا و ایتالیا به بازار ایران آمده‌اند. تایرهای این دو برند نیز برای استفاده در خودروهای وارداتی اروپایی مناسب است و از نظر قیمت نیز اختلاف اندکی با لاستیک‌های میشلن دارند.

تایرهای مشهور کره‌ای

با بررسی هر راهنمای خرید لاستیک خارجی به دو نام مشهور برخورد خواهید کرد، برندهای کره‌ای کومهو و هانکوک که طی دو دهه گذشته حجم فروش بالایی را در بازار کشورمان به خود اختصاص داده بودند. این دو برند همچنان حضور گسترده‌ای در بازار ایران دارند و مشتریان به انواع مختلفی از لاستیک‌های هانکوک و کومهو دسترسی خواهند داشت. تایرهای دو برند هانکوک و کومهو همواره کیفیتی مطلوب را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر از رقبای اروپایی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. با این حال افزایش قیمت‌ها طی سالیان گذشته این دو برند را نیز درگیر خود کرده است و اکنون لاستیک‌های کومهو و هانکوک با قیمت بیشتری نسبت به گذشته فروخته می‌شوند.

راهنمای انتخاب لاستیک خارجی

به همین دلیل در راهنمای خرید لاستیک خارجی، به مشتریانی که بودجه کمتری برای خرید لاستیک در اختیار دارند توصیه می‌شود برند رودستون را برای خرید انتخاب کنند. تایرهای برند رودستون در مقایسه با محصولات دو برند دیگر کره‌ای از قیمت کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل طی سالیان گذشته به شدت محبوب مشتریان ایرانی واقع شده‌اند.

راهنمای خرید لاستیک خارجی، لاستیک‌ ژاپنی

با وجود تسلط نسبی کره‌ای‌ها و چینی‌ها بر بازار لاستیک خارجی در ایران، برندهای ژاپنی نیز موفق شده‌اند تا سهمی از این بازار در حال گسترش را به خود اختصاص دهند. شاید مشهورترین نام لاستیک ژاپنی که طی سالیان اخیر بارها به گوش ما خورده است، نام سومیتومو باشد. این برند ژاپنی یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در دنیای تجارت محسوب می‌شود که هم‌اکنون در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که یکی‌ از حوزه‌های فعالیت آن، تولید تایرهای مقرون به صرفه و باکیفیت است. در جدول راهنمای خرید لاستیک خارجی، برند سومیتومو از نظر قیمت و کیفیت تقریبا هم‌سطح برند کره‌ای رودستون است.

خرید لاستیک ژاپنی

با این حال تنها لاستیک‌های ژاپنی مقرون به صرفه در بازار ایران قابل دسترسی نیستند، چرا که دو برند یوکوهاما و بریجستون ثابت می‌کنند سامورایی‌ها در دنیای لاستیک نیز حضور دارند. محصولات این دو برند از قیمت بالاتری نسبت به سایر برندهای کره‌ای و ژاپنی برخوردار هستند و رقیب جدی برندهای لاستیک آمریکایی و اروپایی محسوب می‌شوند.

دیگر برندهای آسیایی در بازار ایران

پس از بررسی تمامی برندهای مطرح در راهنمای خرید لاستیک خارجی، به دو برند مشهور تراینگل و جی تی می‌رسیم که از مبدا چین و سنگاپور به کشورمان آمده‌اند. لاستیک‌های تولید شده توسط این دو برند معمولا برای استفاده در خودروهای ایرانی و چینی مناسب هستند، با این حال مالکان خودروهای وارداتی میان‌رده نیز می‌توانند در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنند. محصولات دو برند تراینگل و جی تی در رده لاستیک‌های مقرون به صرفه قرار می‌گیرند و رقیبی برای دو برند سومیتومو و رودستون هستند. لازم به ذکر است که تایرهای جی تی موجود در ایران ساخت چین هستند و برای نخستین بار در خودروهای مونتاژی چینی مورد استفاده قرار گرفتند، به همین منظور مشتریان ایرانی جی تی را به عنوان یک برند چینی شناخته‌اند.

راهنمای خرید لاستیک های خارجی

به جز تراینگل، لاستیک‌های چینی مختلفی در سالیان اخیر وارد بازار کشورمان شده‌اند که از جمله برندهای آن‌ها می‌توان به هدوی، فازیون، لینگ لانگ، کوریو و لانگ مارچ اشاره کرد. این برندها در رده پایین‌تری از لاستیک‌های کره‌ای قرار می‌گیرند و رقیب نزدیک برندهای ایرانی در حوزه کیفیت و قیمت هستند.

از کجا لاستیک بخرم

اگر برای خودرو بنز یا بی ام و خود به دنبال یکی از بهترین منابع خرید لاستیک خارجی هستید که کالای باکیفیت و اورجنیال را برای عرضه داشته باشد، می‌توانید از سایت رادیس کار خرید کنید. در فروشگاه اینترنتی رادیس کار لاستیک بنز و لاستیک بی ام و  از برند های دانلوپ ، کنتیننتال و پیرلی موجود می باشد.

لاستیک ایرانی بخرم یا خارجی؟

مطمئنا لاستیک‌های ایرانی قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به انواع خارجی دارند، اما برای اطلاع از پاسخ دقیق این سوال می‌توانید مقاله لاستیک ایرانی بخرم یا خارجی را مطالعه کنید.

کدام مارک لاستیک بهتر است؟

اگر می‌خواهید بدانید که کدام مارک لاستیک بهتر است، مارک‌های معروفی همچون دانلوپ، پیرلی و میشلن انتخاب مفیدی برای شما خواهند بود.

از کجا بفهمیم لاستیک درجه یک است؟

لاستیک درجه یک به لاستیکی گفته می‌شود که معیارهای بسیار متنوعی برخوردار باشد. برای اینکه با تمامی معیارهای لاستیک درجه یک آشنا شوید می‌توانید مقاله ویژگی‌های لاستیک درجه یک را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *