اخبار خودرو

مشخصات کامل و معرفی  bmw x1 2023 + عکس

مشخصات کامل و معرفی bmw x1 2023

bmw x1 2023 اکنون در نسل سوم خود کار بزرگی را انجام می‌دهد تا به سبک شاسی‌ بلند کوچک اسپرتی که در سال 2009 آغاز شده بود، ادامه دهد. جدیدترین نسخه آن طولانی‌تر، گسترده‌تر و قدرتمندتر می‌شود، همه جنبه‌ هایی که در کل آن را کمی بهتر می‌کند. قابلیت استفاده و رانندگی کمی سرگرم کننده تر است.

شاسی ‌بلند پایه BMW، یعنی bmw x1 2023 به لطف هندلینگ چابک و شکل کاربردی‌ اش برای مدت زمانی مورد علاقه ما است. مدل 2023 طراحی مجدد کاملی را دریافت کرده است که به نظر می رسد ارتقای جامعی نسبت به مدل سال گذشته داشته باشد و شاسی، پیشرانه و فضای داخلی آن بهبود یافته است. در این مطلب مشخصات کامل ظاهری و فنی یکی از انواع مدل بی ام و را خواهید خواند. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو رادیس کار همراه باشید. علاوه بر کسب اطلاعات راجه دنیای خوردو، می تواند برای خرید انواع لوازم یدکی بی ام و از این فروشگاه اقدام نمایید.

نمای کلی BMW X1 2023

یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ جدید 241 اسب بخاری در زیر کاپوت قرار دارد و با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک جفت می شود. بر خلاف رقیب اصلی خود یعنی مرسدس بنز کلاس GLB، X1 همچنان یک SUV دو ردیفه باقی می ماند، اما به گفته بی ام و ابعاد بیرونی کمی بزرگتر آن به فضای اضافی داخل کابین تبدیل شده است.

BMW X1 SUV را برای سال 2023 بازطراحی کرده است. یک موتور چهار سیلندر قدرتمندتر در پشت یک جلوپنجره دوگانه جسورتر قرار دارد. ابعاد بیرونی بزرگتر آن نوید بخش فضای داخلی بیشتر برای مسافران و بار نسبت به نسل قبلی است.

متأسفانه، اگرچه نسخه هیبریدی و الکتریکی در حال حاضر در بیشتر نقاط جهان به فروش می رسد، در حال حاضر، آمریکای شمالی X1 xDrive28i BMW X1 2023 را فقط در یک رنگ دریافت می کند اما لزوما چیز بدی نیست.

نمای کلی BMW X1 2023

موتور، گیربکس و عملکرد bmw x1 2023

تمام مدل‌ های بی ‌ام ‌و X1 ایالات متحده با یک توربوشارژ چهار سیلندر تولید می‌شوند که ۲۴۱ اسب بخار قدرت بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه دارد.

مانند مدل فعلی، X1 2023 از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد، اما مدل جدید 241 اسب بخار قدرت دارد که 13 اسب بخار بیشتر از قبل است. این بار سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است و X1 همچنین یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه جدید دریافت می کند.

X1 xDrive28i که ما آزمایش کردیم، در 5.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید. سیستم تعلیق بازطراحی شده آن هندلینگ و پایداری را بهبود می بخشد که X1 را به رانندگی سرگرم کننده برای جاده های پرپیچ و خم تبدیل می کند.

این افزایش قابل توجهی نسبت به نسخه خروجی است و کشش کمکی xDrive استاندارد و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به کراس اوور کوچک اجازه می دهد تا سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را در 6.2 ثانیه تخمین زده شده و یک خودرو و راننده طی کند و توسط BMW تایید شده است. 5.4 ثانیه یک عملکرد بسیار چشمگیر برای این بخش است و هر دو ولوو XC40 و مرسدس بنز GLB 250 را با بیش از نیم ثانیه بهترین می کند.

بسته اسپرت M پاروهایی را در پشت فرمان اضافه می‌کند که می‌توانند عملکرد «Sport Boost» را هنگامی که راننده برای یک ثانیه کامل پاروی سمت چپ را می‌کشد، فعال کند. همچنین چرخ ‌های بزرگ‌تر  تا 20 اینچی و سیستم تعلیق تطبیقی را به همراه بدنه تهاجمی‌تر و تریم Shadowline اضافه می‌کند. در بررسی BMW X1 خود در سال 2023، احساس هندلینگ SUV کوچک را تحسین کردیم.

این بار فقط یک تریم برای انتخاب وجود دارد که با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد عرضه می شود. نسل جدید به نسخه دیفرانسیل جلو sDrive28i ادامه نمی دهد. این امکان وجود دارد که یک مدل دارای نشان M با عملکرد بالاتر در بال‌ها باشد، اما در حال حاضر، X1 تنها دارای بسته تجهیزات M Sport است که نشانه ‌های بصری منحصر به فرد و سیستم تعلیق M تطبیقی را اضافه می‌کند. xDrive28i  با تجهیزات استاندارد فراوانی عرضه می‌شود، اما ما پیشنهاد می‌کنیم بسته اختیاری Convenience را اضافه کنید که شامل ورود بدون کلید، سانروف پانوراما، آینه‌ های کم ‌نور خودکار و پد شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند است.

بسته اختیاری M Sport را که ممکن است بعداً عرضه شود با مدل M اشتباه نگیرید. ویژگی ‌های افزایش دهنده عملکرد مانند سیستم تعلیق تطبیقی و پدال‌ های تعویض دنده روی فرمان را اضافه می‌کند. پکیج M Sport همچنین صندلی‌ های محکم‌تر، فرمان منحصر به ‌فرد و چندین تغییر ظاهری اسپرت را اضافه می‌کند.

موتور، گیربکس و عملکرد bmw x1 2023

مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی

EPA تخمین می زند که X1 2023 باید 25 مایل بر گالن شهر و 34 مایل بر گالن بزرگراه ارائه دهد که در هر دو معیار کمی بهتر از مدل 2022 است. آمار رسمی مصرف سوخت bmw x1 2023، 25 شهر / 34 بزرگراه / 28 ترکیبی است که پیشگامانه نیست اما برای این سگمنت خوب است. این خودرو بین مرسدس بنز GLB 250 و ولوو XC40 که قبلاً ذکر کردیم قرار می گیرد و از آنجایی که عملکرد آن بسیار فراتر از هر دو است، مشکل چندانی در این مورد نمی بینیم.

فضای داخلی، راحتی و باربری bmw x1 2023

bmw x1 2023 جای زیادی دارد و برای حداکثر پنج سرنشین و 57.2 فوت مکعب فضای در پشت ردیف جلو و 25.7 فوت مکعب فضا در پشت ردیف دوم ارائه می دهد. مانند مدل های قبلی خود، فضای سر، پا و فضای شانه بالاتر از حد متوسط را برای رانندگان و مسافران ارائه می دهد.

فضای داخلی برای سال 2023 کاملاً جدید است که X1 دارای صفحه نمایش خمیده بزرگ و سیستم عامل BMW 8 است. فضای داخلی چرمی موجود نیست اما Sensatec به خوبی از آن تقلید کرده و ترکیب خوبی از محصولی بادوام و نرم است.

مدل 2023 نسبت به X1 2022 کمی طولانی تر، بلندتر و عریض تر است و تنها افزایش جزئی در فضای سرنشینان ایجاد می کند زیرا مدل قبلی نسبت به اندازه خود جادار بود. طراحی داخلی این بار با یک اهرم تعویض سوئیچ، یک کنسول مرکزی شناور، یک داشبورد تمام دیجیتال و عناصر طراحی مانند مشبک‌ های بلندگوی بافتی مدرن ‌تر است. همه مدل‌ ها دارای سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای، روشنایی داخلی محیط و درب برقی هستند. سانروف پانوراما بخشی از بسته اختیاری Convenience است در حالی که صندلی‌ های جلو با گرمکن و فرمان گرم شونده گزینه‌ های مستقل هستند.

فضای داخلی، راحتی و باربری bmw x1 2023

اطلاعات سرگرمی و اتصال bmw x1 2023

BMW  جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8 خود را در کوچک ترین شاسی بلند خود ادغام کرده است. داشبورد دیجیتال X1 مانند شاسی ‌بلند الکتریکی بزرگ‌تر iX و سدان سری ۷ پرچم‌دار، یک پنل تکی با ظاهری شفاف است که هم به ‌عنوان نمایشگر اندازه‌گیری و هم به‌ عنوان یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عمل می‌کند.

جدیدترین نسخه iDrive بر روی یک صفحه نمایش منحنی که در نیمی از داشبورد کشیده شده است، نمایش داده می شود.  Apple CarPlay،  Android Auto و مجموعه ‌ای از عملکرد ها از طریق برنامه MyBMW همه به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

ناوبری مانند Apple CarPlay و Android Auto استاندارد است، رادیو ماهواره ای SiriusXM نیز در تمامی مدل ها ارائه می شود. پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند بخشی از بسته اختیاری Convenience است

هر  bmw x1 2023 دارای دستیار رانندگی فعال است، مجموعه تجهیزات کمک راننده BMW که شامل هشدار برخورد از جلو، تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از خط، و اطلاعات محدودیت سرعت است. تقریباً هیچ یک از این موارد در مرسدس بنز GLB 250 استاندارد نیست و BMW X1 2023 را به انتخاب روشنی برای کسانی که به دنبال ارزش در عرصه کمک راننده هستند تبدیل می کند. دستیارهای رانندگی پیشرفته‌تر بخشی از بسته اختیاری Active Driving Assistant Pro هستند.

متأسفانه، ورود بدون کلید دسترسی راحت استاندارد نیست، بنابراین مطمئن شوید که آن کادر را برای بسته راحتی علامت بزنید و فقط 1950 دلار خرج خواهید کرد و همچنین از مونروف پانوراما، شارژ دستگاه بی سیم و آینه های کم نور خودکار لذت خواهید برد. بسته پریمیوم، اگرچه 4200 دلار گران‌تر است، اما با افزودن صفحه نمایش بالا، دوربین دید فراگیر، استریو Harman Kardon و موارد دیگر، همه این ها را به شما نشان می‌دهد. بسته Premium یک نمایشگر هدآپ، یک سیستم استریو Harman/Kardon و یک سیستم دوربین خارجی 360 درجه را اضافه می کند.

ویژگی های ایمنی و کمک راننده bmw x1 2023

همه X1 ها به‌صورت استاندارد با ویژگی ‌های پایه کمک راننده مانند ترمز اضطراری خودکار و سنسور های پارک عرضه می‌شوند، اما فناوری پیشرفته‌ تر، از جمله ویژگی پارک خودکار و کروز کنترل تطبیقی با مرکز خط، اختیاری است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف X1، از وب‌سایت ‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دیدن کنید.

ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  1. ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
  2. هشدار خروج از خط استاندارد و نظارت بر نقاط کور
  3. کروز کنترل تطبیقی موجود با ویژگی محوری بین خطوط
  4. پوشش گارانتی و نگهداری

گارانتی محدود و حفاظت از پیشرانه BMW برای کلاس معمولی است، اما این شرکت با سه سال تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان این معامله را شیرین می کند.  Lexus NX و  Lincoln Corsair ضمانت ‌های محدود یکسانی را ارائه می‌دهند و شش سال یا 70000 مایل سیستم انتقال نیرو را پوشش می‌دهند، اما هر دو با دوره‌ های کوتاه‌ تری از زمان‌ بندی رایگان تعمیر و نگهداری ارائه می‌شوند.

  1. گارانتی محدود چهار سال یا 50000 مایل را پوشش می دهد.
  2. گارانتی پیشرانه چهار سال یا 50000 مایل را پوشش می دهد.
  3. تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان برای سه سال یا 36000 مایل پوشش داده می شود.

قیمت BMW X1

ب ام و X1 مدل 2023 از 38600 دلار شروع می شود. با این حال، گزینه های جالبی مانند رنگ فلزی  Frozen Pure Grey= 2350 دلار،  = Active Driving Assistant Pro 1700 دلار و بسته  = Premium  4200 دلاری می توانند به سرعت این قیمت پایه را افزایش دهند. بی ام و X1 2023 اگر به راحتی گزینه ها را انتخاب کنید، ارزش فوق العاده ای را نشان می دهد.

قیمت BMW X1

سوالات متداول bmw x1 2023

بی ام و X1 2023 چه زمانی عرضه می شود؟

بی ام و X1 2023 از نوامبر 2022 قابل سفارش است.

در مورد BMW iX1 2023 چطور؟ آیا مدل هیبریدی 2023 X1 وجود دارد؟

BMW iX1 تمام الکتریکی در بازار های اروپا و نه آمریکای شمالی موجود است. همچنین در حال حاضر هیچ برنامه ای برای آوردن آن به اینجا وجود ندارد. اروپا نیز دارای پیشنهادات xDrive25e و xDrive35e هیبریدی است اما دوباره هیچ کدام برنامه ریزی نشده اند که به آمریکای شمالی بیایند.

آیا BMW X1 2023 ارزش خرید را دارد؟

بله. با انتخاب سبک، به شما امکان می دهد یک ماشین رانندگی بسیار خوب تنظیم شده و شیک داشته باشید که فضای ذخیره سازی را به خطر نمی اندازد. برای این سگمنت سریع است، از نظر رقابتی مقرون به صرفه است و راحتی داخلی سخاوتمندانه و کمک های راننده را ارائه می دهد. این یکی از بهترین وسایل نقلیه در فضای کوچک SUV لوکس است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *