اخبار خودرو

معرفی کامل بی ام و سری 8 گرن کوپه  bmw series 8 gran coupe 2022

بی ام و سری 8 گرن کوپه

در این مقاله از رادیس کار قصد داریم به معرفی کامل خودروی لوکس بی ام و سری 8 گرن کوپه bmw series 8 gran coupe  بپردازیم. بی ام و سری 8 مجموعه ای از گرند تورر (گردشگر) کوپه و کانورتیبل ( ماشین با سقف تاشو یا جداشدنی ) است که توسط کمپانی BMW تولید شده است.

بی ام و سری 8 در سال 1990 با کد E31 معرفی شد و به عنوان یک کوپه دو در در دسترس بود. این موتور توسط طیف وسیعی از موتورهای V8 و V12 تنفس طبیعی بنزینی نیرو می گیرد. E31 درست زمانی که تولید سری 6 E24  به پایان رسید شروع به تولید کرد، اما به عنوان جانشین مستقیم در نظر گرفته نمی شود. در نهایت E31 در سال 1999 به دلیل فروش ضعیف متوقف شد.

بعدها در محدوده این مدل در سال 2018 با نسل دوم، G15 8 Series معرفی شد. این خودرو در سبک‌ های بدنه کوپه (G15)، کانورتیبل (G14) و گرن کوپه چهار در (G16) به عنوان جانشین سری 6 F06/F12/F13 عرضه شد. سری G15 8 یک موتور دیزلی شش خطی را معرفی می‌کند و تریم BMW M8 و همچنین آلپینا B8 با الهام از لوکس با عملکرد بالا به خط تولید پیوست.

بررسی ب ام و سری 8 گرن کوپه

یک ب ام و سری 8 گرن کوپه 2022 که با وجود خط سقف شیب دار و حالت اسپرت، یک سدان چهار در است. گرن کوپه سری 8 به دلایل عملی نسبت به مدل های سری 8 دو درب منطقی تر است. دسترسی به صندلی‌های عقب بسیار آسان‌تر بوده و در می‌توانند دو سرنشین بزرگسال را به راحتی در خود جای دهند.

صندوق عقب نیز سازگارتر است و چیدمان چهار درب باعث می شود عملاً هیچ گونه تنزلی در رفتار رانندگی خودرو ایجاد نشود. خریداران می‌توانند از میان گزینه‌های موتور مشابه سری 8 معمولی انتخاب کنند. یک شش سیلندر خطی صاف ابریشمی و توربوشارژر یا یک V-8 دو توربو که هر دو قدرت زیادی را ارائه می‌کنند. برای تکمیل همه چیز، بدنه شیک همان میزان توجه را در خیابان به خود جلب می کند که نوع دو در به آن توجه می شود و به همان اندازه گران به نظر می رسد.

نسل اول (E31؛ 1990-1999)

با طراحی نسل اول E31 سری 8 در سال 1984 طراحی نهایی و توسعه تولید در سال 1986 آغاز شد. سری 8 برای حرکتی فراتر از بازار E24 سری 6 اصلی طراحی شده است و دارای عملکرد بیشتر و افزایش قیمت است. سری 8 اولین خودروی جاده ای بود که یک موتور V12 جفت شده با گیربکس دستی 6 سرعته ارائه کرد و یکی از اولین وسایل نقلیه ای بود که به دریچه گاز الکترونیکی درایو به سیم مجهز شد. سری 8 نیز یکی از اولین خودروهای BMW بود که از محور عقب چند پیوندی استفاده کرد.

نسل دوم (G14/G15/G16؛ 2018–اکنون)

BMW  سری 8 (G14) در 15 ژوئن 2018 معرفی شد و فروش آن از نوامبر 2018 آغاز شد. این مدل در ابتدا به عنوان یک کوپه (با اسم رمز G15) در دسترس بود، با انواع کانورتیبل (G14) و گرن کوپه چهار در (G16) که بعداً معرفی و جایگزین سری 6 F06/F12/F13 شدند. تولید آن نیز در اواخر سال 2018 در کارخانه مونتاژ BMW در دینگولفینگ، آلمان آغاز شد.

رقبای مستقیم بی ام و سری 8 کوپه و کانورتیبل، مرسدس-AMG GT کوپه، کابریولت، پورشه 911 کوپه و کابریولت هستند. ب ام و سری 8 گرن کوپه که ابعاد فضای سرنشینان عقب را در مقایسه با ب ام و سری 6 گرن کوپه (F06) بهبود بخشیده است، به عنوان جایگزینی اسپرت تر برای پلتفرم خود، سدان سنتی تر BMW سری 7 و در رقابت با مرسدس-AMG GT کوپه 4 درب و پورشه پانامرا رقابت می کند.

BMW  در سال 2022، سری 8 را با ظاهر و فناوری جدید به روز کرد. توری مشبک نمادین Illuminated Glow و سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگتر 12.3 اینچی که جایگزین واحد 10.25 اینچی شده، اضافه شده است.

ب ام و سری 8 گرن کوپه جدید، خودرویی اسپرت و لوکس را با حس فضای سخاوتمندانه ترکیب می کند.

مشخصات ظاهری بی ام و سری 8 گرن کوپه

مشخصات ظاهری بی ام و سری 8 گرن کوپه

بی‌ام‌و مدل جدید آلپینا B8 را در سری 8 گرن کوپه عرضه کرده است که نسخه 612 اسب بخاری موتور V-8 توئین توربوی خودرو را دارد. آلپینا B8 همچنین دارای چندین شکوفایی طراحی منحصر به‌ فرد است، از جمله رینگ‌های 21 اینچی ویژه 20 پره، اسپویلر جلویی پایینی با آرم آلپینا، سپر عقب بازسازی‌شده و اسپویلر لبه‌ای عقب روی صندوق عقب. کابین نیز به‌روزرسانی‌های متعددی را دریافت می‌کند، از جمله چرم لاوالینا، تزئینات گردویی و کنترل‌کننده سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شیشه‌ای کریستالی با لوگوی Alpina حکاکی شده با لیزر.

مانند سری 8 کوپه و کانورتیبل، فضای داخلی Gran Coupe بسیار تجهیز شده است. همه مدل‌ها دارای 12.3 اینچ گیج دیجیتال، نور محیطی قابل تنظیم، صفحه نمایش بزرگ، روکش چرمی، سانروف پانوراما و شارژ بی‌سیم هستند.

کابین را می توان با سرپوش های شیک تر، تابلوهای شیشه ای و صندلی های چند منظوره با قابلیت تنظیم بیشتر ارتقا داد. دید رو به جلو عالی است، اما نمای عقب از طریق شیشه فست بک با زاویه تند محدود است.

فضای پا در صندلی عقب گرن کوپه نسبت به نمونه های دو در آن سخاوتمندانه تر است اما به لطف خط سقف با زاویه تند ماشین، فضای سر تنگ تر است. سری 8 چهار در نیز کاربردی تر از برادر کوپه خود است. ما موفق شدیم تا 15 چمدان دستی را با صندلی عقب آن در مقابل 11 کیف در کوپه قرار دهیم. هر دو مدل بدنه پنج چمدان را در صندوق عقب نگه می‌داشتند، در حالی که مدل کانورتیبل یک چمدان کمتر برای چهار چمدان نگه می‌داشت.

  • رینگ های آلیاژی سبک 20 اینچی و ترمز اسپرت 18 اینچی
  • نقاشی انحصاری و برجسته طراحی خاص
  • رکاب ورودی و پدال های خاص
  • فرمان چرمی چندکاره
  • صندلی های چند منظوره راننده و سرنشین جلو از جنس چرم مرینو
  • زیبایی شناسی پیشرو و طراحی نمادین
  • دینامیک رانندگی اسپرت و هندلینگ با دقت بالا
  • فضای داخلی بسیار منحصر به فرد و جادار

ویژگی های bmw series 8 gran coupe

ویژگی های bmw series 8 gran coupe

طراحی پیشرفته بی ام و سری 8 گرن کوپه جدید جلوه ای از اسپرت بودن با اعتماد به نفس بالا است. از نکات برجسته داخلی BMW 8 GRAN کوپه می توان به طیف گسترده ای از تجهیزات با کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فرد، فضای داخلی BMW سری 8 گرن کوپه جدید با ظرافت منحصر به فرد و اسپرت و لوکس اشاره کرد.

پیشرانه و شاسی پیشرفته بی ام و سری 8 گرن جدید پویایی را به بهترین شکل ارائه می دهد: مجموعه ای کاملاً تنظیم شده با فناوری های پیشرانه و شاسی، تجربه رانندگی اسپرتی را در هر لحظه ارائه می دهد.

فناوری های دیجیتال در BMW سری 8 جدید گرن کوپه: همانطور که در کلاس لوکس بی ‌ام ‌و دیده می‌شود، بی ‌ام ‌و سری 8 گرن کوپه جدید به مجموعه‌ای از فناوری‌های نوآورانه و خدمات دیجیتال هوشمند مجهز است. قطعات پرفورمنس شامل ویژگی‌های طراحی بهبودیافته برای نمای بیرونی و داخلی و همچنین چرخ‌های آلیاژی سبک و جذاب است.

صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive سری 8 گرن کوپه است که در بالای داشبورد نصب شده و از طریق عملکردهای بی شماری کار می کند. این سیستم علاوه بر ورودی‌های لمسی و دستگیره چرخشی مناسب روی کنسول مرکزی، به ترکیبی از دستورات صوتی، دکمه‌های سنتی و حتی کنترل‌های اشاره اختیاری پاسخ می‌دهد.

هر Gran Coupe دارای Apple CarPlay، سیستم صوتی Harman/Kardon، چندین پورت شارژ و خدمات مبتنی بر اشتراک مانند رادیو ماهواره‌ای SiriusXM و نقطه اتصال Wi-Fi است. Android Auto  هنوز به طور قابل توجهی غایب است. خریداران همچنین می‌توانند زمانی که مایل به پرداخت هزینه اضافی باشند استریوی Bowers & Wilkins را انتخاب کنند.

پکیج M Sport که کیت بدنه عضلانی‌تر و تزئینات بیرونی مشکی و همچنین فرمان مخصوص M و سایر ارتقاهای داخلی را اضافه می‌کند. سایر افزودنی‌های ترجیحی شامل مجموعه‌ای از چرخ‌های 20 اینچی بر روی لاستیک‌های run-flat عملکردی برای حداکثر توانایی پیچیدن و بسته صندلی راحت است. این شامل تنظیمات اضافی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، بالشتک‌های تهویه‌دار جلو و آفتابگیرهای برقی برای صندلی عقب است.

اطلاعات فنی بی ‌ام ‌و سری 8 گرن کوپه

اطلاعات فنی بی ‌ام ‌و سری 8 گرن کوپه

یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده و یک جفت موتور مخملی، سری 8 گرن کوپه را برجسته می کند. 840i دارای یک پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ 335 اسب بخاری است که به عقب یا چهار چرخ متحرک تغذیه می کند. M850i  دارای موتور 4.4 لیتری V-8 توئین توربوی 523 اسب بخاری و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است. در حالی که موتور پایه آن چیزی که V-8 انجام می دهد را ندارد، اما هنوز هم بسیار سریع است و هنگام شتاب زدن صدای دلپذیری تولید می کند.

کسانی که به دنبال نیروی رانش قابل توجه تر هستند، از M850i ناامید نخواهند شد، چرا که دارای یک نسخه تنظیم شده از موتور در BMW M8 Gran Coupe است و تا 617 پونی تولید می کند.

مدل آلپینا B8 تقریباً با M8 Gran Coupe با نسخه 612 اسب بخاری توئین توربو V-8 مطابقت دارد. بی ‌ام‌ و ادعا می‌کند که می‌تواند تنها در 3.3 ثانیه به سرعت صفر تا 60 مایل بر ساعت برسد. همه 8 ها یک سواری عالی و واکنش های هندلینگ را ارائه می دهند. در حالی که هنگام پیچیدن در جاده، فرمان بازخورد کمی ارائه می دهد، Bimmer بزرگ با ترمزهای قوی و اصلاح پیشرانه جبران می کند.

  • موتورهای جدید BMW 840i و بیشتر موتورهای BMW سری 8 Gran Coupé.
  • قدرت موتور بر حسب کیلووات (اسب بخار) در 1/ min: 245 (333)/5500-6250
  • حداکثر گشتاور در نیوتن متر در 1/min: 500/1700–4000
  • شتاب 0-62 مایل در ساعت: 5.4
  • مصرف سوخت بر حسب mpg (ترکیب): 32.1-33.2
  • ابعاد: از 200.2 اینچ L x 76.1 اینچ W x 55.2 اینچ ارتفاع
  • اسب بخار: تا 617 اسب بخار

انواع موتور و پیشرانه

  • موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی BMW TwinPower توربو بنزینی (مدل های 840i)
  • موتور 4.4 لیتری V-8 BMW M TwinPower توربو بنزینی (M850i xDrive، M8 Competition)
  • موتور 4.4 لیتری BMW ALPINA Bi-Turbo V-8 بنزینی (ALPINA B8)
  • اقتصاد سوخت
  • 840i Gran Coupe: 21 / 29 (شهر / بزرگراه)
  • 840i xDrive Gran Coupe: 21 / 29 (شهر / بزرگراه)
  • M850i xDrive Gran Coupe: 17 / 24 (شهر / بزرگراه)
  • M8 Competition Gran Coupe: 15/22 (شهر/بزرگراه)
  • ALPINA B8 Gran Coupe: 17/24 (شهر/بزرگراه)

Bimmer  برخی از فناوری های استاندارد کمک راننده مانند هشدار برخورد رو به جلو، پارس اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط را ارائه می دهد، اما تجهیزات پیشرفته تر هزینه اضافی دارند. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • کروز کنترل تطبیقی موجود با فناوری توقف و حرکت
  • کمک به حفظ خطوط موجود
  • مانیتور نقطه کور و کمک ترافیک عقب در دسترس است
  • پوشش گارانتی و نگهداری

هر BMW دارای گارانتی محدود و پیشرانه ای است که با رقبای لوکس آئودی و مرسدس بنز مطابقت دارد. بی ام دبلیو همچنین یکی از بهترین برنامه های تعمیر و نگهداری رایگان در صنعت را به غیر از جگوار ارائه می دهد.

  • گارانتی محدود 4 سال یا 50000 مایل را پوشش می دهد.
  • گارانتی پیشرانه 4 سال یا 50000 مایل را پوشش می دهد.
  • تعمیر و نگهداری رایگان به مدت 3 سال یا 36000 مایل پوشش داده می شود.

بررسی ب ام و سری 8 گرن کوپه

سری 8 گرن کوپه چه تفاوتی با سایر خودروهای لوکس دارد؟

ب ام و سری 8 گرن کوپه یک وسیله نقلیه بزرگ و مجلل و منحصر به فرد در خط تولید BMW است. طراحی بیرونی آن ترکیبی از استایل اسپرت یک کوپه با سایز جادار چهار در یک سدان است. صندلی‌های بسیار راحت، بهترین تودوزی چرمی، سیستم‌های صوتی ممتاز و موارد دیگر، 8 گرن کوپه 2023 را در یک لیگ لوکس خاص خود قرار می‌دهد.

چه موتورها و انواع سوختی برای سری 8 گرن کوپه موجود است؟

ب ام و سری 8 گرن کوپه 2023 با موتور 6 سیلندر بنزینی (مدل های 840i و 840i xDrive)، موتور بنزینی V-8 (M850i xDrive و M8 Gran Coupe) یا V-8 Bi- با تنظیم دستی در دسترس است. موتور توربو بنزینی (ALPINA B8).

چه چیزی یک BMW Gran Coupe را می سازد؟

BMW Gran Coupe  یک خودروی سایز متوسط چهار در است که از نظر اندازه شبیه به یک سدان است، اما با خط سقف کم و منحنی‌های صاف و شیک که نمایانگر طراحی کلاسیک کوپه است. مدل های دو در این سری شامل 8 کوپه و 8 کانورتیبل و همچنین بی ام و M8 کوپه و M8 کانورتیبل می شود.

ALPINA چیست؟

ALPINA  یک خودروسازی است که در سال 1965 در بوکلوی آلمان تأسیس شد. مکانیک‌ها و طراحان ارشد ALPINA از طریق همکاری فنی چندین دهه خود با BMW AG خودروهای مشهوری را بر اساس مدل‌های BMW توسعه دادند.

خط تولید که در حال حاضر شامل ALPINA B8 Gran Coupe و XB7 Sports Activity Vehicle است با عشق زیادی به جزئیات و ظرافت فنی به کار رفته در موتورها، سیستم تعلیق، طراحی داخلی و موارد دیگر متمایز است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *