اخبار خودرو

110 امین سالگرد استون مارتین

110 امین سالگرد استون مارتین

در این مطلب به بررسی 110 امین سالگرد aston martin پرداخته ایم. تا انتهای این خبر با فروشگاه لوازم یدکی خودرو رادیس کار همراه باشید. در 110 امین سالگرد استون مارتین قرر است گذشته، حال و آینده استون مارتین از طریق جشن سالانه 110 سالگی این برند بریتانیایی تجلیل شود. یکشنبه، 15 ژانویه، دقیقاً 110 سال از زمانی که بنیانگذاران لیونل مارتین و رابرت بامفورد رسماً شراکتی را تشکیل دادند و اولین خودروی استون مارتین را ایجاد کردند و بیش از یک قرن است که نوآوری های برتر بریتانیایی و اکتان بالا را شعله ور ساخته است.

استون مارتین که در پیست متولد شده و از علاقه بنیانگذارانش به مسابقه الهام گرفته شده است، از آغازی ساده در یک کارگاه کوچک در Henniker Mews لندن، به یکی از مشهورترین برند های خودروسازی جهان تبدیل شده و معادل با طراحی مبتکرانه، صنایع دستی مجلل، عملکرد هیجان انگیز و انحصار کمیاب است.

در عکس ‌هایی که به مناسبت این سالگرد منتشر شده است، استون مارتین دو مدل از نمادین ‌ترین و مبتکرانه‌ ترین مدل‌ های 110 ساله خود را گرد هم آورده است و تعهد این برند به پیشبرد مرزهای عملکرد و به کارگیری مهندسی از مسابقات گرندپری به جاده را برجسته می‌کند.

یکی از قدیمی‌ترین خودرو های مسابقه‌ای بازمانده این برند، یعنی خودرو مسابقه‌ای رکوردشکن Razor Blade در سال 1923 در کنار ابرخودروی سازش ناپذیر استون مارتین والکری به تصویر کشیده شده است.

یکی از اولین خودروهایی که به طور خاص با در نظر گرفتن آیرودینامیک طراحی شده بود و توسط یک موتور با مشخصات استون مارتین گرند پریکس حرکت می کرد. Razor Blade  یک سال پس از اولین حضور استون مارتین در جایزه بزرگ با TT1 ماشینی با نام مستعار “نخود سبز” رکورد های کلاسی متعددی را در بروکلندز در سال 1923 به دست آورد.

یک قرن بعد، استون مارتین به نوآوری با مدل های هیجان انگیز با کارایی بالا ادامه می دهد و مهندسی مدرن فرمول یک را از طریق Aston Martin Valkyrie که در عصر خود تعریف می کند، به جاده می آورد.

110 امین سالگرد استون مارتین رویدادی تاریخی است و این برند قرار است از طریق راه اندازی یک مدل جدید، کاملا محدود و انحصاری استون مارتین جشن گرفته شود که اواخر امسال رونمایی خواهد شد. این نقطه عطف همچنین به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی جهانی با عنوان “شدت: 110 سال”، در جشنواره جایزه بزرگ بریتانیا در سیلورستون، جشنواره سرعت گودوود، مسابقات Pebble Beach Concours d’ Elegance و سایر رویداد های مهم در مناطق کلیدی استون مارتین در مرکز صحنه خواهد بود.

Amedeo Felisa، مدیر اجرایی استون مارتین لاگوندا، گفت: «در سال 1913، لیونل مارتین و رابرت بامفورد با یک دیدگاه مشترک از اتومبیل ‌های مسابقه‌ای و استفاده از آموخته ‌های پیست مسابقه برای پیش بردن مرز های نوآوری خودرو گرد هم آمدند.

110 سال بعد و کمی بیش از 110000 ماشین، این روحیه ادامه دارد. صد و دهمین سال ما نوید می دهد که مانند سال اول ما هیجان انگیز باشد، زیرا با عرضه نسل بعدی خودرو های اسپورت خود و معرفی یک مدل ویژه فوق العاده در اواخر امسال که این نقطه عطف منحصر به فرد را جشن می گیرد، فصل جدیدی را در تاریخ استون مارتین ایجاد می کنیم.

110 امین سالگرد استون مارتین یکی از چندین نقطه عطف قابل توجه استون مارتین در سال 2023 است، سالی که 75 سال از نسل خونی DB، 60 سال از مدل نمادین DB5 و 20 سال از تاسیس دفتر مرکزی استون مارتین در Gaydon، برای تاسیسات هدفمند به عنوان مرکز برتری برای طراحی و مهندسی خودرو های اسپرت در سطح جهانی ساخته شده است.

استون مارتین در سال 2023

برند فوق لوکس نمادین بریتانیایی 110 سالگی خود را جشن می گیرد و جشن سالانه شامل راه اندازی یک مدل ویژه منحصر به فرد خواهد بود. سال 2023 به عنوان یک “سال یادبود” معرفی می شود و خودرو های هیجان انگیزی در 12 ماه آینده به بازار می آیند.

یک “مدل جدید، کاملا محدود و انحصاری استون مارتین” اواخر امسال رونمایی خواهد شد. این برند بریتانیایی به جزئیاتی در مورد این وسیله نقلیه نمی‌پردازد، بنابراین مشخص نیست که آیا این مدل محدود بر اساس Valkyrie است یا چیز دیگری. این می تواند یک وسیله نقلیه کاملاً متفاوت باشد زیرا AM به محصولات کم حجمی مانند Vulcan و همچنین خودروهایی مانند Victor علاقه دارد.

در سال 2023، ما همچنین شاهد اولین بخش مدل از نسل بعدی خودرو های اسپورت خواهیم بود که نوید می دهد “تمرکز استون مارتین بر روی لوکس بودن، عملکرد بالا و افزایش شدت رانندگی است.”

هویت مدل فاش نشده است. مطمئناً DBS 770 Ultimate در 18 ژانویه معرفی نمی شود زیرا آن مدل از گارد قدیمی خواهد بود. در واقع، این شرکت احتمالاً به Valhalla اشاره می کند.

والهالا که در مارس 2019 با کانسپت AM-RB 003 پیش‌نمایش شد، در ابتدا دارای یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو بود. با این حال، نسخه تولیدی بعدی از یک توربو دوقلو 4.0 لیتری V8 با میل لنگ صفحه تخت استفاده خواهد کرد.

این مدل یک سوپر اسپرت هیبریدی پلاگین با قدرت ترکیبی بیش از 1000 اسب بخار، برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 217 مایل در ساعت (350 کیلومتر در ساعت) مناسب است.

110در امین سالگرد استون مارتین، استون مارتین قصد دارد تنها 999 نمونه از والهالا بسازد که در اطراف آن یک وان فیبر کربنی ساخته شده است تا وزن خشک را به کمتر از 1550 کیلوگرم (3417 پوند) کاهش دهد. دور موتور احتراقی تا 7200 دور در دقیقه می‌چرخد و بیش از 800 اسب ‌بخار را به تنهایی تولید می‌کند که توسط یک موتور الکتریکی با بیش از 200 اسب ‌بخار تکمیل می‌شود.

جدای از رونمایی از دو خودرو، استون مارتین 110 سالگی خود را در جریان گرندپری بریتانیا F1 2023 در سیلورستون جشن خواهد گرفت. علاوه بر این، برای جشنواره سرعت Goodwood، Pebble Beach Concours d’Elegance و دیگر رویدادهای مهمی که در کشورهایی که شرکت دارای پایگاه مشتریان قوی است، سازماندهی شده است، برنامه ریزی خاصی دارد.

به عنوان نکته پایانی، در 110 امین سالگرد استون مارتین و در 110 سالی که از تاسیس آن می گذرد، کمی بیش از 110000 خودرو فروخته است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *