راهنمای خرید لوازم یدکی

راهنمای خرید دسته موتور | هر آنچه برای انتخاب و خرید یک دسته موتور باید بدانید

راهنمای خرید دسته موتور

دسته موتور یا همان ENGINE MOUNT یکی از قطعات مهم و ضروری در هر خودرویی است که تحمل وزن موتور، گیربکس و در مجموع، شاسی را بر عهده دارد و اطلاع از راهنمای خرید دسته موتور امری ضروری است.

این قطعه تعادل ماشین را در برابر نیرو های وارد شده حفظ کرده و نوسانات به وجود آمده در اثر حرکت و عملکرد خودرو را خارج می کند، بنابراین تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر اتومبیل دارد.

در واقع دسته موتور را می توان تکیه گاه موتور دانست به همین خاطر برای تهیه آن باید دقت کافی به خرج دهید. در این مقاله از رادیس کار به راهنمای خرید دسته موتور می پردازیم تا به شما عزیزان در خرید این قطعه مهم کمک کنیم. با ما همراه باشید.

انتخاب دسته موتور مناسب خودرو

برای تشخیص دسته موتور خوب لازم است تا با انواع آن آشنا شویم. درست است که بر اساس نوع خودرو، جنس و نوع دسته‌ موتور نیز متفاوت است، اما اغلب شرکت‌ های خودروسازی از نوع مکانیکی یا پلاستیکی در محصولات خود استفاده می کنند.

در حالت کلی 5 نوع دسته ‌موتور وجود دارد که عبارتند از:

  • مکانیکی یا پلاستیکی
  • هیدرولیکی Hydraulic Mounts
  • فنری Resilient Mounts
  • صلب یا فلزی Rigid or Metal Mounts
  • الکترونیکی Electronic Mounts

انتخاب دسته موتور مناسب خودرو

این نوع از قطعه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که متداول ترین آن عبارت است از:

1)      دسته موتور‌ های لاستیکی

از آنجایی که دسته موتور های لاستیکی دارای مکانیزم ساده‌ای هستند، ارزان ترین نوع دسته به شمار می روند که در صورت خرابی قابلیت تعمیر نداشته و تنها راه تعویض آن است. همچنین از دوام بالایی برخوردار بوده و به خاطر نوع ساختارشان قابلیت جذب ارتعاشات بالایی را دارند.

2)      دسته موتور‌ های هیدرولیکی

برای جبران محدودیت‌ های نوع لاستیکی، دسته موتور‌های هیدرولیکی طراحی شده اند. این قطعه بیشتر در صنایع هوایی استفاده می شوند و بسیار گران تر از دسته موتورهای لاستیکی می‌باشند. همچنین دارای بیشترین نرمی و انعطاف هستند که می‌تواند میزان انتقال ارتعاشات را به حداقل برساند.

چه دسته موتوری برای خودرو شما مناسب است؟

دسته موتور مانند دیگر قطعات ماشین، در مدل‌ و جنس ‌های مختلف تولید می‌شود. دسته‌موتور بخش های مختلف خودرو شامل:

  • دسته ‌موتور راست:

مسئولیت اتصال و نگه ‌داشتن گیربکس یا همان جعبه دنده بر روی بدنه ماشین را بر عهده دارد که به آن دسته موتور زیر باتری هم گفته می شود. محل قرار گیری این قطعه در اتومبیل های مختلف فرق دارد برای مثال در خودرو  MVMدر پشت سینی فن نصب می‌شود.

  • دسته‌ موتور بالا:

در قسمت بالایی موتور قرار دارد که آن دسته موتور دو سر پیچ هم گفته می‌شود. علت این نامگذاری این است که از یک طرف روی بدنه پیچ شده و از طرف دیگر موتور به آن پیچ می‌شود.

  • دسته‌ موتور پایین:

این قطعه در بخش پایینی موتور یعنی بالای رام و جلوبندی قرار دارد. نزدیک بودن این قطعه به سیستم تعلیق خودرو باعث می شود تا نسبت به دیگر دسته ها بیشتر دچار خرابی شود.

  • دسته‌ موتور چپ و راست:

این قطعه همان دسته ‌موتور روی جعبه دنده و دسته ‌موتور راست همان دسته‌ موتور بالا ‌است.

چگونه دسته موتور خوب را تشخیص دهیم؟

نکات مهم در خرید دسته موتور خوب عبارتند از:

  • قیمت: ابتدا میزان بودجه خود را برای خرید دسته ‌موتور در نظر بگیرید و بر اساس آن اقدام به انتخاب کنید.
  • نوع: دسته‌ موتور خودرو انواع مختلفی دارد: از دسته‌ موتور بالا، پایین و سمت چپ، در نتیجه پیش از خرید به کمک تعمیرکار نوع دسته‌ خراب را مشخص کرده و سپس به دنبال خرید آن بروید.
  • کیفیت: اگر این قطعه از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خیلی زود خراب شده و نیاز مجدد به تعویض دارد. خرابی دسته موتور می تواند به دیگر دسته ها نیز آسیب بزند. پس توجه به جنس و کیفیت آن امر مهمی است.
  • گارانتی: بهترین انتخاب، برند هایی هستند که از ضمانت نامه برخوردارند چرا که کیفیت بالایی دارند. فروشندگانی که کیفیت اجناس خود را تضمین نمی کنند، یعنی از کیفیت آن اطمینان ندارند. وجود گارانتی تضمینی اساسی برای کیفیت بالای قطعه است.
  • بسته بندی: لوازم یدکی اصل و باکیفیت در بسته ‌بندی های شیک و تمیز ارائه می‌شوند. همیشه از پلمپ بودن جعبه با لیبل شرکت سازنده برای اطمینان از اینکه جنس تقلبی را با جعبه اصلی به فروش نرسانند، مطمئن شوید.
  • فروشگاه معتبر: تنها راه تشخیص کالای اصلی در برابر حجم زیاد کالاهای تقلبی که وارد بازار می‌شوند، تخصص و مهارت بالا است. در صورتی که از مهارت لازم برخوردار نیستید، بهتر است از فروشگاه های معتبری همچون رادیس کار خرید کنید تا قطعه تقلبی را به قیمت دسته موتور اصلی خریداری نکنید.

از کجا دسته موتور باکیفیت بخریم؟

از کجا دسته موتور باکیفیت بخریم؟

همنطور که اشاره شد، تشخیص کالای با کیفیت و اصل امروزه کار بسیار دشواری است. بنابراین تنها راه ممکن، مراجعه به  فروشگاه های خوش نام و معتبر است. مجموعه رادیس کار به عنوان فروشنده لوازم یدکی خودرو های لوکس با سابقه درخشان خود امکان تهیه انواع قطعات خودرو از جمله دسته موتور را برای خریداران عزیز فراهم کرده است.

برای تهیه محصول مورد نظر خود کافی است به سایت رادیس کار مرجعه کرده و پس از مشاوره با کارشناسان مجرب این مجموعه قطعه مناسب با ماشین خود را تهیه کنید.

در این مقاله سعی کرده ایم تا راهنمای خرید دسته موتور را برای عزیزانی که قصد خرید دارند اما اطلاعات کافی در مورد انواع مختلف و تشخیص فروشنده معتبر را ندارند به طور کامل شرح دهیم. امیدواریم که به کمک مطالب ذکر شده، خریدی مطمئن را تجربه کنید و دسته موتور مورد نظر خود را با کیفیت اصلی تهیه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *